Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Bra tråd
    Her tok jeg svineinfluensa og den vanlige influense vaksinen på mandag.
    Jeg har et rødt område over halve høyre arm og hoven("svin armen")
    er ikke så øm idag.
    Har vanvittig vondt i venstre arm, (den vanlige flunse vaksinen) er rød og hoven.
    Ringte legen i dag for å høre om disse 2, ble så usikker siden det røde feltet er så svært. Men det kunne bli slik sa de.
    Ang. den vanlige influense vaksinen er det nok en bivirkning jeg har fått. Så må bare følge med at jeg ikke får feber,blir verre..

Her på Jørpeland har vi fått svinef. i barnehager,barneskole,ungdomskole så jeg er glad jeg har vaksinert meg. Å mange så har fått influensen også,å veldig mange har blitt skikkelig syke..
    Jobber i bhg selv der 1 er dokumentert svineinf. + hele fam. til barnet.

2 barns mamma 2008 2013

Svangerskaps dagboken 07/08:
    http://mammanett.no/forum/showthread.php?t=42326

Comment

Hei hei!

Tok vaksinen Mandags formiddag. Merket ingenting første dag, ble litt øm og hoven på stikkstedet dagen etter, og er det enda- men det var det
      Så ingen bivirkninger her
      Last edited by Mita82; 28-10-09, 14:30.

Comment

Tok SI vaksinen igår. På kvelden fikk jeg kjempe vondt i armen det ble stukket i, vondt i hele kroppen, litt feber, hodepine, neseblod, hoste. Dette ble værre utover natten, aldri hatt så vondt i hodet i hele mitt liv! Måtte til slutt ta en paracet, som tok knekken på feberen, og gjorde hodepinen mildere! Er bedre idag, men fortsatt smerter i arm, hode, vond hoste!
        Virkelig bra at bivirkningene bare skal vare 1 dag eller 2
        men angrer ikke på at jeg tok vaksinen!!

Comment

Tok jo som sagt sprøyta i dag.. å jeg spørte om å høre hjerte lyden til Lille etter jeg hadde liggi på benken en stund.. og da hørte jeg hjerte slå som vanlig.. helt perfekt..
          jeg kjenner spark i magen.. Tror det er Lille som sier ifra at alt er bra

Skal til legen igjen ikke nå til mandag men neste, siden jeg ville høre om hjertelyden er som den pleier.. Jeg er vel litt hysterisk kanskje.. men det roer meg i allefall

Comment

Må abbonere på denne...
            Tror jeg skal ta den så snart jeg kommer over 13 uker...
            Gullgutten født 22.11.2005 Lillesnuppa født 27.04.2010

Comment

Har vært og tatt vaksinen i dag kl ni, både jeg og sønnen min på 6. Var ikke så vond som jeg trodde, for regnet med det kom til å sprenge, men det var minimalt. Kjente nesten ingenting.

Nå, 5 timer senere, er jeg litt øm og støl i den armen, men ingen andre symptomer. Ser såvidt der de har stukket bare. Kan jo hende det kommer noe mere senere, får bare vente å se. Guttungen kjenner ikke noe mere enn meg. Og vesla i magen er like aktiv som ellers

Tror det blir verre til natta da jeg ligger på venstre side som jeg ble stukket i i dag, men får bare prøve å ligge på andre siden
              -03 -09

MA jan-11 9+3, SA juli-11 7+5, SA sept-11 6+3

Comment

Jeg tok den tidlig i dag, og synes det faktisk var greit å ta denne sprøyta. Ikke vond i det hele tatt. Kanskje litt øm og hoven ellers grei.
                Jente2008Gutt2010 Gutt2013

Comment

Misunnelig på dere som allerede har fått tatt den. Her har den ikke kommet enda. Tidligst kan den tilbys på fredag (risikogrupper), eller tirsdag til uka.
                  Vi andre i uke 47 blir det sagt.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Taratroll Se innlegg
                    Misunnelig på dere som allerede har fått tatt den. Her har den ikke kommet enda. Tidligst kan den tilbys på fredag (risikogrupper), eller tirsdag til uka.
                    Vi andre i uke 47 blir det sagt.
                    Her går det rykter om at unger utenom risikogruppene skal kunne vaksineres om en uke eller to, mens alle andre må vente til uke 47-50. Nå er det MANGE syke på skolen der kjærest jobber, så blir litt stressa av tanken på at han kan komme hjem syk og kanskje smitte Oda og evt meg før vaksinevirkningen setter inn, men får bare håpe at foreldrene til ungene på skolen har vett nok til at de holder ungene hjemme hvis de har noe som kan ligne på symptomer!
                    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Skjønner bekymringen din, Line-mor. Er jo derfor jeg er hjemme med Ida nå, slik at hun forhåpentligvis kan få vaksinen før smitte. Kan nesten være "glad" for at hun er i risikogruppa? (satt på kanten) Hun vil jo få vaksinen relativt raskt.

