Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Marit
    replied
    Sv: Etter du har tatt SI-vaksinen, skriv her!

Jeg tok vaksina i starten av november, sånn i 14.30 tiden på ettermiddagen. I 20 tiden på kvelden kjente jeg at armen begynte å bli litt tung, og det ble bare verre og verre. Klarte ikke å sove på den armen/siden den natta, og dagen etter var det veldig numment- kjentes ut som jeg hadde fått et slag eller 10 . Følte meg relativt mørbanket, og jeg fikk ikke til å rette hånden lenger opp/ut enn skulderhøyde! Så gikk det sakte men sikkert over, og siden har jeg ikke kjent noen ting på noe vis.
    Una fikk noen dager før meg, men heller ikke ho har vi merket noe på! Ikke utilpass eller noenting..

Tuva fikk vansina forrige uke, og klaget litt over vond arm etter noen timer (som hos meg)- men ingenting mer enn det

Så da venter vi på klarsignal for resten av de mer normale (?! ) av befolkningen, så mannen får tatt også

Leave a comment:

• lillelisa
    replied

Da er alle fire her i huset vaksinert.

Leave a comment:

• Line-mor
    replied

I dag var det ENDELIG tid for barn over 2 år med husstandsmedlemmer, så nå har både Oda og samboeren tatt den. Gikk veldig fint med begge to. Oda gråt bittelitt, men det var nok like mye fordi ho skvatt som at det faktisk var vondt. Er halvanna time siden den ble satt nå, og ingen av de kjenner noen ting så langt. Oda var redd armen hennes skulle bli som mamma'n sin, for jeg var jo så sinnsykt tung og hard i armen at jeg knapt visste hvor jeg skulle gjøre av meg en stund

Leave a comment:

• Cecilie
    replied

Tok vaksinen for noen uker siden, og blei kun plaget av en vond arm i noen få dager.
    Gubben tok vaksinen i går og har heller ingen bivirkninger.
    Håper Andrine får tatt den snart, står på venteliste på legekontoret..

Leave a comment:

• lillelisa
    replied

Her har vesla tatt vaksine i dag,og pappan... Storesøster skal ta i morgen og kanskje jeg(spørs om jeg får nå eller må vente til massevaksinasjonen)

Leave a comment:

• ingrid
    replied

Det varierer fra kommune til kommune når tilbudet om dose nr to kommer.
    "skal" vel til risikogruppene og barn under 10 år såvidt jeg husker.

Leave a comment:

• swimzy
    replied

hvor har dere fått beskjed om dose nr 2? jeg er anbefalt i ta dose 2, men har ikke hørt noe om dette enda

Leave a comment:

• mamma`n til Pluggen
    replied

Hannah har fått dose to på mandagen.
    Hun fikk høy feber Ila natta, og hadde rundt 40 i feber dagen derpå.
    Bortsett fra feberen, og slappheten som følger med den, hadde hun ingen bivirkniger denne gangen.

Ved første dosen hadde hun litt feber rste kvelden/natta, og veldig vondt i armen i tre-fire dager.

Leave a comment:

• ingrid
    replied

Nå er det en uke siden M ble vaksinert. Hun var kanskje litt grinete samme ettermiddag og har hatt en slags muskelknute ved innstikkstedet et par dager. Ellers null og niks av bivirkninger.

Leave a comment:

• gojenta
    replied

Vi tok vaksinen i går. Snuppa var litt sutrete i går og våknet mange ganger før hun sovnet ordentlig (men det kan være dagsform og).

Jeg har hatt feber i natt og er litt stiv i nakken.Eller ingen bivirkninger

Leave a comment:

• MiF
    replied

Her i huset er også alle vaksinert. Trollet skal ha en dose til, men det blir først når alle er vaksinert så de trodde ikke det kom før i januar.

Ingen bivirkninger hos sambo og trollet annet enn vondt på stikkstedet og litt "støl" i armen.

I bhg til trollet var det status å ha tatt vaksine. Noen tok den jo før de kom i bhg og hade da den bommulsdotten tapet på. Siden trollet tok den etter bhg fikk jeg ikke lov å ta av dotten på kvelden, for den skulle han vise frem i bhg dagen etter. Så stolt! Barn er rare.

Leave a comment:

• Tingeling
    replied

I dag skal Oliver få vaksinen, og etter det er vi vaksinert alle fire Jeg fikk den for tre uker siden, og er immun i dag, og Jonathan og Tingelingmannen fikk den for ei uke siden. Satser på at gutta mine slipper å bli syke nå før de blir immune

Leave a comment:

• Line-mor
    replied

Ja det er vel 4 uker i går siden jeg tok den og har vært både på UL og vanlig kontroll etter det og alt var bra! Eneste bivirkningene her var også at jeg hadde øm arm i noen dager og så var jeg litt kvalm og svimmel første kvelden (men det kan like gjerne være bare fordi jeg er svimmel omtrent hele tiden og kvalm innimellom uansett for tida...). Angrer ikke i det hele tatt på at jeg tok vaksinen. Nå kan jeg omgås folk som hoster og nyser (som de to jeg bor med som hoster og hoster om dagen) uten å være små-bekymra for at jeg skal bli alvorlig syk. Vi venter fremdeles på vaksinasjon av alle andre her. Var lovt denne uken, men vaksinene kom ikke, så det blir først neste uke HVIS de kommer da. Da skal både samboeren OG Oda vaksineres. Jeg har null tvil!

Leave a comment:

• TMK
    replied

i dag er det 3 uker siden jeg tok den.. har vært på 3 kontroller etter dette og lillegull har det super bra og vokser seg større og større.. og hjerterytmen er fortsatt lik..
    Bevegelser er det også nok av

bivirkninger til nå er kun den ømme armen i begynnelsen.. så vi håper på ingen flere bivirkninger for oss som har tatt den eller våre små i framtiden

Leave a comment:

• Adelina
    replied

JEg og storesøster har klart oss med bare litt vondt i armen..men lillebror begynte med feber i 38 i går kveld..den er i dag på 39,5..så han ligger rett ut på sofaen

Leave a comment:

Working...
X