Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Me

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Me

Jeg har ME og lurer på om det finnes flere her. Det kunne kanskje vært greit å ha noen likesinnede å dele erfaringer og bekymringer med...
    sigpic

Sv: Me

Hei og velkommen!

Selv har jeg FM, det sies jo at FM og ME har sterkt sammenheng, men jeg er ikke utredet for ME, men legen har snakket om det.
    Hvordan fungerer hverdagen for deg? Gratulerer med 7 uker! Spennende tid du har foran deg! Hvordan ser du for deg en graviditet og tiden etterpå vil gå med ME? Selv var jeg veldig "frisk" under forrige svangerskap, nesten 38 uker uten de daglige smertene. Har dessverre ikke vært så heldig denne gangen..hittil hvertfall.

Virvelvind født mai-11 - Spinnvill født september-12 - Allerminstelillebror født april-15

Comment

Takk for det . Jeg har jo ikke vert gravid før, så bare det var jo overraskende med så tidlige symptomer. Er visst ganske grønn, he he.

Må si det går ganske opp og ned. Men jeg ligger for det meste på sofaen.
      Jeg er jo ganske positiv som person, og har ikke så lyst å fokusere så mye på det negative, for ved å tenke positivt har jeg det bedre selv. Men jeg tror jo ikke det er så bra å holde ting inne heller, men vil ikke bruke mine nermeste som bossbøtte.

Det var akkurat tanker rundt spørsmålet ditt jeg kanskje håper å få svar på her inne. Hvordan andre takler graviditeten og etter babyen er født. Jeg og mannen min har snakket litt om å få litt hjelp. Må si det er mange tanker som surrer i hodet for tiden. For eksempel vet jeg ikke hvordan min nærmeste familie vil reagere når de får vite om at jeg er gravid. Tenker at responsen kan bli negativ fordi de mener jeg ikke kan klare det. Håper ikke det, da...
      sigpic

Comment

Gratulerer med 7 uker nila78!

Husk at vi her inne tåler å være søppelbøtter, anyday!

Comment

Takk skal du ha!! Å, så snilt

Lillemoren: Hvordan er dette svangerskapet annerledes enn det første? Håper det blir bedre etterhvert, da...

Jeg må si jeg gruer meg for fødselen siden jeg ikke tåler så mye stress (at hjertet banker litt fortere -> må ligge). Det er jo helt tragikomisk. Bare jeg går opp trappen blir jeg anpusten!! Jeg som var så sprek... Har ikke tenkt på om jeg burde ta keisersnitt egentlig. Vil jo i utgangspunktet ikke det da. Lurer på om det er noen som har erfaringer på dette området, altså fødel og ME. Eller kanskje det er bedre å leve i uvitenhet??
          Last edited by nila78; 18-04-12, 20:08. Årsak: skrive mer
          sigpic

Comment

Gratulerer med passerte 12 uker, Nila78

Hvordan går det med deg?

Jeg har ingen erfaring med ME og KS, men endte i hasteKS med Vesla. Skal på samtale på KK imorgen ang evt. KS med lillebror..
            Virvelvind født mai-11 - Spinnvill født september-12 - Allerminstelillebror født april-15

Comment

Hei, Nila78

Er ny her, og jeg har selv ME, -- 5 uker på vei! Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver. (spesielt det med å gå i trapper, hehe). Og også mht hva familien kommer til å si, er redd for å få en del negativitet derifra -- noe som er det siste jeg trenger..

Har du tenkt på om du skal ta KS eller naturlig fødsel?
              Har du noen ekstra/verre symptomer på ME'en etter du ble gravid?

Comment

Opprinnelig lagt inn av bjørkeblad Se innlegg
                Hei, Nila78

Er ny her, og jeg har selv ME, -- 5 uker på vei! Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver. (spesielt det med å gå i trapper, hehe). Og også mht hva familien kommer til å si, er redd for å få en del negativitet derifra -- noe som er det siste jeg trenger..

Har du tenkt på om du skal ta KS eller naturlig fødsel?
                Har du noen ekstra/verre symptomer på ME'en etter du ble gravid?

Heisan, Bjørkeblad

Beklager at jeg ikke har svart. Jeg har ikke orket å være inn på mammanett på veldig lang tid. Ble bare verre av det. Gratulerer så mye med graviditeten og ukene du er på vei!
                Jeg snakket med jordmor om KS eller naturlig fødsel da jeg var på ultralyd. Han (ja, mannlig jordmor) sa at det anbefales vanlig fødsel og at de fleste med ME har det, og at det nok skulle gå bra. Han nevnte også at det kan være et alternativ å ta epidural og å få litt "drahjelp" på slutten slik at man hadde igjen litt krefter på siste fasen. Dette for å hindre at man får en for traumatisk fødselsopplevelse og tid etter fødselen, sa han. Så dette roet meg ned en del.

Ellers prøver jeg å ikke tenke noe på det enda. Jeg får jo ikke utrettet noe ved å bekymre meg, så prøver å stappe hodet i sanden en stund til...

Etter at jeg ble gravid har det ikke vært noen bevisst forverring eller forbedring på ME symptomene hos meg ihvertfall. Håper det går bra med deg og alle andre i samme bås . LYKKE TIL!!!
                sigpic

Comment

Ser dette er en gammel tråd, men siden jeg er ME så dytter jeg den opp.
                  Er det andre her inne med samme sykdommen?
                  Den sykdommen som ingen forstår seg på

Savner å være frisk, men er takknemlig for jeg er der jeg er i dag og ikke der jeg var når jeg ble syk.
                  Det er ganske langt fra å ha hjemmesykepleier til å tenke på barn

Comment

Working...
                  X