Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan og når dele den store nyheten? --Mars-/aprilspirene 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan og når dele den store nyheten? --Mars-/aprilspirene 2018

Da var dagen der med to blå og et frø i magen..

Tiden går og frøet blir større og større..

Hvordan og når planlegger du og dele den store nyheten?

Hvem får vite det først og hvem får vite det sist?

Utenom det, er det behov for ekstra hensyn i din arbeidssituasjon som gjør at du må dele det tidligere med arbeidsgiver eller enkelte medarbeidere enn 12uker?
    Last edited by undre27; 26-07-17, 23:58.

Vi har fortalt det til familie allerede, bare helt vanlig. Utenom svigersøster, hun fikk et bursdagskort der vi også skrev fra babyen (sees i mars, tante!). Veldig gøy

Comment

Hei alle sammen
      Jeg fortalte det til sjefen min i går da jeg har begynt på jobb igjen etter ferie og har blitt så fryktelig kvalm og spyklein de siste dagene.. Følte jeg måtte fortelle sjefen nå, og gruet meg veeeeldig siden jeg akkurat har begynt i ny jobb som pedagogisk leder.. Men, det gikk veldig fint! Hun tok det veldig bra og gratulerte så mye, så jeg er så lettet!! Er jo fortatt veldig tidlig, men vanskelig å skjule en graviditet når man er så uggen og spysyk..
      Jeg skal på tidlig ul i morgen. Tror jeg er i uke 6+6 i morgen. Får besøk av min mor på fredag, som jeg ikke har møtt på tre mnd ( bor i utlandet ). Hun kommer til å skjønne det... iiiik.. så mulig jeg forteller henne det på fredag. Storesøsken får vite det etter uke 12 tenker jeg.. om jeg klarer å vente.. øvrig familie og venner uke 12 også. Har veldig lyst til å fortelle storesøsken nå snart, men er så redd for at noe skal gå galt..

Comment

Har fortalt det til min familie, hans familie får vite det litt senere

Comment

Vi har mistet så mange ganger, to ganger i uke 11 (ene oppdaget i uke 15) og en gang i uke 10 (delvis blødd ut selv) så vi venter med å nevne det til noen foreløpig. Jeg orker ikke at det skal være temaet hele tiden det skaper stress pga historikken og stress er ikke positivt. Så da blir det en glede vi for øyeblikket holder for oss selv..
          Mvh Undre.

Comment

Vi har sagt det til hans og min nærmeste familie. I tillegg vet noen av mine nærmeste venninner det.
            Venter til over 12uker før vi gjør det offisielt.
            Når forteller dere det på jobb?

Comment

Opprinnelig lagt inn av Troikaen Se innlegg
              Vi har sagt det til hans og min nærmeste familie. I tillegg vet noen av mine nærmeste venninner det.
              Venter til over 12uker før vi gjør det offisielt.
              Når forteller dere det på jobb?
              Så snart man trenger sykemelding eller tilrettelegging på jobben er vel tiden for å si det til sjefen. Eventuelt ved 12ukers grensen hvis ikke. Tenker jeg
              Mvh Undre.

Comment

Hei!! Jeg fant det ut i dag, å ble helt svimmel, kvalm glad og redd. Har prøvd i en mnd... så det gikk overraskende fort. Jeg har bare fortalt det til far, som så ut som et spøkelse. Før han ble veldig glad. Og redd. Haha. Mamma og pappa skal feire 60 årsdagene sine om 3 uker, planlegger å fortelle det til dem da. I et kort eller noe rart. Men bare til dem. Også tenker vi at svigermor og svigerfar må få vite det rett etterpå. Og storesøster på 12 får vite det et par uker etter det igjen.

Comment

Pappaen her fikk vite det da han kom hjem fra jobb og ble møtt av sønnen vår på 20 måneder som kom løpende med graviditetstesten og ropte: -Nyyy!

Ellers vil vi vente med å fortelle det til andre til rundt uke 12, som sist. Er redd for å miste, og ønsker eventuelt ikke dele det ned andre. Får planlegge en morsom måte å fortelle på da!

