Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hodepine

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hodepine

Jeg sliter veldig med hodepine, og har gjort det i mange år. Har blitt sjekket ganske grundig av lege, men ingenting galt er funnet. Har lest litt om såkalt kronisk hodepine, noen som vet hvordan man evt får en slik diagnose?
    02 05​​ 06 09

Sv: Hodepine

Hei Marita
    Jeg føler virkelig med deg! Jeg har slitt med det samme i mange år. Har vært på utredninger av alle slag og prøvd et utall medisiner som ikke virker, og de som virker er ikke bra å bruke.
    Nå har det seg sånn at jeg også har hatt ganske tunge øyenlokk. Jeg følte stadig at jeg var sliten i øyepartiet og i pannen. Jeg spurte flere leger om dette kunne være årsaken, ingen hadde veldig tro på det.
    Etter mye vurdering bestemte jeg meg allikevel for å opperere vekk litt av den overflødige huden på øyelokkene. Dette var jo en kostbar affere, men jeg ville prøve alt. Etter den opperasjonen, (ca et år siden), har jeg ikke hatt vondt i hodet mer en to tre ganger. Jeg har nok ubevisst gått og hevet øyelokkene for å strekke huden over øynene. Nå føler jeg meg helt avslappet i øynene og har virkelig fått et nytt liv. Det var verdt hver eneste krone!
    Dersom du har tunge øyenlokk vil jeg anbefale deg å vurdere denne muligheten. Lykke til!

Comment

Marita... Er du flink til å drikke vann???

For jeg kunne gå med skallebank 5 dager i uka, i lange perioder.. Men starta på GR-kurs, og der får man jo beskjed om å drikke vann... Masse vann.. (Man mister 3 liter vætske i løpet av en dag, og derfor er minimumsinntaket på vann 2 liter.. Resten får du i deg, gjennom det du spiser..)
      Men poenget mitt er... Etter at jeg begynte med vanndrikking (har _aldri_ vært no fan av vann, bortsett fra på sommern), så har jeg hatt vondt i hue 2-4 ganger i løpet av 1 mnd. Og den kommer snikende tilbake de dagene jeg er sløv på vannfronten..

Så om du ikke er flink til det, så prøv det en periode..
      98 & 06

22/07 2011

Comment

*abonnerer* sliter også mye med hodepine
        ninger og barna jente f. april-01 gutt f. april-03 gutt f. september-10

Comment

Vann har i hvertfall vært mirakelkuren for meg.. Har sagt i mange år, at jeg skal gifte meg med en eske Ibux bare jeg finner den rette Slipper det nå som jeg har blitt flinkere med vann... For på meg så er det kun Ibux som funka, og det er jo ikke så bra å knaske det 5-6 ganger i uka heller... Så jeg anbefaler å bælme innpå med vann...
          98 & 06

22/07 2011

Comment

Opprinnelig lagt inn av Kima Se innlegg
            Vann har i hvertfall vært mirakelkuren for meg.. Har sagt i mange år, at jeg skal gifte meg med en eske Ibux bare jeg finner den rette Slipper det nå som jeg har blitt flinkere med vann... For på meg så er det kun Ibux som funka, og det er jo ikke så bra å knaske det 5-6 ganger i uka heller... Så jeg anbefaler å bælme innpå med vann...
            Er ikke så flink til å drikke vann nei. Jeg skal jammen prøve om dette kan hjelpe
            ninger og barna jente f. april-01 gutt f. april-03 gutt f. september-10

Comment

Jeg slet med vondt i hodet, migrene, senebetennelse i armene og andre muskelsmerter i flere år. Jeg kuttet ut Pepsi Max og alt annet jeg fikk i meg med aspartam i...og har ikke hatt migrene siden! Og muskelsmertene forsvant...jeg var inne på test på nevrologisk avdeling for de smertene, men de fant aldri ut av noe...men nå er de jo vekk

Er nesten skummelt så mye bedre jeg ble av å kutte aspartam...
              Mamma til 2 Snupper
              2007 og 2009
              ~Min Blogg~

Comment

Drikker masse vann, og aspartam har jeg "alltid" holdt meg unna.

Jeg har hodepine i varierende grad stort sett 4-5 dager i uken, er veldig sjelden jeg har dager helt uten hodepine. Spiser veldig lite smertestillende for det.
                02 05​​ 06 09

Comment

*Borte*
                  Last edited by Lykkekløver; 23-09-10, 17:50. Årsak: Innlegget kommer opp når man googler diagnosen min :(
                  Vår etterlengtede prins kom til verden 28.05.12, og ble storebror 12.10.14. Sladrer med Lilla87.

