Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Trekke visdomstann

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Trekke visdomstann

Uff, så kjedelig, Sofie!
    Men du - jeg måtte som tenåring operere bort en tann som lå langt oppe i ganene. Måtte inn på sykehuset flere ganger, pga at operasjonen ble utsatt så ofte.
    Men da jeg først var der og fikk gjennomført inngrepet så var det ikke vondt, bare litt ubehagelig. Men helt klart ikke noe jeg ville fryktet å gjøre igjen. Man blir bare så satt ut når man hører ordet operasjon, sykehus etc.. Dette takler du fint h

Comment

Jeg har fått time for operasjon på tirsdags morgen. Jeg har snakka med tannlegen og fått sagt at jeg gruer meg. Jeg kan få en beroligende tablett i forkant hvis jeg vil det. Egentlig vil jeg helst klare meg uten, men det er godt å vite at jeg har muligheten.

Han sa at han regna med at operasjonen ville ta ca en time og at han måtte skjære litt i kjevebeinet for å få vekk tanna. Det kom til å bli en del høy lyd, så jeg tror jeg tar med iPoden i håp om at jeg vil klare å lytte på musikk.

Det skal bli godt å få vekk tanna, for det gjør konstant vondt enda jeg har gått på Pencillin i 6 dage

Comment

Opprinnelig lagt inn av Sofiemor Se innlegg
        Jeg har fått time for operasjon på tirsdags morgen. Jeg har snakka med tannlegen og fått sagt at jeg gruer meg. Jeg kan få en beroligende tablett i forkant hvis jeg vil det. Egentlig vil jeg helst klare meg uten, men det er godt å vite at jeg har muligheten.

Han sa at han regna med at operasjonen ville ta ca en time og at han måtte skjære litt i kjevebeinet for å få vekk tanna. Det kom til å bli en del høy lyd, så jeg tror jeg tar med iPoden i håp om at jeg vil klare å lytte på musikk.

Det skal bli godt å få vekk tanna, for det gjør konstant vondt enda jeg har gått på Pencillin i 6 dage
        Uff da jeg har som sagt opperert ut to av jekslene mine på sykehus, og det var ikke så ille som tannlegen din sier altså. Høres jo nesten ut som han vil skremme deg jo?

Bra du fikk time så fort da, ønsker deg masse lykke til
        Dagboka mi
        2001 og 2008

Comment

Opprinnelig lagt inn av lillelisa Se innlegg
          Uff da jeg har som sagt opperert ut to av jekslene mine på sykehus, og det var ikke så ille som tannlegen din sier altså. Høres jo nesten ut som han vil skremme deg jo?

Bra du fikk time så fort da, ønsker deg masse lykke til
          Godt å høre at du ikke syns det var så ille. Jeg håper jo at jeg blir positivt overaska og at det ikke er så ille som jeg frykter. Men han tannlegen ville ikke akkurat berolige meg...

Comment

Hosj for en slem tannlege. Men jeg håper at det ikke blir så ille som han sier. Jeg syns ikke min operasjon var så ille i alle fall.. Så krysser fingre for at din opplevelse blir det samme.
            Lykke til på tirsdag da, og godt at det ikke ble lenger ventetid enn det.. dog det er lenge nok når du verker så mye
            Carina 11år David 9år Milla 5år

Comment

Nå har jeg bytta tannlege og føler meg med ett mye roligere. Jeg gleder meg jo ikke akkurat, men tror ikke jeg kommer til å bruke særlig mer energi på å gru meg heller. Det skal bli godt å få det overstått og få tanna bort.

Jeg har fortsatt time på tirsdag, men nå skal jeg til en som min svoger som er tannlege anbefalte meg å gå til. Når jeg ringte dit var tonen en helt annen. De sa at sånne operasjoner som dette gjør de annenhver dag og det var sjelden det var noe problem.

Comment

Det hørtes mye bedre ut ja.. Jeg falt ikke helt til ro med han forrige tannlegen din jeg heller...

Carina 11år David 9år Milla 5år

Comment

Jeg fjernet den 3. tanna (og min siste, da jeg bare fikk tre...) på impuls idag!
                  Skulle til tannlegen og da han ikke fant noe annet galt måtte vi jo ha noe å gjøre. (Var hull i den, så før eller siden likevel liksom...)

Men nå sitter jeg her da og lurer på når det skal slutte å blø. Luksusproblem?
                  Ikke vondt eller noe bare litt lei av blodsmaken i munnen. Og med tanke på at det er fredag og lite "legehjelp" om noen timer må jeg bare forsikre meg om at det er "normalt" å blø tre timer etterpå...

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg

Men nå sitter jeg her da og lurer på når det skal slutte å blø. Luksusproblem?
                    Ikke vondt eller noe bare litt lei av blodsmaken i munnen. Og med tanke på at det er fredag og lite "legehjelp" om noen timer må jeg bare forsikre meg om at det er "normalt" å blø tre timer etterpå...
                    Jeg vet jeg kan tygge på sånne kompresser, men det er så ekkelt å ha sånt i munnen. Samt at det er så vanskelig å spise seigmenn da...

Comment

Jeg blødde i flere timer etter å ha fjerna den ene av mine. Satt med sånn kompress og hadde blodsmak i munnen lenge. Tror det er normalt og ufarlig. Hvordan går det nå?

Comment

10 timer som det blødde skikkelig, deretter litt småsildring før det ga seg helt. Ikke hatt noe problemer ellers, men litt sjokkert over blødningen. Ikke vært sånn når jeg har trukket tidligere...

Comment

Working...
                        X