Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Jeg er manisk depressiv

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg er manisk depressiv

Hei alle sammen!

Jeg har skrevet en del artikler rundt psykisk helse og håper vi kan få opp aktiviteten på dette forumet.

Jeg er veldig opptatt av åpenhet rundt psykisk helse og prøver å bidra til at dette skal bli mindre tabubelagt.

Redselen for å bli latterliggjort. Redselen for å bli sett ned på. Og redselen for at noen skal dømme meg før de tar seg tid til å bli kjent med meg, gjorde at jeg lukket meg inne med mine utfordringer. Etter at jeg har fått ny erfaring med livet trosser jeg nå redselen og viser min sårbarhet. Ja, jeg er Manisk depressiv. Men jeg er også verdt noe!"

"Redselen for å bli latterliggjort. Redselen for å bli sett ned på. Og redselen for at noen skal dømme meg før de tar seg tid til å bli kjent med meg, gjorde at jeg lukket meg inne med mine utfordringer. Etter at jeg har fått ny erfaring med livet trosser jeg nå redselen og viser min sårbarhet. Ja, jeg er manisk depressiv! Men jeg er også verdt noe!"

Du kan lese hele artikkelen HER

Jeg vet at jeg ikke er alene om å føle det sånn, og jeg håper at dette kan bidra til at flere tør å åpne seg. Om det er her på forumet eller blant familie og venner.

Og så ønsker jeg å spørre dere som leser her inne:

Hvorfor tror dere at åpenhet rundt psykisk helse er så lite utbredt? Er det pga av fordommer eller fordi det fortsatt er tabubelagt? Hva tror DU?

Mamma til 5 skjønne!

Sv: Jeg er manisk depressiv

Jeg er også bipolar, jeg er også totalt åpen ift diagnose og tillegs diagnoser. er ikke noe vits i å holde det skult. Man har ett inntrykk av at vi er så imøte kommende i norge, men jeg har ett inntrykk av at det fortsatt er en stor og lang vei å gå.
    MEN jeg driter i hva andre tenker. jeg kan ikke være andre en den jeg er, med mine følelsesmesige oppturer og nedturer.
    Pappa'n til Elisabeth og Christina
    Martemor
    pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Comment

Working...
    X