Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Noen med erafring fra P-stav??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noen med erafring fra P-stav??

Noen tanker for og imot??
    Mister man mensen av den??
    Noen???

Sv: Noen med erafring fra P-stav??

Nå har jeg hatt min P-stav siden Jennifer ble født. Kan ikke annet enn å si at jeg er fornøyd

Jeg selv har ikke hatt noen form for bivirkninger eller andre plager.
    Har heller ikke hatt mens siden jeg fikk den. Så jeg er ganske fornøyd må jeg si!

Uansett, jeg synes det er en veldig stor fordel for meg som ikke har all verden med penger. Fordi det blir billigere å sette inn en P-stav til 1200kr enn å gå på piller i tre år. Og den er jo nesten like sikker som å sterlisere seg fikk jeg.

Comment

Takk for svar Marita!!
      Hmmm, ikke noe vektøkning? Ikke noen risiko om man har brystkreft i familien?

Comment

Jeg har godt ned fra 67 kg til 49, og det uten å trene
        Ang. det med brytkreft ovs kan jeg dessverre ikke svare på...

Comment

Må undersøke det ang brystkreft da, men tusen takk for svar!! (ska vær fornøyd om jeg klarer meg ned til 67 jeg (avsporing..)

Comment

Opprinnelig lagt inn av Lille Marita Se innlegg
            Jeg har godt ned fra 67 kg til 49, og det uten å trene
            Ang. det med brytkreft ovs kan jeg dessverre ikke svare på...

Har du gått ned i vekt etter at du satte inn staven sier du? er det noen spesiell grunn til det da? mister man litt matlysten, eller kanskje får mindre søthunger? har også tenkt å ta den eller p sprøyta etter fødselen faktisk.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Smula Se innlegg
              Har du gått ned i vekt etter at du satte inn staven sier du? er det noen spesiell grunn til det da? mister man litt matlysten, eller kanskje får mindre søthunger? har også tenkt å ta den eller p sprøyta etter fødselen faktisk.
              Nei jeg fikk ikke høre av jordmor at jeg skulle gå ned pga. p-staven. Men jeg har i hvertfall ikke gått opp, det var det jeg ville påpeke
              Man kan jo gjærne, eller en del blir jo ofte litt bredere når en bruke feks. p piller. Regner med at det var i den sammenhengen hun spurte

Comment

Nei jeg fikk ikke høre av jordmor at jeg skulle gå ned pga. p-staven. Men jeg har i hvertfall ikke gått opp, det var det jeg ville påpeke
                Man kan jo gjærne, eller en del blir jo ofte litt bredere når en bruke feks. p piller. Regner med at det var i den sammenhengen hun spurte
                Oi glemte å skrive at jeg satte inn p-staven dagen etter fødsel.

Comment

Oi glemte å skrive at jeg satte inn p-staven dagen etter fødsel.
                  Stemmer Marita.. Jeg sporte fordi jeg vet man kan legge på seg av hormonelle prevensjonsmidler... Den kommentaren min ang min vekt var bare en avsporing det Må tenke litt fremover vettu

Comment

Skjønner.
                    Men i hvertfall fra det jeg fikk høre så skal ikke denne P-staven ha noen form for virkning på noe som helst. Med mindre du feks. ikke tåler P Piller fra før, da er det ikke noe lurt

Comment

Jeg har INGEN god erfaring med p-staven! Absolutt ingen. for meg virket den vel nesten motsatt av det jeg ser over her.... jeg gikk fra og ha mens tre dager hvor jeg ikke blødde nesten noen ting, til og ha mensen i tre uker sammenhengende hvor det nærmest fosset, og en uke opphold. så var det på igjen. slik holdt jeg på ett år inntil jeg forlangte og få den ut. Gynekologn sa stadig at det trenger tid til og stabilisere seg, og at det ikke var unormalt med litt kluss det første året! Så jeg anbefaler den ikke.... men kan jo hende alt virker motsatt på meg da, for mine graviditeter er når jeg går på prevensjon... datteren på pillen, sønnen på p.spryten og den jeg venter nå på spiral. så får meg er sterilisering neste heheeh...
                      men lykke til

