Kunngjøring

Collapse

Takhøyde, men noen viktige kjøreregler

Vi håper med dette forumet å få litt fart på de gode diskusjonene på Mammanett.
Forumreglene gjelder like fullt i dette forumet:

- Ingen aksept for personkonflikter - hold dette utenfor forumet
- Diskuter sak og ikke person
- Vi anser det som ukultur å sakse innlegg fra andre nettforums diskusjoner.

Gruppeleder vil stenge tråder eller slette innlegg/tråder som ikke forholder seg til disse kjørereglene.
See more
See less

LES: Slik lager du en god diskusjon

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• LES: Slik lager du en god diskusjon

Dette er forumet for en real diskusjon. Her lufter man meningene sine og tåler å få høre hva andre mener. Ser en del legger inn tråder som ikke er særlig diskusjonsvennlige, så fra nå av vil de bli flyttet til mer egnede forum.

Her er noen kjøretips for å skape gode diskusjoner.

1) Kom med en påstand eller et spørsmål der folk faktisk kan si meningen sin uten å føle at de tramper nettopp deg på tærne!
    Ikke: Jeg har problemer med de 50+ gamle kollegaene mine på jobb. De hersjer og baksnakker meg. Hva skal jeg gjøre?
    Men sånn: Jeg mener at 50+ år gamle hjelpepleiere ikke bør være i arbeidslivet. De er gamle og utslitte! De burde gi heller gi plass for yngre krefter!

Har du problemer med kollegaene dine og er ute etter gode råd, ta det i et annet forum!

Ps. Du trenger faktisk ikke mene det du påstår selv i en diskusjon, men du bør i allefall kunne argumentere for det standpunktet du ytrer.

2) Skriv så korrekt norsk som du evner. Det er lettere å forstå innholdet i innlegget ditt hvis det er uten skrivefeil. Dialekt og sms-språk kan også være vanskelig for andre brukere å lese.

3) Ikke link til en sak fra en nettavis og spør "hva mener du?". Still heller flere spørsmål som kan gi debatten litt fylde. Og si din egen mening!

4) Ikke legg ut tråder hvis du ikke tåler å få et ærlig svar tilbake. Dette er forumet for en real diskusjon , hold deg unna om du ikke tåler å få ærlige svar tilbake!

5) Tenk på hva du ønsker å oppnå med tråden. Er du ute etter råd, tips eller å høre om hvordan andre gjør det på do? Da er ikke dette rette plassen for tråden din. MN har utallige andre undefora som du passer til det. Er du derimot ute etter å få frem at du syns alle som fiser i nærheten av sine kjære er griser og du lurer på hvorfor de gjør sånt, da legger du ut tråden her!

Har du flere tips, skriv de ned!
    Last edited by Elisabeth; 09-02-10, 19:29. Årsak: modifisert krav om korrekt norsk, krav om punktum m.m.
    Mamma til 2005, 2008 og 2011

Working...
X