Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Et døgn etter vaksina var satt her er fremdeles armen BLYtung (nei, ikke kvikksølvtung ). I tillegg er jeg kvalm, svimmel og trøtt, men det er jeg jo omtrent hele tida ellers også, så det kan være både det ene og det andre! Hehe...
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Har tatt vaksinen i dag, og er lettet over å ha det overstått! Armen har blitt mer og mer øm og støl utover ettermiddagen, men det er som forventet. Ellers ingen symptomer. Er spent på hvordan natten blir...

Er 18 uker på vei

Comment

Inen bivirkninger til nå. Klør litt på armen bare, men det trenger ikke ha sammenheng med vaksinen.

Comment

Armen mere støl og øm nå i kveld. Vondt å løfte den for langt opp. Guttungen er rød og blå akkurat rundt stikkstedet, ellers bare litt støl som meg. Regner med det kommer til å bli rødt og blått til meg oxo etterhvert.
          -03 -09

MA jan-11 9+3, SA juli-11 7+5, SA sept-11 6+3

Comment

Her i Stavanger regner de ikke med at de utenfor risikogruppen kan få den før på slutten av november.
            Det er tomt flere plasser og de regner med det blir tomt denne uka.

Comment

tok vaksinen fredag 23.10. Det sved litt både ved stikk og mesteparten av selve vaksinen, men hun som satt den mente hun hadde truffet en liten nervetråd (har ikke hørt om noen andre hvor det har svidd).
              Fikk vanlig influensavaksine i andre armen (svineinfluensa-vaksinen ble satt i den jeg ikke skriver med siden den kan hovne mer opp enn den vanlige vaksinen).
              Fikk beskjed om at det bare er en dose svineinfluensa-vaksine og at begge influensavaksinene gir bedre effekt når de settes samtidig.

Litt småsvimmel med en gang, men det var nok fordi jeg trengte å drikke litt.
              Litt øm rundt innstikksted fra fredagen og ut mandag, men ikke noe rød. Var litt rød der den vanlige var satt, men ømmere etter svineinfluensavaksinen.
              På fredagen, kanskje to timer etter vaksinen var satt hadde jeg en episode på ca 10 minutter der jeg var nummen i den armen der svineinfluensavaksinen var satt, men det gikk lett over.

Alt i alt - null bivirkninger.
              2009
              2011

Comment

Her vil jeg følge med og skrive inn neste uke når jeg har tatt vaksina!
                Vi har verdens vakreste prinsesse i hus! Thea 05.04.10

Comment

Tok vaksinen i går ettermiddag, kjente egentlig ikke stikket, så det gikk kjempegreit.
                  Etter jeg hadde vært hjemme en stund så begynte det å svi å ble veldig støl i armen, greide ikke å løfte den. Vanskelig å sove i natt grunnet at jeg snudde meg på armen.
                  Er nå veeeeeeeeldig trøtt og i dårlig form, vet ikke om det er av sprøyten da men. Tror det blir en laaaaaaaaaaaang dag på jobb uten noe effektivitet. Er fortsatt slik stiv og øm.

Det er vel verdt det

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cortez87 Se innlegg
                    Så bra at det er så mange som tar vaksinen
                    Jobber du på Haukeland? Jeg leste på en nettavis at Haukeland sykehus gikk tom for vaksiner på fredag, så lurer på hva det var vi på transport fikk sprøytet inn på mandag
                    Ja, jobber på Haukeland. Jeg tror det har blitt litt feil prioritert, i tillegg til at vår avdeling bare fikk ca.110 av 180 doser. Så da gjenstår det mange hos oss enda som har daglig pasientkontakt som ikke har fått vaksinen.. Derav meg.
                    Carina 11år David 9år Milla 5år

Comment

Ikke noe mere bivirkninger i dag. Fortsatt støl i armen, men ser ikke der jeg har stukket engang. Guttungen var bare litt rød i dag, så blåfargen var borte
                      -03 -09

MA jan-11 9+3, SA juli-11 7+5, SA sept-11 6+3

Comment

Da kan endelig jeg skrive her også og jeg merker INGENTING! Kjente ikke stikket, det svei ikke, det er ikke ømt, ingenting. Armen fungerer som den skal, så da er det bare å vente å se om det skjer noe utover dagen.

Jeg tok vaksinen i dag klokka ti.

Comment

Jeg skal ta den i ettermiddag. Kommunen starter vaksineringen kl 16 og i følge nettsidene til kommunen skal det arrangeres egne køer for barn i risikogrupper og for gravide
                          Men jeg skal uansett ta med meg en bok, ser for meg at det blir litt ventetid allikevel...
                          januar 2010 februar 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Linsen Se innlegg
                            Jeg skal ta den i ettermiddag. Kommunen starter vaksineringen kl 16 og i følge nettsidene til kommunen skal det arrangeres egne køer for barn i risikogrupper og for gravide
                            Men jeg skal uansett ta med meg en bok, ser for meg at det blir litt ventetid allikevel...
                            Så bra med egne køer Det håper jeg dem tar hensyn til ja!
                            Vi har verdens vakreste prinsesse i hus! Thea 05.04.10

Comment

Så bra at de tar hensyn!

Jeg må også skryte av kommunen her; i går var det vaksinering for barn, og i dag for oss gravide. Alt foregikk på helsestasjonen så vi slapp å sitte sammen med de andre på legekontoret. Vi gravide satt der og skravlet og tullet og hadde det egentlig ganske koselig!

I tillegg hadde vi fått time sånn at alle sammen kom litt puljevis, veldig greit!

Så det ble jo faktisk sånn at helsepersonellet stod og ventet da det kom inn nye folk og hivde seg over dem for å få lov til å vaksinere Hehe. Noen fordeler skal man ha når man bor på et lite sted!

Comment

Idag har jeg vaksinert meg, jeg fikk gå først i køen, og den var laaaang! Artig å være gravid i slike køer altså..

Jeg kjente bare at jeg ble stukket, ikke noe mer. Har ikke kjent noe i armen eller noe sånn i ettertid, så vi får se utover kvelden. Vesla har jeg hørt på på angelsounden, og hjertelyden hennes er og jevn og fin.. Må jo sjekke!

Alt i alt er jeg veldig glad og letta for at jeg nå har fått tatt den!

Comment

Working...
                                X