Her er Fridas tråd

Comment

Opprinnelig lagt inn av eveningstar Se innlegg
                        Jeg har INGEN god erfaring med p-staven! Absolutt ingen. for meg virket den vel nesten motsatt av det jeg ser over her.... jeg gikk fra og ha mens tre dager hvor jeg ikke blødde nesten noen ting, til og ha mensen i tre uker sammenhengende hvor det nærmest fosset, og en uke opphold. så var det på igjen. slik holdt jeg på ett år inntil jeg forlangte og få den ut. Gynekologn sa stadig at det trenger tid til og stabilisere seg, og at det ikke var unormalt med litt kluss det første året! Så jeg anbefaler den ikke.... men kan jo hende alt virker motsatt på meg da, for mine graviditeter er når jeg går på prevensjon... datteren på pillen, sønnen på p.spryten og den jeg venter nå på spiral. så får meg er sterilisering neste heheeh...
                        men lykke til
                        men, jeg gikk ned i vekt da!!!!! selv om det trengte jeg overhodet ikke.

Her er Fridas tråd

Comment

Opprinnelig lagt inn av eveningstar Se innlegg
                          Jeg har INGEN god erfaring med p-staven! Absolutt ingen. for meg virket den vel nesten motsatt av det jeg ser over her.... jeg gikk fra og ha mens tre dager hvor jeg ikke blødde nesten noen ting, til og ha mensen i tre uker sammenhengende hvor det nærmest fosset, og en uke opphold. så var det på igjen. slik holdt jeg på ett år inntil jeg forlangte og få den ut. Gynekologn sa stadig at det trenger tid til og stabilisere seg, og at det ikke var unormalt med litt kluss det første året! Så jeg anbefaler den ikke....
                          Det var greit å høre dette også da Jeg var nemlig i tvil om jeg skulle prøve meg på denne P-staven - men var usikker siden jeg hadde klatt etter nr.2 da jeg satte inn hormonspiral. Da opplevde jeg det samme styret med blødninger som deg i nesten ett år før jeg ikke gadd mer og tok den ut igjen. Jeg frykter at jeg antagelig da hadde fått det samme styret med P-stav - så jeg tror jeg lar det ligge uprøvd..

Comment

jeg fikk satt inn p-staven i september 2007,alle bivirkningene kom(vektøkning,blødninger og ømme bryster) og vedvarte i 5 mndr,så holdt det opp i ca 3 uker for så å begynne å blø igjen,blødde i over 5 uker,ble drittlei,dro til legen fikk dn røsska ut,så sa legen at småblødningene kom til å forsvinne ca 1 uke etter p-staven var fjernet,bullshitt,jeg fikk dn fjærna fredag 4 april 2008,mandag startet storblødninger og mens smerter så inn i granskauen,bare plager med den drittstaven,den har ødelagt sexlivet mitt,forr hvem vil ha sex når di blør,ikke jeg i hværtfall,dritt prevensjon!!!

Comment

Re: Noen med erafring fra P-stav??

Min erfaring med p-stav er ikke god. Jeg hadde den i litt over 1/2 år, orket ikke mer. Jeg hadde blødninger hele tiden, ingen kontroll på det. Og jeg var skikkelig sinna, dårlig humør og smådeprimert. I tillegg var jeg kvalm, hadde ømme pupper, og veldig uren hud. Og jeg kommer aldri til å sette inn en p-stav igjen!
                              Det positive var derimot at jeg slapp å tenke på prevensjon. ;-) Men ble litt tussete av alle de gravid-symptomene så lurte noen ganger på om jeg var blitt gravid med staven!

Jeg var tydeligvis ikke en av de heldige da jeg brukte den... :-P

Comment

Working...
                              X