Pappa'n skal ha henne i helga, men han fikk beskjed om å følge med på status på jobben sin (skole). Blir det mye sykdom der tror jeg vi dropper samværet med tanke på smittefare.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
                        Her går det rykter om at unger utenom risikogruppene skal kunne vaksineres om en uke eller to, mens alle andre må vente til uke 47-50. Nå er det MANGE syke på skolen der kjærest jobber, så blir litt stressa av tanken på at han kan komme hjem syk og kanskje smitte Oda og evt meg før vaksinevirkningen setter inn, men får bare håpe at foreldrene til ungene på skolen har vett nok til at de holder ungene hjemme hvis de har noe som kan ligne på symptomer!
                        Mamma har fått time til å ta den til mandag fordi hun bor under samme tak til en som er gravid(meg).. men kanskje dette også er forskjellig fra sted til sted ?

Noen andre som veit noe fra der dere bor ?

ooops.. blei et spm dette.. beklager Line-mor.. du ville jo bare ha reaksjoner osv.. ja jeg får slenge inn litt reaksjoner under her..

Lille sparker fortsatt, jeg har fiiin form.. kunn om jeg løfter armen høyt (skulle ha ned salt og pepper i stad fra en hylle) så kjenner jeg det er ubehagelig.. men IKKE vondt.. Men dette er jo normalt for alle som tar vaksina, ikke bare gravide..
                        Last edited by TMK; 28-10-09, 17:41. Årsak: pga jeg skreiv et spm

Comment

Så bra at det er så mange som tar vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Sommerfuglen Se innlegg
                          Jeg kommer tilbake til denne siden snart. Avdelingen min fikk for få doser, så jeg fikk ikke vaksinert meg fredag med mange fra avdelingen. Men vi får nye doser snart, så da stiller jeg meg i kø.
                          Jobber du på Haukeland? Jeg leste på en nettavis at Haukeland sykehus gikk tom for vaksiner på fredag, så lurer på hva det var vi på transport fikk sprøytet inn på mandag

Comment

Opprinnelig lagt inn av TMK Se innlegg
                            Mamma har fått time til å ta den til mandag fordi hun bor under samme tak til en som er gravid(meg).. men kanskje dette også er forskjellig fra sted til sted ?

Noen andre som veit noe fra der dere bor ?

ooops.. blei et spm dette.. beklager Line-mor.. du ville jo bare ha reaksjoner osv.. ja jeg får slenge inn litt reaksjoner under her..

Lille sparker fortsatt, jeg har fiiin form.. kunn om jeg løfter armen høyt (skulle ha ned salt og pepper i stad fra en hylle) så kjenner jeg det er ubehagelig.. men IKKE vondt.. Men dette er jo normalt for alle som tar vaksina, ikke bare gravide..

Her er det ikke på langt nær mange nok vaksiner til at de gir til familiemedlemmer så lenge den gravide/risiko-personen selv kan vaksineres. Dette er kun i tilfeller der den som er i risiko-gruppen selv ikke kan vaksineres forsto jeg på det som står på hjemmesidene deres.

Kjærest får vaksinen gjennom jobben, mens for Oda sin del må jeg passe på selv framover.

(Og det var jo lov med spørsmål her inne, bare ingen diskusjon om det er rett eller ikke å ta vaksinen... Det kan vi ta i andre tråder.)
                            - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Kjekk tråd

Jeg skal ta vaksinen i morgen...TROR jeg...
                              Søstera mi tok vaksinen i går, hun merket ikke noe til selve stikket (men nå har hun diabetes og stikkes stadig vekk, så jeg antar at hun er litt herdet). I dag har hun visst bare merket at hun er litt øm der sprøyta ble satt.
                              januar 2010 februar 2014

Comment

I dag er det en dag siden jeg fikk vaksinen. Stikkstedet er blitt rødere og er fortsatt hovent i et relativt stort område. Overarmen er øm og den var vond å ligge på i natt.
                                En på jobb fortalte at kona hadde blitt ganske syk etter vaksinen. Hun har fått influensalignende symptomer (feber, vondt i ledd og kropp generelt, vondt i hodet) og det har vart et par dager. Men ellers syntes hun det hadde gått greit. En sånn reaksjon har jeg også fått etter vanlig influensavaksine så det er ikke helt uvanlig. Og går jo over
                                De som reagerer så kraftig som det var noen som skrev i et innlegg har vel en allergi mot noe i vaksinen kanskje? Heldigvis ikke så mange som får en så alvorlig reaksjon. Men nettopp derfor man bør sitte 20 minutter etterpå før man forlater vaksinasjonsstedet... men gjennomføres ikke over alt.

Comment

Working...
                                X