Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fortsatt stor mage...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fortsatt stor mage...

Jeg har en datter på 8 mnd, og har fortsatt mage så det ser ut som jeg er gravid. Dette er svært sjenerende for meg, jeg har store komplekser pga strekkmerker over hele magen og i tillegg ha stor mage er ikke gøy.... Jeg har stunder da jeg blir veldig trist pga dette, og humøret mitt går ut over mann og barn.

Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg vente til jeg ikke ammer så my lengre? (Jenta mi er ikke så glad i annen mat enn morsmelk enda, så det er ganske mye amming. ) Det er slitsomme dager med uregelmessige måltider og uregelmessig avføring - kan dette være årsaken til oppblåst mage? Hva kan jeg spise for å få orden på magen igjen, uten at det går ut over ammingen og magen hennes?

Dette er veldig viktig for meg og min helse, så jeg håper på svar og gode tips.......

Hilsen en trist mamma

Mye fiber er vel viktig for å få til en regelmessig mage, og frukt kanskje, men det kan du jo få luft av også da. Burde kanskje ikke gi deg råd her, siden jeg burde bli litt flinkere selv....

Ellers er det vel viktig å spise regelmessig og sunt, drikke mye vann osv.
    Ikke det letteste å få til når en går hjemme, men prøv å ikke ha usunne ting i skapene, da er det lettere å småspise også.

Trening er vel også viktig, både trening for å stramme opp, og kondisjonstrening der en kan svette litt!
    Det er ikke alltid så lett til å få dette til i en aktiv hvedag heller, men det finnes jo mange treningssenter der du kan trene på dagtid. Noen har også barnepass ordninger.
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Kanskje dette kan være en trøst for den som sliter med magen etter fødselen: Jeg veier akkurat det samme i dag (etter 4,5 mnd) som jeg veide mens jeg gikk høygravid. Jeg har altså ikke gått ned ett eneste gram. :oops:

Hoftene har blitt bredere enn før svangerskapet, rompa MYE større, og ellers er jeg rundere over alt. Jeg kan ikke bruke buksene jeg brukte før jeg ble gravid. Prøver å ikke ta det så tungt, men det er jo ikke spesielt oppmuntrende. Jeg ammer (dessverre) ikke, og dessuten har aktivitetsnivået sunket betraktelig. Det kan være noen av årsakene. Før trente jeg 4-5 ganger i uka, men nå kommer jeg ikke fra. Mannen min jobber veldig mye, så jeg er mye alene med datteren min. Da er det ikke så lett å få trent typiske utholdenhetsidretter.

Prøver å gå mye turer, spise sunt, og trene når jeg har mulighet. - Ting vil nok gå seg til etterhvert. :?
      hrh

Comment

Det vil det nok helt sikkert!
        Jeg er så glad for at sats( og sikkert mange andre) har barnepass ordning. Et kjempefint tilbud syntes jeg!
        Det er ikke alltid så lett å komme fra her heller nemlig, men nå vil jo ungene gjerne vere med på trening.
        Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Bare vent

Det er kjedelig med de hersens strekkmerkene. Det er det verste syntest jeg. Min mage er litt slapp enda men det godtar jeg. Jeg er dessuten nede i den vekta som jeg hadde før jeg ble gravid. Det er etter ett år. Jeg tror at man ikke er seg selv før ett år etter man har født. I forhold til alle ting. Nå føler jeg meg som før. Jeg hadde problemer lenge der jeg var sydd. Men nå kjenner jeg ingenting. Men jeg fikk en stor gutt og var førstegangsfødende. Det hjelper ikke akkuratt det. Jeg syntest dessuten strekkmerkene har falmet masse.

Comment

Magen min er også stor enda selvom det snart er syv måneder siden. Strekkemerker litt på,rompa,lårene osv.. MEN ER STOLT AV DE JEG!!!!! Kunne gjerne tenkt meg å få den veltrente kroppen jeg hadde, og har tenkt å begynne å trene igjen. Men bortsett fra det , er jeg fornøyd jeg!

Comment

Ikke fortvil

Ikke alle er så heldig å smette rett inn i sin gamle bukse etter fødsel, og det ser ut til at det er noen av oss her inne som sliter med netopp det.

Selv fikk jeg tvillinger for ett år siden og de var 4 kg hver. Å bære 8 kg unger gjør noe med kroppen. Jeg er langt ifra tilbake i vekt og magen står fortsatt ganske mye ut. men det kommer seg.