Comment

Opprinnelig lagt inn av smily87 Se innlegg
                    Eg har NDPH (New Daily Persistent Headache), kronisk daglig hodepine. Har fått den diagnosa etter å ha utreda og prøvd så å seie ALT hos privat hodepineklinikk på Medi3. Det som er bra med den sjukdommen, er at den som regel plutselig kjem og plutselig dreg igjen. Så går rundt å håpar på at den stikk snart eg da
                    Høres jo ikke ut om det jeg har heller. Var vel 8-9 år første gangen mamma oppdaga at jeg hadde hodepine ofte. Da var det synet mitt som fikk skylden til og begynne med, men etter en sjekk hos optiker viste det seg at jeg hadde (og har) perfekt syn.
                    02 05​​ 06 09

Comment

Opprinnelig lagt inn av Marita Se innlegg
                      Høres jo ikke ut om det jeg har heller. Var vel 8-9 år første gangen mamma oppdaga at jeg hadde hodepine ofte. Da var det synet mitt som fikk skylden til og begynne med, men etter en sjekk hos optiker viste det seg at jeg hadde (og har) perfekt syn.
                      Hmm.. Har du gått gjennom fastlege eller privat?
                      Vår etterlengtede prins kom til verden 28.05.12, og ble storebror 12.10.14. Sladrer med Lilla87.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Marita Se innlegg
                        Drikker masse vann, og aspartam har jeg "alltid" holdt meg unna.

Jeg har hodepine i varierende grad stort sett 4-5 dager i uken, er veldig sjelden jeg har dager helt uten hodepine. Spiser veldig lite smertestillende for det.
                        Det der høres superslitsomt ut! Men jeg synes det er bra at du holder deg unna smertestillende- er ikke noe å drive å knaske på, nei... Jeg har ofte hatt tendenser til migrene og hadde det mye i perioden etter jeg fikk barn første gang.
                        Men nå skal du høre hva det KANSJE kan være: Jeg var hos massør pga bekkenløsning, IKKE fysioterapaut, men en ordentlig massør med kunnskap om kroppen som en helhet. Hun driver en del med alternativ medisin og så da ble jeg litt tillitsfull med en gang. Jeg har alltid hatt forskjellige plager som skolemedisinen ikke kan finne ut av , da er det ofte bedre å gå til noen spm ser med et annet blikk tror jeg. Hun så/ kjente med en gang at jeg hadde gått mye med barn på hoften- er en muskel som strekker seg fra bekken til ut i armen som vi belaster da.

Også kjente hun på halsen min og spurte om jeg hadde hodepine. Er nemlig noen sener og muskler i selve halsen som hvis de blir for stramme gir symptomer som er kliss lik migrene, de henger også sammen med armen. Og siden skolemedisinen bare forholder seg til symptomer og ikke til årsaker har jeg fått migrenemedisin som jeg ikke tør å bruke fordi de slår meg helt ut! Såkalt stress- hodepine, har måttet være sykemeldt fra eksamener og alt på grunn av det! Så om du har vondt i rygg/ nakke eller ei er det verdt å forsøke å oppsøke noen med kunnskap om kroppen! Det er gode sjenser for at åraken til hodepinen sitter et helt annet sted i kroppen og at noen med gode kunnskaper om muskler og sener kan finne ut av det! Best å få anbefalt noen av kjente... jeg bor i bergen så hvis du er der kan jeg hjelpe.
                        Ville også prøvd akupunktur og yoga- begge deler går på kroppen som hele og er sunt og behagelig

Håper du finner ut av det! Ta vare på kroppen din

Comment

Re: Hodepine

Hei Marita! Ser at det er veldig lenge siden du postet her. Det er litt vanskelig å si hva det kan være ettersom du gir så lite informasjon. Det du skriver om kronisk hodepine kan jo egentlig gjelde veldig mange typer hodepine, så det er vel ikke akkurat en god pekepinn for å finne ut hva det er, dog det utelater jo noen tilfeller. Dersom du går hit og fyller ut et skjema så kan jeg prøve å hjelpe deg å finne ut hva det er for noe: http://www.bli-kvitt-migrenen.no/skj...ålsbesvarelse

Comment

Sv: Re: Hodepine

Jeg er kvitt hodepinen min etter mange lange smertefulle og kostbare behandlinger hos psykomotorisk fysioterapeut, men takk for tilbudet. Sannsynligvis var årsaken nerver som lå konstant i klem, i mange lange år.
                            02 05​​ 06 09

Comment

Re: Hodepine

Så bra, da. Ikke noe er bedre enn det
                              Last edited by Makatowicz; 13-06-16, 06:27.

Comment

Working...
                              X