Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Jobb klær

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jobb klær

Det å skulle få på seg klær som ser bra ut 5 dager hver eneste uke hele året er jammen en prøvelse altså.
    Ikke ha på seg akkurat det samme hvertfall innad i samme uke.

ikke for korte skjørt, ikke for utringning, ikke ditt ikke datt!
    Ikke for pyntet ikke for sluskete.

Nei, jeg vil være mann. bukse og skjorte. Og ei kjærring til å stryke den skjorta. Og som kjøper den også.

Oi dette ble et frusterasjonsinnlegg. Overhode ikke meningen.

Hvordan går dere kledd og hva slags jobb har dere?
    20152009 2008 2001/20052000

Sv: Jobb klær

På jobben hos meg er det svært varierende kleskode. Noen går i fillete saggebukser andre i dress/drakt. Selv synes jeg godt man kan pynte seg litt når man går på jobb. Det hender at jeg går med dongribukse dersom jeg ikke har noen møter, men ikke en som er hullete og fillete.

Comment

Jeg går i blå t-skjorte med firmalogo, DEILIG svart hettegenser med firmalogo og mørk blå arbeidsbukse (type snekker) med MASSE lommer Er herlig å slippe å tenke på hva man skal ha på seg hver morgen.
      Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
      Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
      3. FER - August
      It's hard to wait around for something you know might not happen,
      but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Det med å slippe å tenke på hva man skal ha på seg kunne jeg vært med på altså. Fått tildelt en uniform og thats it.

Comment

Bukse og t-skjorte. Vernepleier i bolig, så må satse på behagelig og presentabelt. Det er verst om sommeren når vi må være mer bevisst på klesreglementet:

Skjørt som er over knehøyde skal det være tights under - som minimum rekker til knærne.
          Skuldrene skal være tildekket til nedenfor skulderleddet.
          Bukser/shorts skal minimum rekke til knærne.
          Mindre tøy er tillatt i naturlig sammenheng - dvs på stranda.

Og så skal man gjerne vaske i en sydvendt leilighet som gjerne holder 30 grader (og den som bor der nekter å lufte) iført bukse til knærne og t-skjorte. Jess.

Comment

Jobber på kontor, kundeserviceavdeling.

Har kleskode. Det er ikke lov med joggebukse/genser, lue/hatt, store/slaskete t-skjorter.++

Går med litt forskjellig. Tights og tunika, bukse og genser, kjole og tights..

Comment

Går med det meste, egentlig. Kunne godt tenkt meg en eller annen uniform, selv om det jo er litt kjedelig. Sliter jammen meg bra på klærne når man jobber i bhg. også da. Blir mye vasking..
              B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
              ~

Comment

Jeg har en teori om at hvis jeg har noen ok bukser, noen cardigans og mange topper, så er det greit å variere uten å bli ruinert. Men det er klart: det skjer ofte at jeg står foran klesskapet og roper at jeg ikke har noen klær Og så skjerf, av og til, for å friske opp litt kjedelige klær!

Jeg har jobbet med en del forskjellig, skjelden kleskode. Men en generell enighet om at man skal se ren og pen og ordentlig ut
                Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Hvit bukse,hvit frakk,hårnett og flotte hvite sko!!

Vi har tom. Egne pauseklær/sko...
                  Alle gode ting er 3!

Comment

Uniform, som sykepleier er det en av fordelene. Men har og jobbet som sykepleier i psykiatrien og da er det egne klær som gjelder, og klart kleskodex.
                    jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Jeg har en sånn periode hvor jeg hver eneste morgen ikke har den villeste ide på hva jeg skal ha på meg. utrolig kjipt.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Tullip Se innlegg
                        Jeg har en sånn periode hvor jeg hver eneste morgen ikke har den villeste ide på hva jeg skal ha på meg. utrolig kjipt.
                        Å, hater sånne perioder!
                        Når jeg har det sånn, skjønner jeg etterhvert at det lønner seg å legge fram klær om kvelden, og tvinge seg selv til å ta de på om morgenen. Og hvis tid og budsjett strekker til gjør et par nye plagg under!
                        Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

men å finne det frem om kvelden er jo like håpløst, så da tenker jeg at det er jo langt enklere på morran.
                          men neida!

JA, må gjøre det.

Comment

Jeg jobber på HM og det er en utfordring uten å bli ruinert! Skal liksom prøve å følge moten, og helst bruke klær derfra (utfordring for en vila elsker )... eneste konkrete retningslinjene da er ikke logo fra konkurenter og ikke for mye utrigning eller for korte shorts/skjørt...

Comment

Heldigvis ingen kleskode på min jobb, det hadde jeg aldri orket å forholde meg til. Anything goes så lenge det er rent og noenlunde fritt for hull. Shorts og t-skjorte om sommeren, dongeribukse, t-skjorte og hettegenser om vinteren. Fint om klærne seg bra ut, men tar ikke på meg ubehagelige klær uansett hvor fint det måtte se ut. Komfort er et absolutt krav!

Har heller aldri skjønt greia med å skulle ha nytt antrekk hver dag (utenom undertøy, selvfølgelig). Her brukes klærne til de er skitne, deretter går jeg over til neste antrekk. Men nå er det nok ingen som ville kalle meg noen motedronning, heller!
                              Okt. '11, aug '14.

Comment

Working...
                              X