Kunngjøring

Collapse

Takhøyde, men noen viktige kjøreregler

Vi håper med dette forumet å få litt fart på de gode diskusjonene på Mammanett.
Forumreglene gjelder like fullt i dette forumet:

- Ingen aksept for personkonflikter - hold dette utenfor forumet
- Diskuter sak og ikke person
- Vi anser det som ukultur å sakse innlegg fra andre nettforums diskusjoner.

Gruppeleder vil stenge tråder eller slette innlegg/tråder som ikke forholder seg til disse kjørereglene.
See more
See less

Kjerringråd eller ikke...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kjerringråd eller ikke...

Vi har vel alle vært der en eller annen gang, i diverse sammenhenger. Alt fra hoste til barnløshet til myggstikk. Google er din venn/fiende. Kjerringråd har aldri vært lettere tilgjengelig, og i en helt enormt stor skala! Tilhengerne er mange, skeptikerne likeså.

Så da er spørsmålet: Er du tilhenger eller skeptiker? Hvorfor/hvorfor ikke?

Sv: Kjerringråd eller ikke...

Kommer litt an på sammenhengen, og på kjerringrådet.

Har man et barn som er plaget av bilsyke, skader det jo ikke å teste lærrem under bilen, eller plaster over navlen. Det verste som kan skje er at det ikke fungerer. Hadde kjerringrådet derimot vært å binde ungen på taket av bilen, hadde jo saken vært en annen (jada, latterlig dårlig eksempel, men jeg kom ikke på noe bedre).

Kjerringråd for å få i gang fødsel er jeg veldig delt på, babyen kommer jo når den er klar, uansett. Ikke for det, jeg kunne ikke se at det var skadelig for verken meg eller babyen å spise ananas, kanelsnurrer og sterk mat på slutten av svangerskapet, men å slite meg ut på trappegåing og vindusvask orket jeg ikke.

Så for min del blir vel svaret at jeg ikke har noe i mot kjerringråd, så lenge de ikke går ut over egen eller andres helse på noe vis. Ofte søker man jo kjerringråd når man ikke har andre alternativer (tannpine og tannlegekontoret er stengt f.eks), og noen ganger fungerer de overraskende godt, som nevnte eksempel med lærrem under bilen ved bilsyke.
    02 05​​ 06 09

Comment

Re: Kjerringråd eller ikke...

Må si meg enig med deg. Så lenge det ikke går utover hverken meg selv eller andre på en negativ måte, tenker jeg det er bare å kjøre på. Men det er jo mange teite råd ute å går, så er viktig å sile bort de som man kan tenke seg er heeeelt på jordet.

Comment

Sv: Kjerringråd eller ikke...

Enig med dere. Spesielt det med å sile bort det som helt åpenbart er tullete eller farlig er enormt viktig.
        Så ja til kjerringråd - og bruk sunn fornuft!
        Veslefar 2009 Veslemor 2012
        Lillemor 2015 Minimor 2018

Comment

Re: Kjerringråd eller ikke...

Jeg må også si meg enig med dere... man forstår fort hva som er bare tull og det som faktisk kan være noe i.. selv har jeg prøvd litt..så sier JA til kjerring råd..

Comment

Working...
          X