Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Noen med erfaring med kobberspiral?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noen med erfaring med kobberspiral?

Er det noen som har erfaring med denne?

Vi venter nr tre ganske snart, og har nå begynt å tenke på prevensjon etter fødselen. Hormonprevensjon er totalt utelukket pga dumme bivirkninger, jeg har prøvd både p-piller, minipiller, hormonspiral og p-ring.

Vi har snakket om sterilisering, men føler at det blir for drastisk, selv om vi begge er helt sikre på at vi ikke skal ha flere barn.

Jeg har googlet litt om den, og fant et sted at den er 98-99 % sikker, men så et innlegg på Nybaktmamma der det ble sagt at den bare er 94% sikker... Jeg blir ganske lett gravid når vi bare treffer eggløsning, så jeg føler at det er litt skummelt å ta sjansen på det også

Ellers synes jeg ikke det er noen krise med økte mensblødninger eller smerter, med mindre det blir helt ekstremt. Nå blør jeg svært lite ved mens til vanlig, så det er liksom ikke så farlig.

Sv: Noen med erfaring med kobberspiral?

Jeg har hatt kobberspiral etter første fødsel... Jeg skal ikke ha det igjen pga smertene jeg fikk i forkant av menstruasjon. Var sengeliggende en-to dager med ryggsmerter. Jeg har aldri vært plaget med menstruasjonssmerter ellers. I tillegg fikk jeg plutselig mer regelmessig menstruasjon med den mot å ellers ha menstruasjon og eggløsning sjeldnere. Blødningene varte lengre, ca en uke mot å kun blø 1-2 dager ellers. Det kan jo være verdt forsøket? Jeg har prøvd både ulike piller, plaster, kobberspiral og hormonspiral og har funnet ut at hormonspiral er det beste for meg.... Tror det må en sånn prøving og feiling til for å finne ut hva man best trives med
    guttemamma
    ♥ ♥

Comment

Working...
    X