Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Noe på gang- tråden...

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noe på gang- tråden...

Nå nærmer det seg termin for mange, så tenker det er på tide med en slik tråd! Her kan vi skrive dersom vi tror kanskje fødsel er på gang eller nærmer seg

Tror ikke akkurat at det er fødsel på gang men jeg har de siste dagene hatt mer mensensmerter. Har lest at det er tegn på modning, at livmoren gjør seg klar til fødsel...

Comment

Ooh kjenner det kribler i magen av denne tråden, ikke kun pga meg men dere andre også som snart skal føde! Kommer til å bli såå spennende i ukene framover det er vel snart permisjonstid for de fleste av oss som ennå jobber? jeg har også hatt menssmerter, tenkte å ta det opp med jordmoren neste uke! føler presset ned i bekkenet og underlivet begynner å bli ganske stort etter hvert, å lurer veldig på om hun har festet seg nå!

Comment

Spurte jordmor ang mensensmerter og det var absolutt et tegn på at noe er på gang,hjeeeelp

Comment

Opprinnelig lagt inn av FruMille Se innlegg
          Spurte jordmor ang mensensmerter og det var absolutt et tegn på at noe er på gang,hjeeeelp
          Seriøst:0 kjenner jeg ble stresset nå! Håper bare det modnes og gjøres klart... er ikke klar for noe fødsel ennå hvertfall!!

Comment

Har også kjent på det samme den siste tiden. Mer menssmerter (bak i bekkenet) og trykk på bekkenet foran, litt sånn nervesmerte-aktig. Håper det ikke blir før om noen uker til enda da, vil i allefall gå til fullgåtte 37 uker. Er 35+2 i dag, og selv om jeg gleder meg veldig til å se henne så håper jeg hun blir der inne litt til.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Sweetnr2 Se innlegg

Har også kjent på det samme den siste tiden. Mer menssmerter (bak i bekkenet) og trykk på bekkenet foran, litt sånn nervesmerte-aktig. Håper det ikke blir før om noen uker til enda da, vil i allefall gå til fullgåtte 37 uker. Er 35+2 i dag, og selv om jeg gleder meg veldig til å se henne så håper jeg hun blir der inne litt til.
              Jordmor sa til meg i går, at om 1 uke kan hun "få lov" å komme, da er jeg innenfor termin, helt sprøtt å tenke på :o
              Mannen min starter 1 uke med nattevakter fra fredag kveld så jeg håper ikke at hun har tenkt å komme ila den uken
              Han pleier ikke jobbe natt men han fikk forespørsel om ikke han kunne være sikkerhetsleder på riggen han jobber mot når den skal inn til land. Han får 1 ukes avspasering og veldig godt betalt, så da slo han til
              Den uken med fri tenker han å ta ifm med fødsel så da blir han hjemme 3 uker med oss <3
              Last edited by FruMille; 11-10-17, 20:30.

Comment

Jeg gleder meg til våre små bgynner å komme til verden! <3
                <3 Venter på prinsen vår <3

Comment

Jordmor sa til meg i går, at om 1 uke kan hun "få lov" å komme, da er jeg innenfor termin, helt sprøtt å tenke på :o
                  Mannen min starter 1 uke med nattevakter fra fredag kveld så jeg håper ikke at hun har tenkt å komme ila den uken
                  Han pleier ikke jobbe natt men han fikk forespørsel om ikke han kunne være sikkerhetsleder på riggen han jobber mot når den skal inn til land. Han får 1 ukes avspasering og veldig godt betalt, så da slo han til
                  Den uken med fri tenker han å ta ifm med fødsel så da blir han hjemme 3 uker med oss <3
                  Ja, da er du over 37 fullgåtte uker Får satse på at hun ikke kommer før mannen din er ferdig med den uken med nattjobbing ja. Lurt å ta den dealen da, 3 uker med hjelp fra mannen hjemme er jo helt fantastisk! Mannen her har akkurat gått inn i stilling som øverste sjef der han jobber, så er spent hvor tilgjengelig han blir etter fødsel denne gangen...Sjefen kan vel ikke være helt fraværende i 2 uker... Regner med det går bra da. Mye som kan løses hjemmefra, eller ved å stikke innom jobb nå og da. Vet han ønsker å være veldig tilstede i allefall, og der hvor det er vilje.. <3

