Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

vann eller ikke?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: vann eller ikke?

Ååå, så deilig! Endelig kan jeg slippe og få dårlig samvittighet for at jeg drikker "for lite" vann i løpet av dagen Jeg drikker så mye vann jeg orker, men jeg er ikke i nærheten av å klare to liter :P

Comment

Dette visste ikke jeg.. Alltid trodd at vann er sunt jeg..

sigpic

Comment

Visst er vann sunt - men i passe mengde. Fisk er også sunt, men alt for mye fisk vil gjøre at blodet tynnes slik at man kan forblø av et mye mindre kutt enn dersom man spiser passe mye fisk.

Comment

Opprinnelig lagt inn av chakka81 Se innlegg
          Visst er vann sunt - men i passe mengde. Fisk er også sunt, men alt for mye fisk vil gjøre at blodet tynnes slik at man kan forblø av et mye mindre kutt enn dersom man spiser passe mye fisk.
          Det var veldig upresist. Høygaard som oppdaget omega3 fettsyren, spiste kun marint spekk i flere måneder for å få opp koaguleringstiden til et punkt hvor han ville fått problemer med helsen om han ble skadet, han klarte å få det til over ti minutter, men, selv inuittene han undersøkte hadde ikke så høyt inntak av spekk som han. Det er ikke noen form for normal kosthold. og du klarer ikke det ved et uhell. Det er ikke noe problem å spise fisk i stede for kjøtt resten av livet ditt. Husk litt grønnsaker.

Comment

Det er heller ikke noe problem å drikke vann i stedet for all annen drikk resten av livet - så lenge man ikke drikker så mye vann at det kan føre til helseplager. Å drikke så-og-så mange liter vann daglig uten å være tørst, er fint sammenlignbart med å spise så-og-så mange kg fisk/gulrot/potet/hvilken som helst matvare daglig - det blir rett og slett for mye av det gode.

Comment

Mener faktisk det var her på mn at ei i gruppa fikk dilla på vann og hun fikk tilslutt beskjed om at hun måtte kutte ned på vannmengden. Husker ikke hvorfor, men...

Comment

Working...
              X