Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Symptomer......

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Symptomer......

Hvordan har du det??

Hei dere. Hvordan går det? Hvilke symptomer har dere? Jeg har hatt ømme bryst og mensmurringer i flere uker nå. Er 5+4. Hadde også skikkelig vondt i høyre siden av magen her en natt, våkna hver gang jeg snudde meg. Ellers har jeg IKKENO søtsug! Det er merkelig til meg å være.. er et sukkermonster av dimensjoner og hvis jeg kan småspise på noe så gjør jeg det. Men ikke nå
    sigpic

Comment

Hei New, eg er 6+6 i dag og kan si med sikkerhet at eneste symptom eg har hatt siden uke 5+5 er litt ømme bryster,, hikke etter mat eller drikke og kan ikke stå på kjøkkenet når eg lager mat. eg bekymrer meg noen ganger over at eg har nesten ingen symtommer, men eg hadde neste ingen da eg ver gravid med gutten våres, så eg venter spent på tidlig UL neste mandag . Uff , dette er tortur

Comment

Hei, jeg er i uke 5+2. Sist fredag hadde jeg positiv test men på kvelden begynte jeg å blø.. først litt rosa når jeg tørket meg på do, og senere (dagene etterpå) mørkebrun og littklu per. Hadde bare skikkelig vond på fredagen og bare litt murringen i magen av og til nå. Har blød i mange dager nå, men ikke så mye som mens. Har vært hoss legen og de har tatt HCG prøven. Venter på svar om jeg har mistet eller ei. Vi har prøvd i 2 år og har Endometriose. Har hatt SA før men da blødde jeg vanvittig mye i 3 uker.. er så stressa av å ikke vite om det er noe som lever inni magen eller om det er SA. Har lest mye om at det har gått bra etter blødninger, men klare ikke å «feire» graviditeten min uten å vite hva de blødninger betyr. Orker ikke å miste igjen..

Comment

Uff JDW, eg veit akkurat hvordan du har det fordi eg hadde en slik blødning søndag for ca 2 uker sidenn , da var eg også 5+3, eg våknet opp til blødninger og store blodklumper, Men blødningen sluttet etter at klumpene var ute , ingen kramper eller smerter. Så eg sa til mannen at eg hadde mista og vi grein og forsonet oss med det som hadde skjedd. Så på mandagen fikk eg akutt time hos klinikken siden dette er prøverør må de sjekke at eg trolig har mista før eg slutta med medisinene, men på ultralyd så alt bra, eg hadde ikke mista allikevel og livmorhalsen hadde tettet seg igjen.

Blødning mellom uke 3-6 kan noen ganger være resteblødninger etter festningen,men da er det en engangsblødning om gangen , ikke blødning hver dag slik du opplever . Ser ut som de har begynt å gjøre nøge, flott at de måler hcg, men de må også måle progesteron og. Håper du får progesteron tilskudd hvis den verdien er lav. mange mista pga for lite progesteron i tidlig graviditet. Husk at etter uke 5 doubles ikke hcg før om 3-4 dager . oppdater oss og masse lykke til

Comment

Hei JDW. Jeg hadde en SA i juli (var 8 uker på vei). Det varte i 4 uker til sammen. Startet med spotting og etter 2 døgn blødde jeg skikkelig. Det er TORTUR å vente på de HCG testene! Masse lykke til, som Renee sier, for mange er det vanlig med slike blødninger i begynnelsen.
            sigpic

Comment

Hei,
              ville bare fortelle hva som skjedde etter siste gang jeg skrev her.
              Hadde HCG på 370 (15 jan) og på 419 (17 jan). Det var ikke en veldig bra stigning.. var på UL den 22 jan og da fikk jeg vite at det var svangerskap utenfor livmoren.
              Det var vond å høre og tenke på at den lille spiren som vokser inn i meg aldri kommer til å overleve og det er ingenting jeg kan gjøre for å «redde» den heller..
              det er dessverre ikke så lett for alle å bli gravid eller til å få barn, men jeg vil ikke gi opp.
              Masse lykke til dere alle!
              håper alt går bra med deres graviditet❤️

Comment

Ohhh JDW, føler med deg. hadde stor mistanke om graviditet i egglederen ,
                men ville ikke bekymre deg unødig men så ut som signalene var klare med lågstigning og blødningen over lengre tid.
                ta tid til sorgen, vær snill med deg selv, det var ingenting du gjorde galt, egget fant en trygg plass altfor tidlig
                håper de fanget det tidlig og at det er nok med pillene, at du ikke mister egglederen.
                eg har deg i tankene, og krysser alt for deg, vi ble gravid 1 år, 2 måneder etter at vi mista gutten våres i uke 23.

Comment

Utrolig trist å høre JDW.. Håper det ordner seg for dere og at det kommer flere muligheter. Stor klem
                  sigpic

Comment

Jeg er så sykt kvalm.. hele denne uka, hele dagen! Spyr ikke, men er liksom på grensa hele tia. Kan ikke huske at det var sånn forrige graviditet.. noen som har tips til hva som kan dempe kvalmen? Tenkte jeg skulle teste sånne sjøsyke-armbånd
                    sigpic

Comment

har ikke vært mye kvalm etter uke 6, men hjalp å spise men ikke mye om gangen da eg var kvalm. det å spise eple hjalp og eg drakk masse vann. test armbånden , mange sverger til dem. Masse lykke til

Comment

Åh Gud som jeg klør! På magen, på hoftene, på låra og på armene! Er ikke spesielt tørr og det blir ikke bedre, hverken med olje eller fet krem.. grrr
                        sigpic

Comment

Newmodel, håper kløen er pga tørr hud, eg hadde intens konstant kløe i 2 dager for 2 uker siden men heldigvis hjalp med fettkrem fra apoteket. men hvis ikke dette gir seg, vennligst kontakt lege, er en lever tilstand i svangerskapet som begynner med intens kløe som ikke gir seg ..............heter Koletase.
                          Målet mitt er ikke å bekymre deg, eg deler kunnskap . masse lykke yil

Comment

Working...
                          X