Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tannlege

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tannlege

Er det noen som har erfaring med tannleger i Telemark, som bruker litt kraftigere smertestillende enn bedøvelse i gommene?? Jeg sliter med skikkelig tannlegeskrekk, men har begynt å få mer tannverk enn hva som er "behagelig" å gå med hver dag. Men har vel innsett at jeg _må_ få gjort noe, samtidig som det ikke frister i det hele tatt..

Har vokst opp med en skoletannlege som omtrent alle var livredd, og som slafset med tyggis mens han ordnet på tennene til de som satt i stolen. Han trakk også en jeksel på meg som han sa det ikke var røtter på, for det var tross alt 5 års jeksel. Det viste seg at det var feil, for det var en 10 års jeksel med røtter fra helvete på.. Og han kjeftet om vi lagde lyder da han var hardhendt, og var seriøst ingen hyggelig mann..
    Han andre skoletannlegen jeg var hos, trakk 2 tenner på meg uten av bedøvelsen hadde begynt å virke på meg. For han hadde ikke tid til det, for han skulle hjem og spise middag kl. 15.30. Når jeg satt på bussen hjem etter at tenna var vekk, så funkka bedøvelsen.

Jeg sliter virkelig med å følge unga til tannlege. Sitter å skryter av hvor flinke de er, mens jeg aller helst bare vil løpe ut av lokalet. En av de første gangene vesla var der, og tannlegen ville at hu skulle gape, så skulle han vise henne _på_ meg hva han skulle gjøre. Jeg måtte gape, og han puttet speilet inn i munnen min. Og jeg starta å kaldsvette, og ville virkelig ikke være der. Men måtte jo ta meg sammen, for er jo ingen vits å overføre min frykt til henne..

Satt å leste litt på div. tannlegesider fra Telemark nå, og hele magen min protesterer.. Men jeg vil jo ikke gå med tannverk resten av livet!!

Så er det noen som har gode erfaringer fra tannleger med skikkelig smertelindring?? Vær så snill å del med meg...
    98 & 06

22/07 2011

Sv: Tannlege

Om du har skikkelig tannlegeskrekk, så kan du gå til fastlegen din og spørre om du kan få noen beroligende medisiner som du kan ta før tannlegetimen.

Ellers så må jeg si at det har skjedd veldig mye på "tannlegefronten" de siste årene, og jeg skal love deg at de har betydelig bedre utstyr i dag enn de hadde når vi gikk på skolen. Jeg hadde en stor operasjon i munnen for to år siden, og jeg må si at det var en ganske mye bedre opplevelse enn det jeg hadde forventet etter å ha tenkt på hvordan det var å trekke en tann hos skoletannlegen! Før operasjonen fikk jeg smertestillende tabletter. Og de hadde slike behagelige stoler som jeg nesten sovnet i. Og den bedøvelsen de brukte, kunne ikke sammenlignes med det jeg husker fra jeg var liten. Jeg kjente ingen smerter overhodet.

Så det er bare å bestille time!

Comment

Hm, lurte et øyeblikk på om vi var fra samme plass, for det hørtes jo akkurat ut som min skoletannlege

Jeg fikk også tannlegeskrekk grunnet opplevelsene på barneskolen. Så som voksen begynte jeg med Flunipam når jeg skulle til tannlegen. Det endte med at jeg sovna under hvert besøk! Da er man sånn passe avslappa... Det fungerte veldig bra og er noe du kan få ved å spørre tannlegen før du har time. Nå bruker jeg ingenting annet enn bedøvelse Det skjedde nemlig noe da jeg hadde født. Fant vel ut at det faktisk fantes noe verre enn tannlegen! Dessuten har jeg funnet en tannlege som er kvinne, rolig, forsiktig og veldig hyggelig. Det hjelper jo også.

Comment

Opprinnelig lagt inn av LiBeUr Se innlegg
        Hm, lurte et øyeblikk på om vi var fra samme plass, for det hørtes jo akkurat ut som min skoletannlege

Jeg fikk også tannlegeskrekk grunnet opplevelsene på barneskolen. Så som voksen begynte jeg med Flunipam når jeg skulle til tannlegen. Det endte med at jeg sovna under hvert besøk! Da er man sånn passe avslappa... Det fungerte veldig bra og er noe du kan få ved å spørre tannlegen før du har time. Nå bruker jeg ingenting annet enn bedøvelse Det skjedde nemlig noe da jeg hadde født. Fant vel ut at det faktisk fantes noe verre enn tannlegen! Dessuten har jeg funnet en tannlege som er kvinne, rolig, forsiktig og veldig hyggelig. Det hjelper jo også.
        Er stikk motsatt der jeg da.. Jeg kan heller ta 4 ks. til, enn å, frivillig, sette meg i en tannlegestol.... Sitter bra i de opplevelsene jeg har hatt oppigjennom åra..
        98 & 06

22/07 2011

Comment

Working...
        X