Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Gå fra samboer

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gå fra samboer

Hei helt ny her inne, men fant ut at jeg måtte ha noen og snakke med som er helt utenforstående. Er 30år gammel, har en sønn på 1år og 4mnd. Bor sammen med pappaen nå, men vurderer sterkt og flytte fra han. Får null hjelp av han med barn og hus. Han betaler lån på huset, ellers betaler jeg alt.. Har de siste årene mistet meg selv helt, er aldri med på noe sosialt lengre, fordi samboeren er så treg. Vi krangler mye om økonomi, fordi han mener han betaler så mye siden han betaler hus.. Jeg betaler Mat, strøm og alt av klær til oss.. Han tjener 470000, og får i tillegg leieinntekter fra leiligheten i kjelleren på 5000,-. Jeg tjener 350000.. Så synes jeg har mitt på det tørre der.. Nå har jeg mistet alt av følelser for han, ikke vil jeg ha sex med han lengre heller.. Bare byr meg i mot.. Så føler at det er helt riktig og flytte.. Men får jeg noen støtte fra nav? Er usikker på om vi klarer oss alene økonomisk... Setter stor pris på alt av svar, ble litt rotete dette her..

Sv: Gå fra samboer

Hei!

Det høres ut som dere kan kommet dit at å gå fra hverandre kun kan gjøre ting bedre. Når man ikke trives i forholdet på den måten du mistrives, er det ikke bra for noen å plage seg selv ved å fortsette.

Når det kommer til støtteordninger er jeg ikke helt sikker på hva du kan ha krav på, da jeg ikke vet hvordan dere vil fordele omsorgen osv. Om du kontakter NAV kan de gi deg god info om hva du kan ha krav på. Det kommer jo litt an på hvordan dere deler omsorgen og lignende, men NAV har all info du trenger. De kan gi deg en uforpliktende samtale om temaet.

Ønsker deg masse lykke til!

Comment

Working...
    X