Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

tomt for energi....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HermineL
    replied
    Sv: tomt for energi....

Opprinnelig lagt inn av LFK Se innlegg
    Har du testet stoffskiftet?
    Har selv for lavt stoffskiftet, og lite energi er en av symtomene. Hvis du drar til legen for å sjekke det, bør du dra tidlig som mulig helst rundt 08:00, da TSH som de fleste leger ser etter er høyest om morgningen og gir derfor et mer riktig bilde til legen.
    stoffskiftet var helt perfekt i mai når jeg tok en del omfattelnde tester pga at jeg var tom for energi da også som sagt. men skader jo ikke å skjekke en gang til. ja,jeg måtte komme veldig tidlig i mai også,for jeg måtte være fastende til en del av testene.

Leave a comment:

• LFK
    replied

Har du testet stoffskiftet?
    Har selv for lavt stoffskiftet, og lite energi er en av symtomene. Hvis du drar til legen for å sjekke det, bør du dra tidlig som mulig helst rundt 08:00, da TSH som de fleste leger ser etter er høyest om morgningen og gir derfor et mer riktig bilde til legen.

Leave a comment:

• HermineL
    replied

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
    Men er det ikke bare et mellommåltid du mener da? Det trenger ikke være noe stort måltid. Frukt og joghurt feks?
    Eller en liten kyllingsalat/annen salat?
    må vel si at jeg sliter litt med alle måltider utenom middag...går jo alltids greit nå som jeg er sykemeldt og er hjemme og får tid til å spise,men så fort jeg kommer tilbake til jobb så har jeg ikke pauser...eller jeg har krav på en 30 min pause,men den kan jeg ikke ta for da må sønnen vre i barnehagen over 9 timer.så da må jeg ha noe jeg kan spise mens jeg kjører...har altså kjørejobb. Må si at der er utfordringen min til vanlig.
    Nå som jeg er hjemme spiser jeg jo yoghurt,frukt osv

Leave a comment:

• Ke@
    replied

Men er det ikke bare et mellommåltid du mener da? Det trenger ikke være noe stort måltid. Frukt og joghurt feks?
    Eller en liten kyllingsalat/annen salat?

Leave a comment:

• HermineL
    replied

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
    Det er tøft å ha det sånn.
    Det kan nok være lurt med ny legetime, kanskje legen har noen tips og råd til deg også.

Som mellommåltid kan du vel ha noe frukt?

Må vel si at man blir ikke så veldig mett av å spise frukt heller da,men spiser frukt innemellom

Leave a comment:

• Ke@
    replied

Det er tøft å ha det sånn.
    Det kan nok være lurt med ny legetime, kanskje legen har noen tips og råd til deg også.

Som mellommåltid kan du vel ha noe frukt?

Leave a comment:

• HermineL
    replied

vel jeg føler at jeg drikker hele tiden..har alltid en vannflaske ved meg.jeg skal få meg time hos legen så fort ho er tilbake fra ferien sin.
    jeg får nok i meg alle vitaminene og sånt jeg skal iløpet av en dag,men vet nå ikke om kostholdet er så bra som det kunne vært...sliter med hva jeg skal ha til mellommåltid siden jeg ikke tåler gluten så veldig.
    får ikke så veldig mye fysisk aktivitet om dagen egentlig...eneste jeg er ute om dagen så og si er å hente ungen i barnehagen..og det blir jeg så utslitt av at jeg kan fint sove noen timer etterpå når samboeren min kommer hjem.
    til info så sover jeg helt fint og jeg får mine 8 timer..noen ganger litt mer.
    jeg var sykemeldt for dette i mai også og da tok jeg drøssvis at blodprøver og alle var fine.

vel har slitt med dette siden desmber i fjor og da var det nok ikke psykisk,men siden sommeren er det nok noe psykisk inne i bildet også.

Leave a comment:

• Ke@
    replied

Det første du burde gjøre er å bestille en legetime og få sjekket om du har jernmangel, eller andre mangler.
    Ellers kan du se på kostholdet ditt, om du får i deg nok av alt kroppen trenger. Drikker du nok?
    Fysisk aktivitet hjelper også ofte, jo mer man sitter inne, jo trøttere blir man.

Kan det være psykisk?
    Er man deprimert/trist kan man bli fryktelig trøtt og tiltaksløs.

Du er iallefall ikke alene om å ha det sånn.

Leave a comment:

• Valhin
    replied

Spis godt og riktig, kom deg ut på daglig tur, legg deg tidlig (masse søvn), gjør hyggelige ting med familien, ikke stress, kutt ned på brus og godis hvis du eventuelt spiser det, bruk tid med gode venninner og tenk på deg selv

Generelle tips, men lett å glemme i en hektisk hverdag...!

Leave a comment:

• HermineL
    started a topic tomt for energi....

tomt for energi....

God mandag alle sammen.

Jeg har slitt siden desember ca i fjor med veldig lite energi,men har ikke egentlig lyttet til kroppen...har heller tenkt at klarer alltids en dag til og en til og snart helg osv....vel det går ikke lenger så nå er jeg sykemeldt,og det passer veldig dårlig når jeg har en veldig aktiv 2 åring.
    Så da lurer jeg på om det er noen som har noen tips om noe jeg kan prøve for å få mer energi?
Working...
X