Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Venner som ikke har barn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Venner som ikke har barn

Jeg er ingen god venninne nå. Har en datter på 11 uker. Vi prøvde i 3 år. Og jeg har noen single barnløse venninner som jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til nå. De har virkelig ingen forståelse eller viser ingen empati for hva jeg går gjennom nå. Jeg fikk preklamsi og den ble verre etter fødsel. Jeg havna på akutten og er under utredning fortsatt. Fokuset mitt er jo på å overleve faktisk. Og de oppfører seg enten sjalu eller blir fornærma. Jeg har absolutt behov for vennskapene. Men når jeg forteller hvordan jeg har det. Får jeg bare svar som gjør det verre. De skjønner f. Eks ikke at babyen ikke spiser og sover til samme tid hver dag. Jeg kjenner dette koker over for meg. Og jeg vet så godt at jeg nå er en dårlig venninne. Men jeg hadde trengt noe annet fra dem enn hva jeg får også. Hva skal jeg gjøre ?

Hvordan kan du si at du ikke er en god venninne?! Unnskyld meg, men virker på det du skriver at det er de som er dårlige venninner.. Hvis du har prøvd å prate med dem og ikke møter noe som helst forståelse, så er de gjerne ikke så gode venninner? Men vanskelig å vite og gi råd over nett, har du absolutt ingen du kan prate med om dette?

Jeg har også barnløse venninner(et fåtall), men som prøver å bli gravide, og det syns jeg(og de) er vanskelig når jeg sitter med en liten på åtte uker. Men de vet hva vi gikk gjennom før livene våre ble beriket med skatten vår, og klarer å glede seg med oss. Men jeg pratet med de og er veldig bevisst på at jeg ikke sender babysnap til dem og at det ikke bare blir babysnakk. Men det blir jo litt annerledes enn for deg da siden de prøver å bli gravide..

Lykke til, håper det ordner seg med venninnene dine og at formen din kommer seg- god bedring!

Comment

Tusen takk for nydelig svar. Det hjalp!
      Jeg har sagt fra til dem at jeg gjør så godt jeg kan. De har veldig mange «vel mente råd» men de klarer jo ikke sette seg inn i situasjonen. Får sånne meldinger som: 08:30«pratesjuk» 23:50«jeg måååå snakke med deg» jeg holder på med høyt blodtrykk,magemuskler som ikke gror, bekkenløsning, cyster i nyrene, 11 uker gammel baby som fullammer og får tenner. Kjempe forskjølet så hun får ikke sove. Jeg har virkelig ikke overskudd til å analysere tinder-meldinger akkurat nå. Jeg prøvde å skrive til hun ene som mååååtte snakke med meg 23:50. At nå er det litt stress for jeg tror hun får tenner og hyyyyyler. Hun svarer sånn: Jeg vil også ha, da hadde jeg gitt henne til mannen min litt så jeg kunne hjelpe venninnen min nå...

Jeg er hormonell og følsom nå. Blir ganske lei meg.

Comment

Hvis jeg fikk melding sent på kveld/natt så hadde jeg faktisk valgt å ikke svare. Du har faktisk den muligheten at du kan være egoistisk og tenke på deg selv, babyen din og mannen. Sett dere selv først, dere er faktisk viktigst akkurat nå, og har ikke du det bra så har ikke lille det så greit heller.. Det merker jeg iallfall på sønnen min, er jeg litt dårlig en dag så sanser han det med en gang.
        Nå skal det sies at jeg har en diagnose som gjør at jeg har veldig tunge dager innimellom og for å klare å ha overskudd til lille og samtidig ta vare på hus, hjem, mann og ellers fungere i hverdagen- ja da må jeg faktisk sette foten ned og tenke på meg og mitt aller først.
        Hadde babyen min hylt hadde det vært min aller siste tanke og gitt ham til noen andre, inkludert mannen..
        Om ungen din ikke har det så greit så bør venner skjønne det at hun kommer først, barnløse eller ikke...
        Jeg er også ganske følsom for tiden og blir fort veldig lei meg, så har måttet kutte ut personer som gir meg dårlig energi og oppdager at jeg faktisk har det mye bedre uten dem.

Send meg gjerne privat melding om du vil prate mer. <3

Comment

Working...
        X