Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Prevensjon..

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Prevensjon..

Har testet ut P-Plaster og alt jeg har å si er "nei takk" blør som bare det og messmerter som gjør meg gal noen som har forslag til prevensjon som er sikkert i bruk? Vurderer sterilisering (av min bedre halvdel) men har SÅ lyst på en "atpåkladd" om 4-5 år så tør ikke å si "kjør på" til han ang det..
    05.11.10 04.01.12 17.11.15

Sv: Prevensjon..

Hva med spiral? Hormon- eller kobber? Har ikke selv prøvd dette, da jeg ikke har barn enda og legen min anbefaler kun anbefaler spiral til de som har født.

Selv har jeg alltid gått på mini-piller, og synes dette har fungert så som så. Har ikke blitt gravid eller hadde problemer med mens. Blødd lite og moderate mens-smerter, men har hatt litt bivirkninger i form av å bli litt hormonell og humørsyk av mini-pillene, selv om de inneholder svært lite hormoner.

Comment

Hormonspiral skal være ganske sikkert. Men forbered deg på å ha småblødninger en stund etter innsetting. Dette er svært normalt. Før mensen blir borte. Den kan og sitte i 5 år.
      jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Jeg fikk satt inn kobberspiral 3-4 mnd etter fødsel. For oss som ikke tenker på flere barn før kanskje om noen år, passer den kjempefint. Blødde litt i ca ei uke etter at jeg satte den inn, og man må være forberedt på å blø litt. Når det gjelder mensen så kommer den som vanlig, i alle fall hos meg, og varer ikke noe lenger enn før (ca 5 dager). Eneste minuset er at man som regel blør litt mer de to første dagene av mensen. Ellers er det ett supert prevansjonsmiddel. Slipper å tenke på det i det hele tatt, den bare er der. Kan sitte i flere år, som regel 5, og du kan ta den ut når du ønsker å sette i gang prøving igjen Blir også billigere over tid. Er en liten investering der og da, men man henter fort inn igjen utgiftene til f.eks piller. Hormonspiralen er litt dyrere i innkjøp enn kobberspiralen, derfor valgte jeg den ettersom jeg ikke visste om dette var noe for meg. Betalte ca 800, men man får dem langt billigere også

Comment

Working...
        X