Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Opprinnelig lagt inn av TMK Se innlegg
    Liker å lese slike ting også at dere merker liv ennå ikke bare hva som føles ved armen.. hehe

kjempe fin tråd, å nå er jeg ikke lengre redd for å ta den i mårra
    Det går nok veldig fint, skal du se!
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Nå er det 4 timer siden jeg fikk sprøyta og nå er jeg litt svimmel og kvalm. Er jo det stort sett daglig nå, men dette er en litt anna type liksom. Går helt fint, altså, men kjenner det skal bli godt å sove litt nå. Er fremdeles tung i armen og er vondt å løfte den for høyt (men trenger jeg det da??). Er også litt støl i skulderen på den siden de stakk. Ingenting som er direkte VONDT, det er mer ubehagelig, men alt er verdt det for å ha tatt vaksinen også altså! Skal fortsette å oppdatere i morra om hvordan formen er dagen etter.

Som sagt - ikke noe av dette er så plagsomt at jeg ville valgt bort vaksinen, det er mer flere småting som er litt ubehagelig, men som er verdt det! Og det er fremdeles fest i magen her!
      - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Her må jeg følge med.
        Mamma til 4
        11 år 9 år
        8 år ​6 år

Comment

Jeg var nettop hos ei venninne som har tatt den i dag. Hun sier hun er trett og har en følelse av litt sånn småinfluensa i kroppen, og så er armen litt stiv og litt vond.
          Jeg skal ned med jenta mi på 2 år i morra og vaksinere henne, og er veldig nervøs, for de har jo egentlig sagt bare de over tre år,til å begynne med, så jeg er litt sånn nervøs for det da. Og hun kan jo ikke si fra selv så veldig om hun føler seg sånn eller sånn. Vi får bli med henne begge to. Blir nok litt protest og gråting. Kanskje. Skal rapportere her i morra hvordan det står til med henne etter vaksinen.

Comment

Flott tråd!
            Kommer tilbake i neste uke, når jeg forhåpentligvis har fått tatt den
            Treige kommunen min..

sigpic

Comment

jeg tok den i går kveld og har bare hatt vondt i armen. sovet dårlig pga det, umulig å ligge på den armen... ellers alt vel!
              Sigurd 2002 Eirik 2005 Olav 2010

Comment

jeg tok sprøyten på mandagen..
                har ekstremt vondt i muskeln,og er kanll blå...
                ellers har jeg ikke merket noe...

da vi tok sprøyten var det en mann som satt ved samme bord som oss,som hadde tatt sprøyten han også.. han fikk pusteproblemer å ambulansen måtte tilkalles.. så ut som han var drita full,og ikke klarte gjøre rede for seg eller noe
                Amalie ble født 30.12-09

Sladrer me christine-88

Comment

I dag er armen min støl og tung (litt mer enn i går-kveld), men de er ikke så kvalm og svimmel som jeg var i går. Positive for meg er at jeg har sovet som en STEIN i natt. Har våknet hver gang jeg har snudd meg fordi det har vært vondt, men har sovnet fort igjen og det er lenge siden sist. Gravid som jeg er har jeg stort sett rare drømmer/mareritt og er våken mye og lenge hver natt, så det var utrolig godt!!

Kan forresten fortelle til de som skal vaksinere barna sine at det var MANGE unger som vaksinertes her i går på fellesvaksinasjonen, og de var SÅ flinke! Var unger fra så små at de ble bært på armen til foreldra, en god del i 2-4 års alderen og mange eldre også. Utrolig flinke var de! Noen av de grein litt etter vaksinen, og noen få ble litt redde før de skulle inn, men stort sett gikk det så fint! Var utrolig imponert, jeg! Tror jeg var mer nervøs enn flere enn ungene! Hehe!
                  - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Pooh Se innlegg
                    Fint og lese at dere ikke opplever mer enn ømhet..

Var det noen av dere som fikk en i hver arm??
                    Istede for og vente noen uker til neste dose..
                    Hørte dem snakka om og gjøre det slik her, men hører så mye forskjellig..

