Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ble så ENSOM etter at jeg ble mor

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ble så ENSOM etter at jeg ble mor

Jeg var en av de første til å få barn. Først var det veldig spennende for alle mine venner, men etter noen måneder ble jeg aldri mer invitert med på noe lenger. Ikke sender de en melding og hører hvordan jeg har det heller. Synes det er trist. Jeg har tatt intiativ til å bli med på ting, tatt kontakt og hørt hvordan de har det, de svarer noen ganger og sier vi må prøve å møtes, som aldri blir noe av uansett. Noen svarer ikke en gang Jeg snakker ikke om baby i ett en gang, men viser stor interesse for andre. Regner med at hele gjengen får barn samtidig om noen år, da har jeg eldre barn og de er sikkert ikke interessant da heller...er det virkelig sånn det blir for alltid? Kan man ikke være venner med noen som er på et annet stadie i livet enn en selv? Finner man nye venner? Kan ikke helt forstå det...det er snakk åresvis med vennskap rett i vasken da! Jeg har gitt opp!! Når man får barn finner man ut hvem ens virkelige venner er! Og da er det ikke mange igjen dessverre, tid for å bli ensom

Sv: Ble så ENSOM etter at jeg ble mor

Det er en stund siden du postet, men ingen har svart så tenkte jeg skulle gjøre det: om du vil vise at du fremdeles er der må du bevise det. ikke spør "skal vi gå på kino en gang?" du må si "Hei vil du være med på kino på torsdag kl 19? da går denogden filmen", og om de ikke har lyust ber du dem foreslå et tidspunkt og gjøre en skikkelig avtale med. Og så må du jobber skikkelig hardt for å klare å holde den avtalen, for om du kanselerer de første gangene så havner du uttafor.

Og så må du begynne å oppsøke de som har barn. Det vanskelige er at du må prøve å være en sånn venn som noen vil ha. Som desverre betyr å ikke si at du er ensom, eller trist. For folk med barn (som du vet) har hendene fulle, og syns det er slitsomt med folk de ikke kjenner som trenger/ber om hjelp fra dem.

Og det kan være vanskelig å være venner med folk med barn, fordi det kan føles personlig når de bryter avtaler, eller har oppmerksomheten sin på barna sine og ikke på deg. Sånn som før. Det er tullete, men det kan føles slik likevel. - ja og mange har pussige fordommer, de tror alle med barn lever i en boble. Så du må bevise at du ikke gjør det.

vennskap er vanskelig, og masse jobb. Lykke til.

Comment

Re: Ble så ENSOM etter at jeg ble mor

Hei! =)
      Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Jeg følte meg utrolig ensom etter at jeg fikk sønnen min, ingen andre i vennegjengen hadde barn (og har enda ikke fått).
      Det er lett for alle andre å si at du skal gjøre ditt og datt, men ting er ikke alltid svart hvitt. I mitt tilfelle trakk de fleste seg bort. De var totalt uinteressert i å delta i mitt liv nå som jeg har fått en ny rolle. Jeg er ikke meg lenger, jeg er bare en mamma.

Jeg tror det beste du kan gjøre er å henge med dine ekte venner, de som ble der når ingen andre gjorde det. Prøv å lage deg gleder i hverdagen, de trenger ikke være store =)
      Ta initiativ til å finne på noe med noen, eller ta deg en joggetur. Alt ser lysere ut når man er på tur =)

Og nei, det kommer ikke alltid til å være slik =) Alle vokser til etter hvert, og du vil treffe nye mennesker når barnet ditt skal på ulike sammenkomster på skolen osv. Det er mye å se frem til =)

Håper du ser litt lysere på det etter hvert =)

Comment

Jeg sitter her med en nydelig sønn på 3.5mnd, og jeg virkelig elsker han! Men jeg kjenner også på ensomhet og jeg føler meg veldig alene. Ingen av venninnene mine har barn, jeg trodde de kom til å komme på besøk for de sa de gledet seg. Men det har lissom uteblitt.. Jeg forsøker å besøke dem, og treffer familien en del. Men det var absolutt noe jeg ikke var helt forberedt på. Men jeg tenker at når småen begynner i barnehagen, så blir man kanskje kjent med andre foreldre. Vi bor litt utenfor byen, så jeg kjenner ingen i området her. Velger å være positiv og tro det vil løse seg=)

Comment

Opprinnelig lagt inn av tufsa- Se innlegg

Jeg sitter her med en nydelig sønn på 3.5mnd, og jeg virkelig elsker han! Men jeg kjenner også på ensomhet og jeg føler meg veldig alene. Ingen av venninnene mine har barn, jeg trodde de kom til å komme på besøk for de sa de gledet seg. Men det har lissom uteblitt.. Jeg forsøker å besøke dem, og treffer familien en del. Men det var absolutt noe jeg ikke var helt forberedt på. Men jeg tenker at når småen begynner i barnehagen, så blir man kanskje kjent med andre foreldre. Vi bor litt utenfor byen, så jeg kjenner ingen i området her. Velger å være positiv og tro det vil løse seg=)
          Hvordan er situasjonen nå?

Comment

Working...
          X