Hvis det er det at magen din står ut som er problemet vil jeg anbefale situps på det varmeste. Trener du sånne regelmessig vil musklene bli strammere. Og med stramme magemuskel vil resten av "innholdet" i magen holdes på plass av musklene. Det er muskler som ligger ytterst og skal holde på plass magen. Hvis det er mye fett igjen så må du selvfølgelig trene forbrenningstrening.

Min mage blir ihvertfall stadig mindre nå som jeg trener MUSKLENE.

Lykke til!

Comment

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver Vimpel.Kunne skrevet det selv.
                Jeg fødte for snart 7 månder siden.Og har fått større mage,rompe og lår etter at jeg fødte(kanskje ikke magen akkurat,men det ser jo ut som jeg er gravid).Jeg trives ikke med meg selv,har også strekkmerker på magen(masse).Har nå godt å tenkt på slanking i 7 månder,men så enormt tungt å komme i gang.
                Men i går klart jeg endelig å komme meg på treningsenteret,trente spinning.Og i dag har jeg følt meg(ALLEREDE) i bedre form og ikke minst humøret er mye bedre
                Så jeg håper jeg kan komme i gang med treneingen fast 2-3 ganger i uka.
                Stolt mamma til 2 herlige gutter f. 2oo2 og 2oo5 og en skjønn liten jente født 2o1o

Comment

Jeg la på meg 24kg under graviditen. Magen og lårene er 'ødelagte' av strekkmerkene, jeg tør ikke å sole meg i bikinien min lengre. Selv om jeg har falt 4kg under det jeg var før jeg ble gravid, så sitter jeg igjen med en mage som ikke går bort, selv etter hard trening. Har løsskinn pga at huden strekte seg mye og det går ikke bort Navlen min er kun et strek og jeg synes det er stygt. Og jeg ser helt oppklort ut.

Dette går veldig mye på selvtilliten, tør ikke vise meg foran forloveden min etter fødselen heller. Enkelt å si at en skal drite i det og at en skal være stolt fordi du har fått en unge. Noen klarer det og andre ikke.. Verste var vel at legen sa at jeg var skikkelig uheldig, trodde da at jeg måtte være den ekstremt uheldige, men jeg vet nå at det er mange som er plaget av det..

Det er så urettferdig at andre skal gå igjennom et svangerskap og hoppe i de samme klærne dagen etter fødselen og at magen og lårene er like fine og jevne som før..

Er det noen som vet om en får dekt en mageoperasjon?

Comment

heisann!
                    jeg føler med dere alle sammmen.magen min er ikke slik den var før jeg fikk Imre,full av slike stygge strekkmerker(og på lårene og på hofta,og på puppene)
                    magen klarte jeg sånn delvis og bli kvitt før jeg ble gravid igjen,men det gikk over ett år.det må man nok desverre regne med,for det tar tid før kroppen blir seg selv igjen etter att du har vært gravid,det er jo så mye som blir "ødelagt" inne i organene da,det har jo tross alt liggi ett barn der inne og sparket og slik.
                    Men jeg fikk en veldig aktiv gutt og jeg da som jeg må passe på hele tiden,så jeg får vel ikke slappet av så mye.
                    Jeg begynte også og gå turer,her jeg bor så må jeg gå en oppoverbakke for og komme hjem,så jeg takker vel bakkene litt også.
                    La på meg veldig mye når jeg var gravid,på dagen da jeg skulle føde sto nåla på 107 kg,og nå før jeg ble gravid igjen så hadde jeg klart og ta av meg alt det jeg la på meg 8) ,stolt..

Tror det bare må trenig til for og få kroppen på rett kjør igjen.kjøp en trenoingsvideo davel,den kan du jo bruke når babyen sover,det kan være effektivt det også..

Kom igjen jenter,ikke sitt og depp,finn på noe istede,kg forsvinner ikke av seg selv...

Comment

Nå litt over ett år etter at jeg fikk datteren har strekkmerkene så godt som blitt usynlige! Vet ikke hva som har skjedd (Kan hende det er fordi de er ganske små også da)

Comment

Opprinnelig lagt inn av Henriette

Kom igjen jenter,ikke sitt og depp,finn på noe istede,kg forsvinner ikke av seg selv...
                        Hør der! Det er rette ånden; og dere- tenk positivt !!! Man skal ta sånne ting litt i det små, ta dere goood tid- ikke sett dere urealistiske mål, så skal dere se det forsvinner.
                        For den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves...
                        ~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~

Comment

Working...
                        X