Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fødebag

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fødebag

Hei.
    Når begynnte/begynner dere pakke fødebaggen?
    Og dere som har pakket før, hva skal man pakke med?

Jeg har aldri pakket fødebag før, men tenker å pakke den i slutten på november. Har planlagt keisersnitt, men han kan jo plutselig komme før også så tenker å være forberedt.

Usikker på hva jeg skal pakke med, tar iallfall et par skift til både meg og mannen(han skal være med meg på sykehuset de dagene jeg er der) og skift til lilleplutt. Her er jeg veldig usikker på hva jeg trenger?? Stelleting og bleier, får man bruke det de har på sykehuset eller har man med eget?

Og så skal jeg ha med egenstrikket teppe og hentesett.

<3 Venter på prinsen vår <3

Comment

Jeg pakker til meg selv:
      nettingtruser og store bind fra apoteket
      3 store truser
      ammeinnlegg i ull og et par fra lilleba
      gode varme sokker + tøfler
      3 ammebh
      3 ammesinglet
      1 lang cardigan (til å skjule "bleierompe")
      et par sett med behagelige klær som er lette å amme i og ikke klemmer, til etter fødselen
      salve for såre brystvorter + kompresser
      xylocain salve, Paracet og nesespray
      vannflaske
      Havresuppe + energibarer og eplejuice, munnspray
      helsekortet
      toalettsaker; tannkost, tannkrem, shampoo&balsam, hudkrem, krem til leppene, ansiktskrem, antiac, deo, sminkeservietter, hårstrikk, dusjolje fra loccitane
      sminke; concealer, pudder, mascara og sminkekost
      lecithin tabletter
      evt varmeflaske (lindre riesmerter)
      mykt dopapir og eget håndkle
      -legger også fram klær jeg kan reise til sykehuset med når fødselen begynner!

til baby:
      bamse
      babyteppe
      ullsokker og små votter (unngå kloring)
      3 bodyer
      2 strømpebukser i ull
      1 bukse
      ulldress til bilturen hjem
      hentesett
      lue
      gulpekluter
      2 pysjamas

Til mannen:
      2 t skjorter
      3 boksere
      varme sokker
      1 jumper
      behagelig bukse
      tannkost, tannkrem, deo, hudkrem, hårvoks, trippeldusj
      vannflaske + termokopp til kaffe
      nøtter, smågodt, energibarer, energidrikk yt, smurte lefser
      kontanter
      ladere og kamera
      håndkle

Dette ble et langt innlegg!! Men er iallefall det jeg skal pakke til sykehuset jeg begynner å pakke bagen nå
      Last edited by Bringebær91; 10-10-17, 01:14.

Comment

Oj Bringebær91! Du er forberedt på d meste med den listen der!
        Selv når jeg fikk datteren min, fant jeg ut at jeg ikke trengte halvparten som jeg hadde pakket med meg!
        Truser fikk jeg av sykehuset, samme med bind, stjal med meg en slik når jeg dro hjem

Morgenkåpe og "koseklær", samt et skift som jeg kan reise hjem i, er det som skal pakkes til meg selv neste gang.
        Sjampo og balsam, pluss toalettsaker.
        Spør sykehuset hvilken mat som blir tilbudt, på mitt sykehus er det ganske bedritent, så skal pakke med meg litt egen mat..

Til babyen skal jeg pakke 4-5 bodyer som ikke draes over hode, når de blir født bæsjer (beker?) de gjærne ut seg mange ganger og da er det greit med omslagsbodyer
        4-5 bokser
        noen gode sokker
        en god tynn ulldress til hjemreise
        et godt pledd som lukter mamma og pappa
        2 luer
        to votter
        En bamse som lukter storesøster

Far pakker lett han også
        To gensere
        to t-skjorter
        en bukse samt en kosebukse
        undertøy
        toalettsaker

Utenom kommer ladere til mobil
        en kortstokk
        penn og papir
        høytaler
        ( kan bli en lang fødsel )

Bor dere ikke langt unna sykehuset, kan jo noen komme med det dere føler mangler etterpå

Comment

Opprinnelig lagt inn av Vetlamori Se innlegg
          Jeg har aldri pakket fødebag før, men tenker å pakke den i slutten på november. Har planlagt keisersnitt, men han kan jo plutselig komme før også så tenker å være forberedt.

Usikker på hva jeg skal pakke med, tar iallfall et par skift til både meg og mannen(han skal være med meg på sykehuset de dagene jeg er der) og skift til lilleplutt. Her er jeg veldig usikker på hva jeg trenger?? Stelleting og bleier, får man bruke det de har på sykehuset eller har man med eget?

Og så skal jeg ha med egenstrikket teppe og hentesett.
          Snakk med sykehuset ang hva du Må ha med deg..
          Men de fleste sykehus har stelleting til de små. Noen babyer kommer jo litt "overraskende" på mor og far, så er ikke alltid alt er på stell før babyen kommer

Comment

Hadde lite med meg sist gang og kommer ikke til å ha med meg noe særlig mer denne gangen heller.men vi må huske klær og toalettsaker til far, det tror jeg vi glemte sist gang
            sist gang reiste vi hjem dagen etter fødsel, mens denne gangen har jeg ikke bestemt meg for hva vi gjør. Jordmor anbefaler oss å ha minimum et par dager på føden i ro og fred før vi reiser hjem. Dette fordi vi har en to åring som krever sitt med det samme vi kommer hjem, så det kan være godt å få litt ro alene de første døgnene mente hun.,vi får egentlig ta det som det kommer og pakke klær for et par dager iallefall.

