Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

No er det gått 5 dagar sidan eg tok den. No er det kun litt hovent og rosa. (Har vore kjempehovent, knall rosa og kjempevarmt )
    Vår etterlengtede prins kom til verden 28.05.12, og ble storebror 12.10.14. Sladrer med Lilla87.

Comment

Jeg tok vaksina i går. Armen var skikkelig vond og øm igår, kjentes veldig støl ut. Idag er den mye bedre, kun litt øm på stikkstedet.

sigpic

Comment

Svigers tok vaksina før helga, og de fikk høre at de forsatt kunne bli smittet i opptil 3 uker fra vaksinen er satt... det kom helt ann på hvordan kroppen jobbet med vaksina ? så det kunne være forskjellig fra person til person..
        L 2008 E 2011 L 2012

Comment

har hørt at det tar 2-3uker for vaksina fungerer.. er lenge det

Comment

En eller annen ekspert mann fra folkehelseinstituttet(?) svarte faktisk 2-3uker på godmorgen norge nettopp..
            Alle gode ting er 3!

Comment

Jeg skulle ønske at produksjonen og utdelingen av vaksiner gikk fortere.. (og så hjalp det jo ikke med den transport-tabben der 170 000 vaksiner knuste ) Jeg er i risikogruppe av den grunn at jeg jobber nesten daglig med pasienter som enten HAR eller mistenkes for å ha svineinfluensa.. Og jeg har ikke fått vaksinen enda fordi det ikke var nok doser på avdelingen min, så det ble tomt før de kom til meg. Jeg beskytter meg så godt jeg kan, med munnbind, hansker og stellefrakk. Men liker dårlig å måtte jobbe med slike pasienter uten å ha fått vaksinen........
              Carina 11år David 9år Milla 5år

Comment

Opprinnelig lagt inn av Sommerfuglen Se innlegg
                Jeg er i risikogruppe av den grunn at jeg jobber nesten daglig med pasienter som enten HAR eller mistenkes for å ha svineinfluensa..
                Hårreisende at dere som har direkte kontakt med den pasientgruppen ikke har fått vaksina...
                Hva skjer hvis dere blir slått ut av SI?

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                  Hårreisende at dere som har direkte kontakt med den pasientgruppen ikke har fått vaksina...
                  Hva skjer hvis dere blir slått ut av SI?
                  Da blir det minimalt av folk som kan ta seg av de innlagte SI-syke da...

Comment

Opprinnelig lagt inn av Sommerfuglen Se innlegg
                    Da blir det minimalt av folk som kan ta seg av de innlagte SI-syke da...
                    Nettopp! Syns DET er skremmende altså....

Nå så jeg et innlegg fra en i kollektivtransporten. Hun syns de burde få vaksina med tanke på at de daglig omgikk "syke" folk.
                    Jeg blir provosert jeg... Det er jaggu mye rart man skal høre...
                    Vi overlever om en buss må innstilles. Men ikke om leger/sykepleiere blir slått ut.

Comment

Jeg tok vaksinen i går og det er jeg utrolig glad for Litt vondt i armen har jeg fått, men er i form ellers=) Våknet flere ganger i natt på grunn av at armen var vond(det var vel mest fordi jeg la meg på den hele tiden:P .. Hehe.)

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                        Nettopp! Syns DET er skremmende altså....

Nå så jeg et innlegg fra en i kollektivtransporten. Hun syns de burde få vaksina med tanke på at de daglig omgikk "syke" folk.
                        Jeg blir provosert jeg... Det er jaggu mye rart man skal høre...
                        Vi overlever om en buss må innstilles. Men ikke om leger/sykepleiere blir slått ut.
                        Nå har jo heldigvis sykehuset blitt prioritert, så svært mange er jo blitt vaksinert allerede. Men på vår avdeling fikk vi litt over 100 doser men skulle fått 180 doser Så da er det enda VELDIG mange med pasientkontakt som ikke har fått vaksinen. Skulle alle de ikke-vaksinerte bli syk på en gang sliter avdelingen skikkelig.. Men, det er jo lite som tyder på at SI smitter sååå mange på en gang hos oss..

Comment

Æsj - jeg skulle liksom ta den i går da, men da våknet jeg opp med omgangssyken! Så da får jeg jo ikke tatt den i dag heller... Håper virkelig jeg kan få ta den i morgen, ellers har toget gått på mitt legekontor for nå...
                          Mamma til tre prinser To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010

Comment

Tok vaksinen på mandag morgen.. Gikk helt smertefritt frem til ettermiddagen, da begynnte det å bli nokså ømt og vondt i overarmen der den ble satt..
                            På kvelden ble jeg dårligere og slet med å sove.. Da jeg våknet dagen etter( i går) verket det i hele kroppen, alle ledd og muskler.. Orket ingenting,hadde så vondt i kroppen, men heldigvis ingen feber eller annet.
                            Idag er jeg mye bedre, fortsatt øm i armen, men bortsett fra det og en stiv nakke er jeg frisk som en fisk. Det samme er den lille troll-ungen i magen for han sparker både titt og stadig for å forsikkre meg om at han har det fint

Comment

Opprinnelig lagt inn av znupzi Se innlegg
                              har hørt at det tar 2-3uker for vaksina fungerer.. er lenge det
                              Tar 3 uker før den har FULL virkning
                              Mamma til 2 Snupper
                              2007 og 2009
                              ~Min Blogg~

Comment

Opprinnelig lagt inn av Maria-B Se innlegg
                                Da har Snupsi fått vaksinen. Ho syns ikke det gjorde vondt, var alt for opptatt med å se på lekene som sto bak meg. Jeg holdt jo godt fast, forventet meg litt motstand kan man si . Har vært seg selv siden den ble satt, kvikk og blid som alltid.
                                Like kvikk og blid idag
                                Mamma til 2 Snupper
                                2007 og 2009
                                ~Min Blogg~

Comment

Working...
                                X