Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Dette er en tråd FRI for diskusjon, KUN for at de som har tatt vaksinen kan få skrive at de har tatt og hvordan det har opplevdes da og evt. om bivirkninger. Hvis noen har spørsmål er det selvsagt greit å spørre, men her skal det ikke være noen diskusjon på om de som har vaksinert seg har gjort rett valg eller ikke! *streng pekefinger*
    - 2004, - 2010, - 2014

Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Jeg fikk satt vaksinen for en time siden nå, og eneste jeg har merket så langt er en tung arm. Ikke noe ubehag på stikkstedet heller, anna enn når kjærest plutselig fant ut at han skulle kose ARMEN min! Hehe! Merkelig idé!
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Jeg har også vaksinert meg i dag.
      Kjente absolutt ingenting da jeg fikk stikket. Ingen bivirkniger så langt. Bare litt øm rundt innstikkstedet .
      Lykkelig mamma til to herlige gutter !

Comment

Jeg merket litt prikking i armen etter jeg fikk den. Så ble det ømt og hovent på stikkstedet i løpet av natten. Var ømt ett par dager. Er fortsatt litt hovent, men ikke ømt. Jeg fikk den for en uke siden Helt vanlige bivirkninger.

Opprinnelig lagt inn av FHI
        Bivirkninger sett i kliniske utprøvninger av modellvaksinen til Pandemrix:

Studiene på modellvaksinen er gjort på ca 5 000 personer. Dette var hovedsaklig friske voksne mellom 18-60 år, men det er også gjort mindre studier på eldre og på barn i alderen 3-9 år. Oversikten angir hendelser som er rapportert i samme tidsrom som vaksinen er satt og kan dermed inkludere både hendelser som skyldes vaksinen og hendelser som kan ha annen årsak enn vaksinen.
        Svært vanlige bivirkninger (kan inntreffe hos flere enn 1 av 10 vaksinerte):
        • Hodepine
        • Tretthet
        • Smerte, rødhet, hevelse eller indurasjon (hardt område) på injeksjonsstedet
        • Feber
        • Verkende muskler, leddsmerter

Vanlige bivirkninger (kan inntreffe hos 1 til 10 av 100 vaksinerte):
        • Varme, kløe eller blåmerke på injeksjonsstedet
        • Økt svetting, skjelving, influensalignede symptomer
        • Hovne lymfeknuter på halsen, i armhule eller i lyske

Mindre vanlige bivirkninger (kan inntreffe hos 1 til 10 av 1000 vaksinerte)
        • Prikking eller nummenhet i hender eller føtter
        • Søvnighet
        • Svimmelhet
        • Gastrointestinale plager som diaré, oppkast, magesmerter, kvalme
        • Kløe, utslett
        • Generell følelse av uvelhet
        • Søvnløshet

Reaksjonene nevnt ovenfor forsvinner normalt i løpet av 1-2 dager uten behandling.
        Det kan ofte være vanskelig å vite om sykdom eller symptomer som kommer kort tid etter en vaksinasjon skyldes vaksinen eller om dette ville ha oppstått uansett. Ved bekymringsfulle symptomer etter vaksinasjon, skal derfor lege kontaktes slik at behandlingstrengende sykdom ikke blir oversett.
        Mamma til 2 Snupper
        2007 og 2009
        ~Min Blogg~

Comment

Tok den i gårmorges. På ettermiddagen begynte det å bli ømt og hovent. Eller foresten, stiv og støl som Pippi sier stemmer ganske bra. Kunne ikke ligge på armen i natt. Litt problematisk å løfte armen skikkelig, kle på seg og sånn, men virker som om ømheten har stabilisert seg, og ikke blir værre fra nå av i alle fall

Comment

Hei! Jeg tok vaksinen i går morges... Gjorde ikke vondt å ta

Jeg ble veldig trøtt de første timene etter vaksinering, og har etter det hatt en anelse vondt i hodet... Men det har jeg av og til pga nakkeproblemer

Så det jeg merker og kan bestemt si er bivirkninger er at jeg er øm på stikkstedet og når jeg bruker muskelen den ble satt i.

Jeg er glad jeg har tatt den... To, muligens tre, på jobben har fått svineinfluensa.

Sønnen min med astma og faren min med diabetes og astma har også tatt vaksinen samtidig som meg De har de samme bivirkningene som meg med trøtthet og øm arm.
            Last edited by Endelig4; 27-10-09, 21:48.
            guttemamma
            ♥ ♥

Comment

Flott tråd! Jeg kommer tilbake når jeg forhåpentligvis får tatt vaksinen om ei uke!
              Mamma til tre prinser To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010

Comment

Jeg tok den i dag. Var ikke vond å ta
                Merker armen er litt tung, og så er det litt ømt på stikkstedet bare

Comment

abonnerer på denne jeg, regner med jeg skal ta den i morgen.
                  Ida 01.05.2006
                  Fredrik 19.01.2008
                  Jonas 11.02.2010
                  Liam 03.07.2012

Comment

Kan forresten melde om at det er fullt party i magen i kveld som vanlig, så bitteliten virker som å være i storform der inne!
                    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Jeg tok vaksinen i dag siden jeg er i en risikogruppe.
                      Kjente ikke noe spesielt til stikket. Litt varm i kinnene etterpå men mulig det var psykisk.
                      Nå samme kveld er det et område på ca 2 x 5 cm som er hovent, ligger som en slags oval pute som etter et skikkelig kleggstikk. Men ikke rødt som et insektstikk. Området er litt ømt og litt varmt.
                      Armen er litt stiv og jeg regner med at den vil være vond å ligge på i natt.
                      Litt temperaturstigning (+0,5 grader) og hodepine.

Totalt sett foreløpig helt greit

Comment

Fint og lese at dere ikke opplever mer enn ømhet..

Var det noen av dere som fikk en i hver arm??
                        Istede for og vente noen uker til neste dose..
                        Hørte dem snakka om og gjøre det slik her, men hører så mye forskjellig..

Her skal jeg stikkes om ei uke, og jeg er ikke lenger i tvil på at det er det beste for mor og barn
                        Alle gode ting er 3!

Comment

Jeg kommer tilbake til denne siden snart. Avdelingen min fikk for få doser, så jeg fikk ikke vaksinert meg fredag med mange fra avdelingen. Men vi får nye doser snart, så da stiller jeg meg i kø.
                          Last edited by Sommerfuglen; 27-10-09, 23:42. Årsak: trykkleif
                          Carina 11år David 9år Milla 5år

Comment

Opprinnelig lagt inn av Pooh Se innlegg
                            Fint og lese at dere ikke opplever mer enn ømhet..

Var det noen av dere som fikk en i hver arm??
                            Istede for og vente noen uker til neste dose..
                            Hørte dem snakka om og gjøre det slik her, men hører så mye forskjellig..

Her skal jeg stikkes om ei uke, og jeg er ikke lenger i tvil på at det er det beste for mor og barn
                            Her var det bare i en arm, og skal tilbake om ca 3 uker (kommer an på når de får hvor mange doser) for neste dose.
                            - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
                              Kan forresten melde om at det er fullt party i magen i kveld som vanlig, så bitteliten virker som å være i storform der inne!
                              Liker å lese slike ting også at dere merker liv ennå ikke bare hva som føles ved armen.. hehe

kjempe fin tråd, å nå er jeg ikke lengre redd for å ta den i mårra

Comment

Working...
                              X