Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hormonspiral

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hormonspiral

Hvordan går man frem for å få dette?

Er det fastlegen man kontakter?

Noen som har erfaring med hormonspiral som vil dele sine erfaringer? Både positive og negative.

Sv: Hormonspiral

Ja du må ta kontakt med fastlegen din..

Jeg har hatt denne i mange år og er kjempe fornøyd!

Jeg syntes det var litt ubehagelig og sette den inn, men jeg har ikke hatt mensen i det hele tatt mens jeg har brukt den!
    Kan anbefale den på det sterkeste..

Har blitt kjapt gravid etter jeg tar den ut også, om det har noe å si for deg

Comment

Jeg har hatt hormonspiral et års tid og tok den ut i sommer. Fikk veldig uregelmessige blødninger, men de fleste jeg har snakket med som har hormonspiral har ikke hatt noen problemer med det
      Mamma til verdens herligste jenter

Comment

Jeg synes det var helt greit å ha det. gjorde vondt å sette den inn, men er visst ikke vondt å ta den ut du kan velge selv hvor du vil sette den inn, jeg som ikke likte legen min da, ringte sykehuset der jeg fødte og spurte på gyn. avd.

Comment

Jeg kontaktet fastlegen min og spurte hva som er best av kobberspiral og hormonspiral. Pga at jeg har kraftig endometriose mente han at hormonspiral var best for meg. Jeg fikk resept, kjøpte på apoteket og leste bruksanvisningen nøye. Så dro jeg til legen så han satte den inn. Litt ubehagelig, men ikke vondt.

Jeg har ikke hatt noen problemer med den, og merker ikke at den er der. Den har bedret endometriosen ganske mye, så er veldig fornøyd

Comment

Så bra at endometriosen har blitt bedre etter at du satt inn hormonspiral skulle ønske jeg tålte hormonell prevensjon for det er så kjedelig med kondom

Comment

Kan du ikke sette inn kobberspiral da? Den er uten hormoner

Comment

Ja, men siden jeg blør så mye ved menstruasjon fra før så er sjansen stor for at jeg blir å blø ENDA mer. Siste mulighet jeg har for prevensjon, anna enn kondom, er pessar. Vet ikke helt om jeg orker det, og har ikke noe særlig peiling på det heller

Comment

Nei da skjønner jeg at det ikke er et tema. :/

Comment

Jupp Valget er enten kondom eller å være gravid resten av mitt fruktbare liv

Comment

Working...
                    X