Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

strekk merker???!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: strekk merker???!!!

Jeg fikk ganske mye strekkmerker da jeg var gravid sist gand. De var helt lilla!! På magen, puppene, sidene og litt nedover lårene. Men de er mye bedre nå. De er heltlyse i fargen. Syns nesten ikke i det hele tatt. Bortsett fra de på puppene da, men dem er det heldigvis ikke så mange som skal se!:-u-: Hehe.
    Men du kan også få strekkmerker uten å gå gravid. Veldig mange får det i puberteten. Hvis du har slanket deg mye. Strekkmerker kommer av at huden strekker seg for å få plass til fett/barn. Men selv om du blir kvitt de ekstra kiloene, trekker ikke huden seg sammen igjen. (Sånn at du blir kvitt merkene i hverfall)
    Men de blir mye bedre med tiden!
    Elisabeth 15.02.02
    Christina 04.07.05

Bloggen min: Livet i Gullfiskbollen

Comment

fikk masse masse strekkmerker i første graviditeten, skikkeli irr-røde

og lilla

skikkeli lekkert altså.. men i siste grav. ble de faktisk ikke særlig synlig! vet ikke hvorfor, men var glad for det :appl:
      B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
      ~

Comment

Opprinnelig lagt inn av Viktoria Se innlegg
        Strekkmerker kan man få selv om man ikke er gravid også.

Mine strekkmerker kom etter graviditeten de (fikk et liiite strekkmerke ved navlen da under graviditeten ), rask vektreduksjon (etter en rask vektøkning) og masse hormoner var nok grunnen.

Men de blir jo mye mindre synlige etterhvert. Å være ute i solen kan gjøre at de "leges" og blekner fortere. Med tiden vil de aldri bli borte, men blekne og bli mindre fremtredende.
        Må bare si at dette med sol er bare tull, det kan gjøre det mye verre

Noe man kan gjøre?
        Følgende råd kan prøves, men har ikke dokumentert effekt:
        • Unngå unødig vektøkning
        • Masser huden daglig for å forebygge merker. Bruk E-vitaminrik olje eller krem for å øke hudens smidighet
        • Strekkmerker kan også smøres med E-vitaminrik olje/krem for å redusere arrdannelsen.
        • Unngå å utsette arrene for sol den første tiden, da det lett oppstår pigmentering i arrene. Dette vil bare gjøre dem mer synlige i etterkant.

Dette er fra Mammanett sine sider om strekkmerker. Akkurat som med arr og tatoveringer bør man ikke utsette de for sol, men heller bruke kremer som feks
        http://www.drgrevepharma.no/eway/def...FUeK3godWRXA6Q
        Som er en krem som er spesielt utviklet på å hjelpe på med å få vekk/forebygge strekkmerker
        20.02.2011

Comment

Working...
        X