Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

frustrert og skjønner ingenting...!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• frustrert og skjønner ingenting...!

jeg er en frøken på 26 år, som ikke blir klok på dette med mens-syklus lenger.
    kort fortalt så har jeg enda ikke funnet prevensjon som passer for meg - jeg
    blør "konstant" (ikke direkte mens heller, mer brun "gugge").
    når jeg ikke bruker prevensjonsmidler, så har jeg tidligere opplevd så og si full stopp av alt som kan minne om syklus..
    jeg har prøvd p-piller, p-sprøyte, minipiller og p-stav, men blir gående rundt uvel og kvalm. noe annet er jeg anbefalt å ikke bruke.. (spiral etc).

i april opplevde jeg saftige smerter i livmor-/eggstokk området. det var så ille at jeg skrek! en gang havnet jeg på legevakta, og fikk vanlig undersøkelse pluss graviditetstest som var negativ. sendt hjem igjen.. prøvde senere å ta kontakt med samme lege (dårlige erfaringer med leger), og han satt meg opp til ø-hjelpstime. denne timen ble deretter avvist av legen jeg skulle til! jeg måtte til fastlegen, som tidligere hadde bedt meg ringe opp igjen når legekontoret åpnet, etter enda en tlf til legevakta.......
    ringte to ganger til ambulanse, den kom aldri.. og siste gangen jeg ringte måtte jeg ringe på nytt en time etterpå, fordi ingenting var gjort.. full av smerter la jeg ikke skjul på min forbannelse over helse norge!

etter disse smerte episodene, som alltid skjedde mellom 3 og 5 på natta, har jeg hatt konstant "sjokolademelk" som lukter, og jeg må bruke tampong hver dag!
    legene har jeg gitt opp.. dem tar meg aldri seriøst, ikke engang med så intense smerter at du bare ønsker deg på sykehus for FULL undersøkelse og smertelindring.. for meg er det en skam, og jeg er den dag i dag forbannet..
    det jeg lurer på er hva denne "sjokolademelka" kommer av. jeg har lest om "propper" som kan sprekke etter mens, og gi brunaktig utflod. det er ikke det jeg har, det tviler jeg sterkt for..
    og vær så vennlig å ikke be meg stikke til legen, jeg orker rett og slett ikke å bli tatt useriøst igjen, og bare bli sendt hjem igjen..

i tillegg er det gaaaanske uapetittelig å ha sex når det er sånn :/ (sitter og skriver på en superteit tlf, så jeg får ikke legge teksten inn der jeg vil, så teksten kan være ganske rotete eller ha mange skrivefeil..)

vil bare legge til at smertene var ekstreme (nesten som knivstikking), men det varte ikke så fryktelig lenge, selv om det føltes som evigheter.. smertene kom heller ikke hver natt, men 2-3 ganger i uken på det verste.. etter fortvilelsen med legene så lot jeg det bare gå over av seg selv, da jeg rett og slett ikke hadde styrke til å krangle med legene..

Sv: frustrert og skjønner ingenting...!

Jeg har tidligere vært veldig plaget med cyster på eggstokkene, og når de sprakk kjentes det ut som knivstikking.
    Har du vurdert å gå privat for å få en sjekk?
    Det koster litt mer, men kan jo absolutt være verdt det hvis du har gitt opp i det offentlige.
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Uff, høres ikke bra ut, Men, tror jeg ville gått til en gynokolog eller noe for å få det sjekket.
      Rocketrollet.2009.
      Bøllefrøet. 2011.
      Lille musen 2013.

Comment

ikke godt å si hva det kan være.. når du nevner cyster, opplevde du det på samme måte som meg? altså ikke hver natt, men til ca samme tider når du hadde smerter? jeg kunne noen dager også ha vondt gjennom dagen, nesten som veldig kraftige menssmerter.
        tror min kropp har hatt store påkjenninger helt siden puberteten, og lurer på om det kan ha noen sammenheng. jeg fikk feks ikke mens før jeg var 18, til tross for at jeg gikk på p-piller. det viste seg at jeg hadde en fullstendig tett hinne som måtte "opereres" hull i, og da det ble gjort hadde det samlet seg nesten 1 l blod i livmora, fordi jeg hadde hatt mens syklus pga p-pillene.
        senere har jeg vel aldri opplevd "normal" syklus, og jeg har hatt en spontanabort der dem måtte fjerne fosteret ved inngrep..

Comment

Unnskyld litt frekke spm, men er du overvektig, og plaget med hårvekst feks på leppa?
          Mine cyster kom av diagnosen PCOS og etter å ha gått en stund på noe som heter metformin ble alt ganske mye bedre.
          Jeg har ikke hatt cyster etter det, og er også kvitt de stikkende smertene.

Jeg stemmer for at du går til en privat gynekolog og får en sjekk med innvendig ultralyd.
          De private er ofte mer medgjørlige, og utredningen går også fortere enn i det offentlige.

Comment

er ikke overvektig, men jo, har litt "dun" over leppa
            er custer typisk for overvektige? og hvilken sammenheng er det med hårvekst på overleppa? (må bare spørre, så jeg ikke misforstår).
            nå vet jeg ikke om det fins slike private klinikker her (finnmark), men skal sjekke det opp

Comment

Det er vel pga hormonforandringer, både med cycter, pcos og hårvekst i fjeset.
              Rocketrollet.2009.
              Bøllefrøet. 2011.
              Lille musen 2013.

Comment

Det er pga hormonforandringer, ja. Du kan ha cyster uten å være overvektig.

Comment

Working...
                X