Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Betent storetå- tips til omslag?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Betent storetå- tips til omslag?

Eller andre lindrende saker?

Har hatt en negl som har gravd seg ned i tåa og i går måtte jeg bare få løfta litt på den. Nå har jeg selvfølgelig fått den infeksjonen ved neglrota. Den er varm, hoven og rød. Finnes det noe omslag eller noe som kan trekke betennelsen ut?
    Mamma til 2005, 2008 og 2011

Sv: Betent storetå- tips til omslag?

Sett foten en stund i varmt vann blandet med litt grønnsåpe!

Comment

Du kan prøve bandasje med saltvann (nacl 9 %) i og et tett plaster rundt, hvis du ikke skal til legen. eller smøre på Fucidinsalve under en bandasje om du har. Noen leger skriver fortsatt ut fucidin, mens andre har sluttet.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Eri Se innlegg
        Sett foten en stund i varmt vann blandet med litt grønnsåpe!
        Bra tips!

Comment

Ja det med grønnsåpevann fønker veldig bra!
          Jeg har en døds irriterende storetå, den blir hele tiden "irritert" og kjempe øm. Lyst å kutte hele tåen av noen ganger!

Comment

Når jeg har sår som er betente pleier jeg å ta på en salve som heter Bacimycin og et plaster. Veldig effektivt!

God bedring med tåa - slikt er ikke godt!!

Comment

Må vel på apoteket i morgen å kjøpe grønnsåpe skjønner jeg. Og bakteridrepende kortisonkrem har jeg. Kanskje jeg skal smøre på det i kveld før jeg legger meg? Har smurt med bakteriedrepende krem ( i går) men syns det bare har blitt verre og verre.

Og det er jo SÅ vondt og ikke minst hemmende.
              Mamma til 2005, 2008 og 2011

Comment

Trenger ikke gå på apoteket. Krystal grønnsåpe (sånn du bruker til å vaske gulvet med) får du kjøpt i de fleste dagligvarebutikker.

Comment

Jeg hadde inngrodd negl (fortsatt ikke helt bra), som var betent i starten. Fikk beskjed om å rett å slett ta fotbad med vanlig grønnsåpe (krystal e.feks) i, så jeg fikk myket opp området og renset . Etterhvert ble det til at jeg måtte til legen og ta bort litt etter litt av neglen, gjorde det et par ganger siden det ikke ble helt bra etter første gangen og jeg fikk vondt igjen etter noen mnd.

Ellers er jo et gammelt kjerringråd å rett og slett ta litt margarin/smør fra kjøleskapet og legge på betente områder og ha på plaster eller bandasje- det har jeg gjort flere ganger om det har vært betente/verkende fingre eller noe med stort hell om at alt har ordna seg til det normale igjen
                  ~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~

Comment

Diclocin

Comment

etter bad i grønnsåpe (krystall ol. den faste er finest) så kan du ta noen rå potetskiver å legge på. Surr så gladpack eller annen plast rundt og la det ligge til dagen etterpå. Enklest å gjøre om natten. Potetens egenskap er at den trekker ut verket så infeksjonen blir bedre.
                      kjæreste, til min kjære, på snart 20 og på 17, har 2 bitte små
                      vi ønsker oss

Comment

Working...
                      X