Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Barnefordeling

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Barnefordeling

Jeg og samboer har gått fra hverandre.
    Hovedårsaken var laaang tids utroskap, og i tillegg en graviditet med "elskerinna" (som endte i abort).
    I tillegg er det også mange andre ting som spiller inn, som gjør at han ikke er til å stole på i det hele tatt!
    Vi har ei datter sammen på 1,5år. Han har ikke vert der i det hele tatt, og jeg har mer eller mindre vert alenemor hele tiden. Han skifta den første bleia for ett par uker sida, da han ikke hadde noe valg, siden han var alene med henne. Eller er han ikke noe flink til å vise henne oppmerksomhet og kjærlighet, og velger stort sett sofaen framfor henne når han kommer fra jobb. Han er jo tross alt så sliten at han ikke kan ofre en halvtime med henne før hun skal legge seg.
    Veldig kort fortalt, men regner med de fleste skjønner problemet..

Uansett, nå når jeg har valgt å gå ifra han, krever han (med mora si i ryggen, som for øvrig er helt ekstremt opptatt av å "stå på krava" sine) å skulle ha henne 50/50.. Noe som i mitt hode er HELT uakseptabelt.
    Jeg har ikke tenkt til å nekte han å se henne, men tenker vel mer annenhver helg, og 1-2 dager i uka...

Nå inntil videre, har vi tatt det litt som det passer ut, og han skulle nå ha henne fra mandag etter barnehagen og fram til onsdag. Nå er det onsdag, og han nekter å levere henne tilbake før i morgen.. Hva gjør jeg med det?!
    Skal også sies at jeg har fri to dager i uka for å være sammen med henne, og nå når hun er hos faren sin, får hun ikke vert noe sammen med han heller, fordi han plasserer henne bort til sin mor. HVER DAG, HELE DAGEN!!!!

Spørsmålet mitt er vel kanskje, Hvordan går man fram i sånne situasjoner? Hvor starter man? Er det mulig at han kan få ha henne 50/50? Er det sunt for barnet med "ei uke her og ei uke der"? Noen med litt erfaring?

Hilsen en mildt sagt frustrert mor!

Sv: Barnefordeling

Ring familievernkontoret der du bor, og snakk med dem. Det vanlige er vel å starte med meklingsmøter. Der prøver man å bli enige.
    Om dette ikke går, anbefaler jeg sterkt at du ringer en advokat.

Har du årsinntekt under kr.246.000,- har du krav på fri rettshjelp i slike saker som dette. Har du inntekt over dette må du dog beregne og betale advokatbistand selv. Men ja, selv om det er ønskelig at man klarer å løse dette selv, så er det dessverre veldig vanlig at det oppstår konflikt mellom far og mor slik, og da er det veldig lurt med juridisk bistand.

Det er ikke veldig vanlig med 50/50 på små barn (hvor grensen er på "små" avhenger nok av mye i saken ellers). Men det er jo fullt mulig for far her og ønske det, og prøve å få det igjennom i rettsystemet. Men ut fra det du forteller når det gjelder tilstedeværelse o.l så kan det høres ut som du har en god sak, og at saken kan ende opp med daglig omsorg på deg, og samvær på far. Men dette må altså igjennom systemet, spesielt om far skal være vanskelig.
    Last edited by Earane; 08-09-16, 10:48.
    2004 2010 2015

Comment

Working...
    X