Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Utviklingstråden mars/aprilbarna 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Utviklingstråden mars/aprilbarna 2018

Her kan vi skrive om hvordan babyene våre utvikler seg, om kontroller, vekt, lengde, osv.
    Veslefar 2009 Veslemor 2012
    Lillemor 2015 Minimor 2018

Denne skal ikke ligge i Terminklubben men her:

Men vi må visst vente til administrasjonen lager en tråd for mars-/aprilbarna 2018.

Jeg vet ikke hvordan å få tak i dem så de kan lage det..
    Under "Barnegrupper" "Barn født 2018" og så skal det være en gruppe ved navn: "mars-/aprilbarna 2018"

Comment

Jeg vet at denne tråden i utgangspunktet ikke skal ligge her. Meningen er at den skal være her midlertidig, til flere har født. Kjedelig å måtte hoppe mellom to steder for å holde seg oppdatert.
      Det var i alle fall slik vi gjorde det i den forrige termingruppa jeg var i.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Egget Se innlegg
        Jeg vet at denne tråden i utgangspunktet ikke skal ligge her. Meningen er at den skal være her midlertidig, til flere har født. Kjedelig å måtte hoppe mellom to steder for å holde seg oppdatert.
        Det var i alle fall slik vi gjorde det i den forrige termingruppa jeg var i.
        Tror det går fint at den ligger her til vi alle har født.
        så får admin flytte etterpå. Men for å være helt ærlig tror jeg de har glemt hele denne gruppa...

Comment

Ikke så fryktelig lenge til 6 ukers kontrollen, er spent på hvordan vesla ligger an. Ikke noe tvil at hun spiser godt og trives, men koselig å komme ned til helsestasjonen og få skrevet ned noen konkrete tall

Comment

Opprinnelig lagt inn av Egget Se innlegg
            Ikke så fryktelig lenge til 6 ukers kontrollen, er spent på hvordan vesla ligger an. Ikke noe tvil at hun spiser godt og trives, men koselig å komme ned til helsestasjonen og få skrevet ned noen konkrete tall
            Spent her også
            vi skal på kontroll i morgen

Comment

Her er det åpen helsestasjon hver fredag, og siden vi bor like i nærheten pleier vi å trille innom og veie. Sist fredag var hun 4 uker og 1 dag gammel, da veide hun 5010 g, så det er vel en fin oppgang fra fødselsvekten på 3975 skulle en tro. Ellers er hun nokså rolig, gråter og trykker litt om kvelden, men det gjør vel mange babyer.

Forresten, hun ligger bare med hodet til siden, ikke rett opp. Har glemt hvordan det var med førstemann, er det vanlig at de ikke gjør det i begynnelsen? Når begynner de å ligge med hodet rett opp? Hun kan gjøre det i vogna hvor hun har litt støtte fra vognposen rundt seg, men aldri når hun sover i senga eller i redet.

Comment

Her veide vi på fredag og da hadde han gått opp 455g.
                i dag har vi første besøk av helsesøster som kommer på hjemmebesøk

Comment

Opprinnelig lagt inn av Svartemaja Se innlegg
                  Her er det åpen helsestasjon hver fredag, og siden vi bor like i nærheten pleier vi å trille innom og veie. Sist fredag var hun 4 uker og 1 dag gammel, da veide hun 5010 g, så det er vel en fin oppgang fra fødselsvekten på 3975 skulle en tro. Ellers er hun nokså rolig, gråter og trykker litt om kvelden, men det gjør vel mange babyer.

Forresten, hun ligger bare med hodet til siden, ikke rett opp. Har glemt hvordan det var med førstemann, er det vanlig at de ikke gjør det i begynnelsen? Når begynner de å ligge med hodet rett opp? Hun kan gjøre det i vogna hvor hun har litt støtte fra vognposen rundt seg, men aldri når hun sover i senga eller i redet.
                  Helt vanlig at de ligger med hodet til siden ja. Tror det kommer med muskulaturen i nakken det å ligge med «rett frem». Man kan trene på det ved å snu hodet på f.eks stellebordet og så snakke til dem for å prøve å få de til å holde hodet der.

han her har en veldig tydelig favorittside, så vi må snu hodet ofte.

Comment

Her er han veldig flink til å regulere sidene selv, veldig sterk i nakken.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Maren90 Se innlegg
                      Her er han veldig flink til å regulere sidene selv, veldig sterk i nakken.
                      Heldigvis veldig sterk i nakken her og. Men favorittside har han allikevel! Hehe

Comment

Skremmende sterk i nakken her også. Løftet hodet allerede dag2 etter fødsel. Prøver hele tiden (dag6 nå) så jeg må passe på ekstra godt siden kontrollen ikke er der enda og det kan være skadelig. Ingen favorittsider heldigvis og prøver å passe på at det blir variasjon mellom høyre, venstre og rygg (med hodet) da hodet er lett å forme de første 6mnd og det er kjedelig med en flatere side eller et flatt bakhode.

Mvh Undre.

Comment

Navle stumpen falt av i dag. Det er dag6 medregnet fødedag men barnet er kun 5dager gammel.

Var ikke det vel tidlig?

Mvh Undre.

Comment

Det er nprmaltvat den faller av ved ca rundt 1 uke etter fødsel

Comment

Opprinnelig lagt inn av Maren90 Se innlegg
                              Det er nprmaltvat den faller av ved ca rundt 1 uke etter fødsel
                              Det var betryggende. Jeg fikk totalt sjokk da jeg stod med den i "hånden" i går kveld.

Comment

Working...
                              X