Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Jeg skal ta den på onsdag, men lurer litt på hvor mye det koster å ta vaksina og om det har noe betydning at jeg har frikort??
    Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,[email protected], ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk

Comment

Opprinnelig lagt inn av swimzy Se innlegg
      Jeg skal ta den på onsdag, men lurer litt på hvor mye det koster å ta vaksina og om det har noe betydning at jeg har frikort??
      Det ser ut til at dette er forskjellig fra sted til sted. Noen har gitt 170, andre 50... Frikort har ingen betydning i denne sammenheng, samme som at gravide må betale selv om de har gratis lege i svangerskapet...
      - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Her koster det 50,- hos fastlegen, men for sånne "smarte" som meg som har fastlegen i nabokommunen og må på vaksinasjonskontoret, må betale 125,- Egentlig litt urettferdig.

*Trollet 2005 * Mini mai 2010 * Minsten aug 2012*

Comment

Ja, det er urettferdig! Det burde være samme pris for alle sammen!!
          Jeg skal til mitt legekontor..får se hva de tar da!!
          Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,[email protected], ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk

Comment

Jeg tok vaksina på onsdag. Ho som satte vaksina kløyp skikkelig!! Kjente ikke stikket bare at ho kløyp.... Var litt tung i armen på kvelden og greide ikke løfte den helt. Litt øm rundt stikket torsdag-lørdag... Har et lite blåmerke men d kan likefort komme av den hersens klypinga til stikkedama
            Var på UL på fredag og alt stod bra til

Comment

Smitin har ikke vondt i armen, to døgn etter vaksina.
              Hun har vært hos pappan i helga, så jeg vet ikke hvordan hun har vært der. Nå i kveld har hun ihvertfall vært høyt og lavt, hivi seg på gulvet osv. Jeg har også bevisst dultet i armen hennes, men hun bryr seg ikke. Ingen tegn til stikket heller.

Meeeeen hun var ikke helt innstilt på å ta ny vaksine om 3 uker altså...

Comment

Da er jeg blitt stikki også.
                Fungerte egentlig veldig greit på vaksinasjonskontoret. Var ute av døra 1 time etter jeg kom.

Selve stikket svei, men gikk fort over.
                Nå er armen kald på stikkstedet, litt vondt å bruke muskelen men ellers merker jeg ingen ting.

Comment

Opprinnelig lagt inn av swimzy Se innlegg
                  Her er det gratis for barn/gravide/de med frikort. Burde vært sånn overalt.
                  Mamma til 2 Snupper
                  2007 og 2009
                  ~Min Blogg~

Comment

Her har guttungen ligget med feber siden fredags kvelden. Ligger på 38-38,5 på dagtid og 39,8 på kvelden Var inne hos legen i går en tur, og er nok en influensa, crp på under 8. Vanskelig å si om det er bivirkninger på vaksine eller ikke, men er nok mest sannsynlig det. Han var jo helt frisk når han fikk den, ikke antydning til forkjølelse. Skulle bare få i han mye drikke og vente å se. Temp i dag er 37,9, så får vi bare se utover dagen.

Ingen videre bivirkninger på meg. Klarer å ligge på armen igjen om natta og det er veldig deilig
                    -03 -09

MA jan-11 9+3, SA juli-11 7+5, SA sept-11 6+3

Comment

Her er vaksina satt i dag, for litt over 2 timer siden. Ingen reaksjon så langt. Ikke vondt eller ømt enda, og kjente ikke stikket en gang. Og jeg er LIVREDD for å bli stikket altså...

sigpic

Comment

Jeg tok den forrige onsdag. Selve vaksinen var ikke vond å ta.
                        Etterpå ble jeg slapp, fikk litt vondt i hodet, og armen ble veldig øm.
                        Klarte ikke å ligge på den i 2-3 dager. Nå er den bittelitt øm, men merker det nesten ikke.
                        DES 2009 | JULI 2013

Comment

Her er ikke armen øm lengre, og akurat det er veldig deilig. Fremdeles følelsen av å ikke være helt i form, men det kommer seg det og. Ikke på langt nær så dårlig i dag som jeg har vært i helga.

Og vesla hopper rundt og koser seg verre i magen (jeg tror hun har tatt seg en runde fra hodeleie og helt rundt i dag..) så da er alt bra!

Comment

Nå kjenner jeg ingenverdens ting lengre av den ømme armen min.. å kan fint ligge på den om nettene

LilleGull er fortsatt ganske aktiv, virker som alt er bra der ennå

Hvor lang tid tar det føre vaksina begynner å virke ? jeg har hørt fra 4 dager til 14.. og det er veldig variert

Comment

Jeg har tatt vaksina i dag for en times tid siden og har ingen bivirkninger forløpig ihvertfall. Litt øm på stikkstedet bare

Comment

Opprinnelig lagt inn av Maria-B Se innlegg
                                Her er det gratis for barn/gravide/de med frikort. Burde vært sånn overalt.
                                Det er jo kommunene som sponser vaksinering, er sikkert derfor det er så forskjellig praksik rundt om kring. Her i kommunen er det gratis for alle under 16 år.

Comment

Working...
                                X