Kunngjøring

Collapse

Takhøyde, men noen viktige kjøreregler

Vi håper med dette forumet å få litt fart på de gode diskusjonene på Mammanett.
Forumreglene gjelder like fullt i dette forumet:

- Ingen aksept for personkonflikter - hold dette utenfor forumet
- Diskuter sak og ikke person
- Vi anser det som ukultur å sakse innlegg fra andre nettforums diskusjoner.

Gruppeleder vil stenge tråder eller slette innlegg/tråder som ikke forholder seg til disse kjørereglene.
See more
See less

Skal vaksinering av friske barn være pålagt?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skal vaksinering av friske barn være pålagt?

Vaksineringsdebatten er oppe igjen nå. Et forslag som er kommet frem de siste dagene er om det skal være "påbud" å vaksinere friske barn.

Hva synes du ?Ja/nei? Hvorfor mener du det du mener?
    jente f. 2009 jente f.2011

Sv: Skal vaksinering av friske barn være pålagt?

...Jeg har fulgt vaksinedebatten i statene over en lang tid, og syntes det er vanvittig trist at denne idiotien fortsetter i norge.

Jeg synes ikke at vaksinering av friske barn burde være pålagt, men så lenge det finnes såpass mange som ikke er oppegående nok til å forstå at de må gjøre det beste for barna sine og de som ikke har muligheten til å velge selv, synes jeg det bare er rett at staten blander seg inn.
    Jeg ser faktisk ikke at det er andre alternativer hvis vaksinasjonsprosenten holder seg under en viss 92% slik den gjør noen steder i landet.

Jeg mener ikke å være hard, for jeg tror helhjertet på at de som har tatt valget om å ikke vaksinere har gjort det på grunnlag om at de tror de gjør det beste for barna sine.
    Men faktumet er at de har tatt en avgjørelse basert løs og feilaktig informasjon, og de har på ingen måte satt seg inn i hva vaksiner består av eller hvordan de fungerer.

Kilder:
    For de som ønsker Her er det veldig lett forklart!

For de som ønsker å vite litt mer:
    1. Om Barnevaksinasjonsprogrammet
    2. Hvorfor Vaksinere?
    3. Hvordan vaksiner virker
    4. Holdninger til vaksinasjon

Comment

Et tiltak kan være å avsløre og offentliggjøre grupper som Vaksineaksjon.no og lignende. Få øynene opp for hvor farlig denne misinformasjonen de sprer er. Å sitte å skremme nybakte foreldre med blank løgn og anbefale sølvvann og belladonna til spedbarn som er syke er rett og slett livsfarlig og uansvarlig.

For ikke lenge siden var det en mor i dette miljøet som søkte etter smittering for meslinger på sørlandet...skummelt!!!

Tvangsvaksinering er gjerne ikke rette skrittet å ta pr nå, men bedre og bredere opplysning om hvor viktig vaksiner er og drepe mytene om hvor "farlig de er" er på sin plass. Her kan media og myndighetene gjøre mye mer enn de har gjort hittil. Også å opplyse om viktigheten for oss voksne, særlig småbarnsforeldre, og revaksinasjon/booster.

Ikke bare les om (eventuelle og lite sannsynlige) bivirkninger AV vaksiner, men les om hvilke konsekvenser, eller bivirkninger om du vil, man kan få etter å ha gjennomgått sykdommene vi vaksinerer mot.

Educate before you vaccinate - be wise, immunize!
      Virvelvind født mai-11 - Spinnvill født september-12 - Allerminstelillebror født april-15

Comment

http://www.vg.no/forbruker/helse/hel...lo/a/23412671/
        Virvelvind født mai-11 - Spinnvill født september-12 - Allerminstelillebror født april-15

Comment

Working...
        X