Comment

Ja, da er du over 37 fullgåtte uker Får satse på at hun ikke kommer før mannen din er ferdig med den uken med nattjobbing ja. Lurt å ta den dealen da, 3 uker med hjelp fra mannen hjemme er jo helt fantastisk! Mannen her har akkurat gått inn i stilling som øverste sjef der han jobber, så er spent hvor tilgjengelig han blir etter fødsel denne gangen...Sjefen kan vel ikke være helt fraværende i 2 uker... Regner med det går bra da. Mye som kan løses hjemmefra, eller ved å stikke innom jobb nå og da. Vet han ønsker å være veldig tilstede i allefall, og der hvor det er vilje.. <3

ja da er det kanskje ikke like lett å bare forsvinne i to uker. Men han er jo sjef så da klarer han vel å kombinere derpå en eller annen måte

Comment

ja da er det kanskje ikke like lett å bare forsvinne i to uker. Men han er jo sjef så da klarer han vel å kombinere derpå en eller annen måte
                      Ja, det går nok sikkert helt fint. Spent på når det setter i gang nå da, om 2 uker? 3 uker? 4 uker? 5 uker??? Regner med det kan gi en liten pekepinn fra uke 37, når jordmor sjekker modenhet/åpning vaginalt på hver kontroll. Det ble ikke gjort i forrige svangerskap for sju år siden, men da bodde vi ikke her vi bor nå da. Usikker på om det er vanlig. Kanskje det kun er på steder hvor det er et stykke til nærmeste fødeavdeling? Blir du sjekket vaginalt fra uke 37?

Comment

Ja, det går nok sikkert helt fint. Spent på når det setter i gang nå da, om 2 uker? 3 uker? 4 uker? 5 uker??? Regner med det kan gi en liten pekepinn fra uke 37, når jordmor sjekker modenhet/åpning vaginalt på hver kontroll. Det ble ikke gjort i forrige svangerskap for sju år siden, men da bodde vi ikke her vi bor nå da. Usikker på om det er vanlig. Kanskje det kun er på steder hvor det er et stykke til nærmeste fødeavdeling? Blir du sjekket vaginalt fra uke 37?
                        Nei, det ble jeg ikke, og synes det er helt greit at jm ikke gjør det heller
                        Sønnen vår ble født timer etter menstermin, på bursdagen min faktisk, så jeg håper jo at denne tulla kan komme til termin også

Comment

Nei, det ble jeg ikke, og synes det er helt greit at jm ikke gjør det heller
                          Sønnen vår ble født timer etter menstermin, på bursdagen min faktisk, så jeg håper jo at denne tulla kan komme til termin også
                          LOL! Ser den Jeg må si jeg synes det er spennende da, og veldig greit å få sjekket det slik at vi kommer oss avgårde i god tid... Forhåpentligvis

Comment

LOL! Ser den Jeg må si jeg synes det er spennende da, og veldig greit å få sjekket det slik at vi kommer oss avgårde i god tid... Forhåpentligvis
                            Ja, hvis dere har reisevei til sykehuset så kan jo det være greit
                            Her er det 15 minutter til KK så det skal vi rekke,Hehe
                            Denne gangen skal jeg drøy an lengst mulig hjemme dør vi drar innover, bedre å være hjemme til den aktive fasen starte

Comment

I går hadde jeg mensensmerter igjen, muligens det kom av at jeg var på shopping på formiddag i går.
                              Men da vi la oss så fikk jeg en veldig svak ryggsmerte som minnet meg om en svak ri. Så jeg lå spent og ventet på om det kom flere, det gjorde selvsagt ikke det

Comment

Working...
                              X