Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Prevensjon

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Prevensjon

Vet ikke helt hvor jeg skal settet dette,så jeg setter det her jeg.
    Jeg skal ta ut spiralen pga uregelmessig mens. 2mnd uten mens for så å ha mens i 1 og 1/2 uke. Det gidder ikke jeg altså. Får vondt av den av og til å.....

Så det jeg lurer på,er hvilket prevensjonsmiddel som passer meg best. Vil ha noe som gir meg regelmessig mens da.

Har lyst på den lady comp da. Virker jo perfekt....
    Lilly

Birger (f. 11.10.01.)
    http://baby.libero.no/BIRGER

Brukernavn: gjest
    Passord: gjest

Ja, den har jeg også fått mer og mer lyst på. Men jeg satt jo inn hormonspiral i mai da, syntes den er for dyr til å ta ut allerede nå!
    Mensen begynner endelig stabilisere seg, men jeg har fått så uren hud...

Men når det er på tide å ta ut spiralen, eller før det blir på tide...
    Da syntes jeg dette nesten er det eneste alternativet. Kanskje denne p-ringen også er verdt å prøve?
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Jeg har brukt Persona siden i -97 og den har fungert perfekt for meg som har veldig regelmessig mens.

Når vi er ferdige med å få barn kunne jeg tenke meg å prøve hormonspiral eller p-ring eller noe slikt lokalt virkende, men enn så lenge er Persona'en helt super!
      Nennemor vinker 1 : , Elise f. juli -99 Eirik f. mars -02 :hopp3: og Lars f. okt. -04

Comment

Jeg bruker p-sprøyte. en sprøyte i skinken hver 3.mnd. Ingen problemer i det hele tatt, og mentruasjonen har nesten helt uteblitt. Kun 1-2 ganger i året. Syntes det er et av de greieste, ingen "fremmedlegmer" i kroppen, ingen piller som skal huskes hver dag. Jeg er i allefall kjempefornøyd med det.

Comment

Huff, p-sprøyte er den verste formen for prevensjon jeg kan tenke meg!
          En ny sprøyte hver tredje md. hjelp! Har nok et snev av sprøyteskrekk... :oops:

Comment

det er ingen sak, er man litt "godt polstret" merker man ingen ting :oops:

Comment

Skulle det hjelpe liksom, du kjenner vel nåla for det. *grøss*

Comment

Comment

Jeg holder med lilje: *grøss*!!
                  hilsen turvid

Min blogg

Comment

Nå har jo jeg lyst på en bebi til jeg da ,men ikke enda.
                    Grunnen til at jeg vil ta ut spiralen er jo pga den uregelmessige mens jeg har. Litt vondt får jeg av og til av den å.

Så jeg tror jeg har lyst til å prøve lady comp. Noen som vet hvordan den fungerer?

Og Nennemor: Hva er Persona?

Lilly
                    Lilly

Birger (f. 11.10.01.)
                    http://baby.libero.no/BIRGER

Brukernavn: gjest
                    Passord: gjest

Comment

Hva er lady comp???? aller mest har jeg lyst til at gemalen kan legge seg under kniven... men det har visst noe med manndom å gjøre- :help:

Comment

Opprinnelig lagt inn av kaspara
                        Jeg bruker p-sprøyte. en sprøyte i skinken hver 3.mnd. Ingen problemer i det hele tatt, og mentruasjonen har nesten helt uteblitt. Kun 1-2 ganger i året. Syntes det er et av de greieste, ingen "fremmedlegmer" i kroppen, ingen piller som skal huskes hver dag. Jeg er i allefall kjempefornøyd med det.
                        Jeg brukte også P-sprøyte, men gikk å småblødde hele tiden, så jeg kuttet det til slutt ut. Så begynte jeg på Trionetta, og la så grusomt på meg. 3 kilo på 1 mnd. Så gikk jeg over til Condulaq (minpille). Jammen ikke lett å huske på å ta de pillene. Jeg har som vane å ta dem til ungenes kveldsstell, men de gangene jeg ikke gjør det, så blir de som regel avglemt. Jeg har så liten lyst til å ha fremmedlegemer i kroppen, som du sier, kaspara! Og å planlegge en kveldskos med å gå å sette inn et eller annet er ikke noe for meg. Dessuten tør jeg ikke. Prøvde å bruke OB en gang, og slet av tråden da jeg skulle ta den ut, og siden da tør jeg overhodet ikke putte noe som helst opp i skjeden ;o)
                        Hilsen Elapela
                        Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Comment

Opprinnelig lagt inn av kaspara
                          Hva er lady comp????
                          Lady comp er en liten "datamaskin" med en sensor som du bruker til å måle kropstemperaturen hver morgen før du står opp. Så regner computeren ut hvilke dager som er "trygge", "usikre", og når sjangsen er stor for at du blir gravid. Det fine med den er at den ikke innebærer hverken nålestikk, fremmedlegmer i kroppen eller tilføring av hormoner. Bakdelen er at den ikke blir fullt så sikker viss du har uregelmessig syklus. Dessuten er den nokså dyr i innkjøp (rundt 4000,- tror jeg)
                          "Persona" er vel omtrent det samme, bare at med den må tisse på en strips hver dag (viss jeg har skjønt det rett...) og at den regner ut når du har eggløsning ut fra det.

Storebror 04 og Lillebror 08

Comment

Working...
                          X