Comment

Samme som Undre her, har gjort "tabben" å fortelle for tidlig før så per nå er det bare mannen, jeg og en ansatt i bhg til vesla som vet. Lite problem med at "fremmede" vet, mens alle andre får vente til vi renovering uke 12. Denne gangen ingen begivenheter som vil avsløre oss heldigvis. Straks 10 uker nå og ny ul på onsdag. Må nok fortelle sjefen ganske kjapt fordi jeg er ikke i god form nå... dette vil fullstendig messe til alle planene han har, men det får da gå. Han bør se det komme for å si det sånn, 35 år og første er 18 mnd. Ligger rimelig i kortene å bli gravid igjen. Men uansett, ingenting før vi kommer oss helskinnet gjennom de siste ukene av første trimester. Først da skal jeg vurdere å tenke på å kanskje bli mamma igjen til våren
                    ----- Min dagbok -----

Comment

Siden UL denne uka var fin tok jeg sjansen på å bestille en genser til vesla... forsiden: "jeg har en hemmelighet..." og på ryggen: "jeg skal bli storesøster!". Håper på å få bruk for den første helga i september, da tror jeg det blir en slags familiesammenkomst.Og da har jeg jo vært på UL og er i uke 13, så om alt går bra får vi benytte anledningen til å informere nærmeste familie. Kjenner meg ok med tanken på om den ikke blir brukt i denne omgang, så da er det greit

Nærmeste kollegaer får vite på mandag, litt ufrivillig, pga 50% sykemelding. Siden jeg vel aldri omtrent har vært sykemeldt av andre grunner enn svangerskap kan de få droppe å spekulere, men de får holde det for seg selv og ikke snakke mer om det før vi vet hvordan det går. Må få unna "skjebneuka" (uke 11/12) først. Litt dumt, men samtidig, går det galt nå så blir det definitivt en liten stund før jeg klarer å jobbe igjen, så da er det jo greit at de vet årsaken forsåvidt.
                      ----- Min dagbok -----

Comment

For en fin ide, denne genseren!
                        Hadde en lignende genser til storebror da vi ventet nummer 2. Men har ikke funnet slike gensere igjen etterpå. Butikken der jeg kjøpte storebror-genseren var lagt ned da vi skulle ha nestemann...

Har ikke sagt ifra på jobben enda. Tror jeg venter litt til....
                        Veslefar 2009 Veslemor 2012 Lillemor 2015

Comment

Jeg er 13+3, og har enda ikke offentliggjort noe. Jeg tenkte egentlig å offentliggjøre det etter 12 fullgåtte uker, men tiden har gått fra meg. Nå føler jeg at jeg må vente til OUL i begynnelsen av oktober før jeg sier noe 13+3 er liksom ingen spesiell milepæl Hehe

Comment

Vi var så overlykkelige at vi klarte ikke vente med å fortelle det til nærmeste familie og venner <3
                            De minste søsknene er for små til å forstå at ting kan gå galt, så de får ikke vite noe før 12 uker og da tenker vi også å offentliggjøre det
                            Vi gleder oss og er utrolig lykkelige, har liksom ikke helt tenkt på at det er mulig å miste...men ønsker uansett at de vennene og familien som vet det nå blir informert ved en spontanabort!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mrs2016 Se innlegg
                              Vi var så overlykkelige at vi klarte ikke vente med å fortelle det til nærmeste familie og venner <3
                              De minste søsknene er for små til å forstå at ting kan gå galt, så de får ikke vite noe før 12 uker og da tenker vi også å offentliggjøre det
                              Vi gleder oss og er utrolig lykkelige, har liksom ikke helt tenkt på at det er mulig å miste...men ønsker uansett at de vennene og familien som vet det nå blir informert ved en spontanabort!
                              Ja, vi har tenkt på samme måte. Fortalt nærmeste familie og venner, som vi uansett ville snakket med dersom vi hadde mistet. Ikke sagt noe på jobb (bare til sjefen), eller til mer perifere venner. Er 12+5 i dag og skal på kontroll med UL i dag, hvis alt er bra blir det helt offentlig! Storebror på 2 har blitt fortalt at mamma har baby i magen, men han aner nok ikke hva det innebærer

Comment

Working...
                              X