Her skal jeg stikkes om ei uke, og jeg er ikke lenger i tvil på at det er det beste for mor og barn
                    Svinevaksinen settes med 3 ukers mellomrom, om man trenger 2 doser. En kan visst få vaksine for vanlig influensa samtidig. Jeg valgte å holde meg til svinevaksinen.

6 av 10 vil nå vaksinere seg leste jeg akkurat
                    Mamma til 2 Snupper
                    2007 og 2009
                    ~Min Blogg~

Comment

Takk, Line-mor, det var beroligende for meg å høre. Som skal ned med Ingrid i ettermiddag. Har bestemt at både jeg og hennes far skal gå sammen. Jeg føler meg litt "pinglete" når det gjelder sånne ting med Ingrid J.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Kavringsmula Se innlegg
                        Takk, Line-mor, det var beroligende for meg å høre. Som skal ned med Ingrid i ettermiddag. Har bestemt at både jeg og hennes far skal gå sammen. Jeg føler meg litt "pinglete" når det gjelder sånne ting med Ingrid J.
                        Det skjønner jeg veldig godt! Jeg "pingla ut" før jeg skulle gå i går jeg også og krevde at kjærest og Oda fulgte meg (de skulle egentlig være hjemme og kose seg...). Da vi kom ned dit møtte jeg ei gammel studievenninne da, så da sendte jeg Oda og kjærest hjem. Følte meg ikke særlig høy i hatten ved tanken på å skulle sitte der alene! Men det går veldig fint skal du se! Du får friste med en tur på lekebutikken eller noe etterpå, det har jeg sagt at Oda skal få etter ho har tatt den (når nå enn det blir) og da svarte ho at jeg skulle få kjøpe meg fine klær i dag fordi jeg var flink å ta vaksina!
                        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Jeg tok vaksinen på fredag. Syntes den var litt vond (svei litt akkurat der og da, men gikk fort over). Ble litt trøtt utover kvelden. Lørdag var jeg dårlig. Fikk lette influensasymptomer, var VELDIG trøtt, hadde hodepine og stikkpunktet var hovent og ømt. Samme på søndagen, men mildere. Tok et par paracet og la meg. Mandag var bivirkningene borte. Stikkpunktet er enda (tirsdag) litt hovent og har begynt å klø litt, men regner med det er borte til i morgen eller fredag. Alt i alt en bedre opplevelse enn å få vanlig influensa.

Comment

Opprinnelig lagt inn av nette87 Se innlegg
                            jeg tok sprøyten på mandagen..
                            har ekstremt vondt i muskeln,og er kanll blå...
                            ellers har jeg ikke merket noe...

da vi tok sprøyten var det en mann som satt ved samme bord som oss,som hadde tatt sprøyten han også.. han fikk pusteproblemer å ambulansen måtte tilkalles.. så ut som han var drita full,og ikke klarte gjøre rede for seg eller noe

ser ut som det er det som er gått igjen her.. er det kanskje dem mest vanlige symptomene?

huff.. ikke morro det da stakars mann.. han var ike gravid i allefall, men han var tydligvis syk fra før også siden han har fått vaksina nå så tidlig ?

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
                            Du får friste med en tur på lekebutikken eller noe etterpå, det har jeg sagt at Oda skal få etter ho har tatt den (når nå enn det blir) og da svarte ho at jeg skulle få kjøpe meg fine klær i dag fordi jeg var flink å ta vaksina!

Så herlig sagt av Oda da Er sånna ting jeg blir rørt av

Comment

abbonere på denne tråden
                              Mamma te Viktoria 17.04.08
                              Mamma te Karoline 17.02.06
                              Tante te Ida 19.07.06

Comment

Tog vaccinet igår och idag har jag ont i armen, kastar opp og har hodepine ... hoppas på att allt går bra med lilla prinsessan i magen. Var väldigt skeptisk och är lite små rädd ännu men hon sparkar nu på som vanligt

Comment

Working...
                                X