Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan leve med en hypokonder?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan leve med en hypokonder?

Har bodd sammen med kjæresten min i tre år nå... Og ikke en eneste dag har gått der han ikke har nevnt og spurt meg ut om div. symptomer. Vanligvis relatert til pusting og ubehag i brystet. Et år inn i forholdet fikk jeg overtalt ham til å oppsøke lege, der han fikk beskjed om at han ikke har astma (noe han hadde påstått at han hadde) og at han hadde god lungekapasitet, pusten var normal. Han fortsatte å klage på symptomer. Jeg er helt utslitt nå og desperat etter å få en slutt på det.

Han er verdens beste og snilleste og virkelig drømmemannen på alle andre områder, men å se angsten i øynene hans, panikken og kaldsvetten og fortvilelsen hver eneste dag, har begynt å gå inn på meg. Jeg har blitt "smittet". Og jeg føler meg så slem når jeg ber ham dra til helvete, men jeg takler ikke mer. Når han kommer til meg om kveldene med ising i halsen, prikking i leppene, en stram følelse i brystet og alt det andre, så må jeg bare be ham om å gå. For det kjennes ut som jeg skal kveles, halsen min strammer seg og jeg får ikke puste. Jeg begynner til og med å lure på om det er mer enn bare angst eller stress jeg har. Jeg er tydeligvis ikke sterk nok til å bo med en som han. Har aldri tenkt på dette i forhold til det at vi ønsker oss barn sammen, men aldri i livet om jeg vil ha et barn i nærheten av all den angsten. Det smitter jo.

Føler at jeg har bablet litt nå, aner ikke om noen orker å lese alt, har bare blitt så fortvilet og i kveld rant begeret over. Trengte å få det ut, og jeg vil ikke snakke om det med folk jeg kjenner, vet hvor flau han er over angsten sin. Lurer egentlig bare på om noen her har opplevd et sånt forhold selv, enten å leve med en eller være en som konstant bekymrer seg for å ha en dødelig sykdom!? Hvordan kan jeg hjelpe ham til å bli bedre uten å bli fullstendig ødelagt selv? Hvordan kan vi få forholdet til å fungere? Vil ikke miste ham, men vil ikke miste meg selv heller.
Working...
X