Comment

Så gøy at dere har lister til far også Har tatt bilde av dem og sendt til mannen, hehe. Han får pakke selv.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Silje&lt;3 Se innlegg
                Oj Bringebær91! Du er forberedt på d meste med den listen der!
                Selv når jeg fikk datteren min, fant jeg ut at jeg ikke trengte halvparten som jeg hadde pakket med meg!
                Truser fikk jeg av sykehuset, samme med bind, stjal med meg en slik når jeg dro hjem

Morgenkåpe og "koseklær", samt et skift som jeg kan reise hjem i, er det som skal pakkes til meg selv neste gang.
                Sjampo og balsam, pluss toalettsaker.
                Spør sykehuset hvilken mat som blir tilbudt, på mitt sykehus er det ganske bedritent, så skal pakke med meg litt egen mat..

Til babyen skal jeg pakke 4-5 bodyer som ikke draes over hode, når de blir født bæsjer (beker?) de gjærne ut seg mange ganger og da er det greit med omslagsbodyer
                4-5 bokser
                noen gode sokker
                en god tynn ulldress til hjemreise
                et godt pledd som lukter mamma og pappa
                2 luer
                to votter
                En bamse som lukter storesøster

Far pakker lett han også
                To gensere
                to t-skjorter
                en bukse samt en kosebukse
                undertøy
                toalettsaker

Utenom kommer ladere til mobil
                en kortstokk
                penn og papir
                høytaler
                ( kan bli en lang fødsel )

Bor dere ikke langt unna sykehuset, kan jo noen komme med det dere føler mangler etterpå
                Hehe ja jeg liker å ha kontroll og være forberedt på det meste da har jeg iallefall kontroll på disse tingene i en situasjon der jeg generelt har lite kontroll får heller ta med meg ting hjem igjen om de ikke blir brukt! I Stavanger blir vi flyttet til barselhotellet etter fødsel om alt går bra, og må holde oss selv med egne kler, nettingtruser å alt jeg trenger utenom.. både til meg å baby, far har mulighet til å bo med oss på hotellet. Så trenger litt han og

Comment

Ja da skjønner jeg hvorfor du må pakke alt med ja! Når jeg fikk datteren min var vi på sykehuset i tre dager før vi for hjem. Skal tilbake dit neste gang også
                  Får dere oppfølging og hjelp av barnepleier på hotellet? Kjente selv etter en meget lang fødsel, at det var godt å ha barnepleier tilgjengelig, slik at hun kunne passe babyen et par timer slik at jeg og far kunne sove litt!

Comment

Opprinnelig lagt inn av MS1989 Se innlegg
                    Hei.
                    Når begynnte/begynner dere pakke fødebaggen?
                    Og dere som har pakket før, hva skal man pakke med?
                    Jeg begynte å pakke ned ting i uke 34, men pakket ikke helt ferdig før riene startet! Skal ha bagen klar i uke 35 neste gang!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Silje&lt;3 Se innlegg
                      Ja da skjønner jeg hvorfor du må pakke alt med ja! Når jeg fikk datteren min var vi på sykehuset i tre dager før vi for hjem. Skal tilbake dit neste gang også
                      Får dere oppfølging og hjelp av barnepleier på hotellet? Kjente selv etter en meget lang fødsel, at det var godt å ha barnepleier tilgjengelig, slik at hun kunne passe babyen et par timer slik at jeg og far kunne sove litt!
                      Barselhotellet er bemannet med jordmødre, barnepleiere og sykepleiere som vi kan ringe på å få hjelp av når vi trenger ja har hørt masse skryt og at de som har vert der har fått god oppfølging, så slipper jeg å dele rom å kan ha besøk når jeg vil! Så håper jeg får bo der vi tar heis direkte fra sykehuset til hotellet, så skulle noe skje er det ikke lang vei!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Bringebær91 Se innlegg

Barselhotellet er bemannet med jordmødre, barnepleiere og sykepleiere som vi kan ringe på å få hjelp av når vi trenger ja har hørt masse skryt og at de som har vert der har fått god oppfølging, så slipper jeg å dele rom å kan ha besøk når jeg vil! Så håper jeg får bo der vi tar heis direkte fra sykehuset til hotellet, så skulle noe skje er det ikke lang vei!
                        Dette høres jo ypperlig ut!
                        Vi var heldige som fikk eget rom på sykehuset sist gang! Da kunne far være med oss til vi skulle hjem<3
                        Er spent på om vi er like heldige denne gang!

Ønsker dere all lykke og håper dere får en god opplevelse under fødselen! Det er noe helt magisk å få babyen lagt opp på magen og du endelig kan se de og ta på de, høre de lage sine første lyder<3

Comment

Hadde vært fint med barselhotell i Bergen også, men det har vi faktisk ikke :/
                          Vi fikk familierom sist gang, noe som ikke er en selvfølge, men jeg krysser fingre for at vi kan få det denne gangen også. Det er godt å ha far der <3
                          I går var jeg på Cubus og kjøpte meg en deilig haremsbukse og et par løse topper som skal ned i fødebagen, det er 3 for 2 på basic plagg nå så da kan jo man gjøre noen kupp

Comment

Working...
                          X