Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skravletråden

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opprinnelig lagt inn av Pumpine Se innlegg

Så godt å høre at du blir fulgt opp av sykehuset med en samtale. Er fint å få snakket med de som gjør dette hver dag. Var det en tøff fødsel med storebror?

Samme her, har veldig mye etter storebror og han er født i Mai, så vi har innenfor samme sesong.
    For min del går tiden veldig fort. Har så mye jeg vil få gjort før lillebror kommer
    Det var setefødsel. Fint forløp helt til pressriene begynte. Da var det dårlige rier og langt mellomrom. Fikk riestimulerende som resulterte i maserier med kort intervall. Så måtte trykke flere ganger uten at jeg hadde pressrier eller dårlige pressrier. Hodet kom ikke fort nok ut så det måtte bli tatt med tang. Han var veldig slapp og dårlig når han endelig kom ut og trengte litt hjelp. Det var en bit av morkaken som satt igjen som igjen gjorde at jeg blødde veldig mye. Ble klargjort til operasjon, men legen ville prøve en siste gang på å få ut biten og da klarte han det. Jeg reagerte litt på medisinene så ble veldig dårlig og guttungen måtte få litt medisiner de første dagene, så vi var innlagt en uke begge to.
    Såå var gjerne ikke den tøffeste fødselen men den var tøff nokk for meg. Og det var så mye rundt det hele. Jeg ble lagt inn 3 dager før fødsel pga store blødninger, og når vi kom hjem fikk jeg et kjempestort utbrudd av helvetesild + brystbetennelse. Så det er vel hele opplevelsen som har gjort at jeg sitter igjen med litt angst.
    Hvordan var din fødsel?

Comment

• Opprinnelig lagt inn av trulto Se innlegg
      Det var setefødsel. Fint forløp helt til pressriene begynte. Da var det dårlige rier og langt mellomrom. Fikk riestimulerende som resulterte i maserier med kort intervall. Så måtte trykke flere ganger uten at jeg hadde pressrier eller dårlige pressrier. Hodet kom ikke fort nok ut så det måtte bli tatt med tang. Han var veldig slapp og dårlig når han endelig kom ut og trengte litt hjelp. Det var en bit av morkaken som satt igjen som igjen gjorde at jeg blødde veldig mye. Ble klargjort til operasjon, men legen ville prøve en siste gang på å få ut biten og da klarte han det. Jeg reagerte litt på medisinene så ble veldig dårlig og guttungen måtte få litt medisiner de første dagene, så vi var innlagt en uke begge to.
      Såå var gjerne ikke den tøffeste fødselen men den var tøff nokk for meg. Og det var så mye rundt det hele. Jeg ble lagt inn 3 dager før fødsel pga store blødninger, og når vi kom hjem fikk jeg et kjempestort utbrudd av helvetesild + brystbetennelse. Så det er vel hele opplevelsen som har gjort at jeg sitter igjen med litt angst.
      Hvordan var din fødsel?
      Forstår veldig godt at du bekymrer deg. Å få ut et barn som er slapt og trenger hjelp må være den verste følelsen. Hvertfall når du i tillegg ikke er i form selv.
      Får håpe på en drømmefødsel denne gangen. De sier vel at ingen fødsler er like

Jeg hadde en ganske normal fødsel. Ble satt igang på dag 9 over termin. Fikk 4 modningstabeletter fordelt på 1,5 døgn før beste seg for å ta vannet. Da kom de vonde riene med en gang. Var i aktiv fødsel i 10 timer og utdrivningsfasen tok 30 min. Kom en frisk og fin gutt ut og det var helt fantastisk å få han på brystet. Det håper jeg virkelig jeg får oppleve igjen for det var verdt alt smertehelvete☺️

Comment

• Hei.

Hvordan går det med dere alle sammen?
        Her er jeg sykemeldt med bekkenløsning og tar ting stille og rolig. I tillegg får jeg litt ekstra oppfølging siden bebisen er litt lita, men fortsatt innafor normalen.

Har dere kjøpt de store tingene ennå?
        Vogn, seng osv. Vi har bestemt oss for å kjøpe Stokke Trailz, så den skal ENDELIG bestilles på torsdag

Comment

• Her sliter jeg med bekkenløsning og kynnere. Skal til legen på torsdag så tror jeg kommer til å ta opp om muligheten for en gradert sykemelding. Så får jeg tid til å hente meg inn igjen. Jobber 100% nå og har gjort det hele veien, men når mannen kommenterer at jeg ser sliten ut og føler meg veldig sliten selv, så er der kanskje på tide og trappe ned litt..
          Her har vi det meste fra storebror av store ting. Har kjøpt oss ny vogn og ny madrass til sengen og det var vel det av type store ting som vi har planlagt å kjøpe. Klær har blitt vasket og lagt i kommoden så begynner å bli temmelig klar nå

Comment

• Her går det ganske greit med unntak av kvalme på formiddag fortsatt. Jobber bare 40%, mine kveldsvakter. Kjenner det begynner å bli tungt med stadig større mage, men er jo bare 5 uker igjen til permisjon. Her har vi de store tingene etter storesøster, så har ikke kommet på noe nytt vi må kjøpe. Klær etter storesøster er også funnet frem, klar til å vaskes og legges på plass!

Comment

• Siden jeg ikke har termin før mot slutten av august, har jeg ikke begynt å vaske klær og legge ting på plass ennå. Blir vel å begynne på det når vi etterhvert beveger oss over i juli, har ikke lyst til at ting skal stå å støve ned for lenge heller før bebisen kommer. Jeg har nå gått til innkjøp av dobbel elektrisk pumpe, siden jeg skal begynne å studere igjen til høsten (samlingsbasert), så kan jeg pumpe slik at mannen kan gi flaske. Noen som har erfaring med Medela Swing Maxi?

Comment

• Hvordan går det med dere? Nå begynner det å nærme seg juli og babytid her!!

Comment

• Noen som har fått babyen sin?

Comment

Working...
                  X