Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hallloooo???

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hallloooo???

Heisann.
    Her ser det kanskje ikke ut til at det var så veldig mange andre aktive lesbiske. Men det er jo lov og prøve og se om det er noen likesinnede her?

Jeg er ei jente som er sammen med en annen jente. Vi har et barn i sammen som ble unnfanget ved hjelp av Storkklinikken i Danmark, og nå ønsker vi oss et barn til. Det er en litt slitsom prosess, så det hadde vært gøy om det fantes andre her i samme situasjon som jeg kunne "pratet" litt med. Det blir litt vanskelig og prate med venner om dette, for de blir jo forstålig nok lei av samme tema omigjen og omigjen, særlig de som ikke har barn selv og ikke ønsker det heller....

Venter spent på tilbakemeldinger.....
    MOR 76

Sv: Hallloooo???

Er ikke lesbisk selv, men hyggelig at du har funnet mammanettet! Velkommen hit til oss!
    Det finnes andre her som håper på assistert befruktning, så noen som er i samme situasjon, det finnes det!
    Håper du finner noen å dele erfaringer og andre tips med her inne! Lykke til!
    04 & 06

Comment

Hei og velkommen!
      Har ei god venninne som var innom Storken mange mange ganger uten hell. Hun er gravid nå etter andre IVF-forsøket. Også fra Danmark.

Jeg har hørt en del om dette, ja, men blir aldri lei av å høre på.

Skal din kjæreste ha barn nå eller du en gang til? De fleste jeg kjenner som har barn fra Storken har liksom "hver sitt barn".

Fredrik januar 05 Anna Maria mars 07

Comment

Det er jeg som skal til pers igjen ja.Min partner har igrunn ikke noe stort ønske om og gå gravid, så da blir det meg. Vi har alt vært nede nå fire ganger etterhverandre, men det har ikke lyktes ennå..... Da vi var nede første gang, fikk vi det til på første forsøk, så vi hadde nesten bare ventet at det skulle gå like greit denne gangen. Men det har vært mye stress nå, så vi tar en pause frem til sommeren. Det skal nok gå til slutt denne gangen også
        MOR 76

Comment

Opprinnelig lagt inn av Mor76
          Det er jeg som skal til pers igjen ja.Min partner har igrunn ikke noe stort ønske om og gå gravid, så da blir det meg. Vi har alt vært nede nå fire ganger etterhverandre, men det har ikke lyktes ennå..... Da vi var nede første gang, fikk vi det til på første forsøk, så vi hadde nesten bare ventet at det skulle gå like greit denne gangen. Men det har vært mye stress nå, så vi tar en pause frem til sommeren. Det skal nok gå til slutt denne gangen også
          Da var dere jo heldige at det klaffet med første forsøket. Du vet jo i hvert fall at du KAN bli gravid, da stresser du kanskje ikke så mye med det.
          Lykke til uansett! De turene er jo en påkjenning i seg selv, har jeg skjønt.
          Bruker du samme donor som sist?

Comment

Heisann Anke.

Ja vi var heldige sist, men det er så vanskelig og bruke det som motivasjonsfaktor nå. Det blr nesten bare værre. Blir litt sånn, åhh det gikk på første forsøk da, hvorfor vil det seg ikke nå? Men, men.Har stresset som bare fy faktisk. Og det har vært et stort problem, men føler at vi stresser ned litt nå. Vi ønsket en viss avstand mellom barna i alder, den avstanden er nå lenger enn vi ønsket så da er den stressfaktoren borte, og det er bra!
            Vi har valg etter nøye overveielse og ikke benytte samme donor, så vidt vi vet da. Det kan være vi får samme, men da vil vi aldri få vite det. Vi begrunner valget med at vi i utgangspunktet har valgt absolutt anonym donor, og da spiller det ingen rolle på noen forsøk hvem som er donor. Barna våre vil uansett bli oppdratt som et hvilken som helst annet søskenpar i en hvilken som helst familie. Om vi får flere barn i det hele tatt da! Det høres ut som jeg har "bestillt" tre barn eller sånn, det var ikke meningen. Tar ikke sånnt for gitt...!

Og du/dere, planlegger dere flere barn? Dere har en gutt forstår jeg.
            MOR 76

Comment

Hei mor76

Så hyggelig at dere fant veien hit Jeg har ei søster som er lesbisk, men de planlegger ingen barn enda. Kanskje med tiden?

Håper dere lykkes når dere starter igjen til sommer`n

Lykke til
              Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Slik som jeg har hørt det er det jo mange som velger samme donor ved barn nr 2 slik at de er "ekte" søsken (eller halvsøsken hvis hver av partnerne får ett barn) og at de likner på hverandre utseende messig.

Vi skal ha (minst) ett barn til. Skal nok begynne å prøve igjen etter påske. Men som du jo har erfart er det ikke sikkert at det klaffer med en gang.

Lykke til, dere! Håper at det klaffer snart!

Comment

Ser tråden er gammel... Men nygjerrig som jeg er hvordan gikk det om du er aktiv her enda da
                  jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Hei. Ser denne er gammel også. Men her er jeg igjen. Leeeenge siden jeg var her inne nå ja.

Hvordan det gikk? Jo det gikk strålende! Ligger en liten storkegutt i sengen og sover nå. Han er straks ni mnd(!).

Takk som spør
                    MOR 76

Comment

Hei hei.Vi er et lesbisk par som har en sønn på 7 år og som skal prøve å få til et kjærlighetsbarn til. Det er sååå godt at det går an å gjøre det i Norge nå!! Har vært på storkklinikken 2 ganger uten hell.Nå skal vi prøve på volvat klinikken istedet! Vi gleder oss stort. De er så hyggelie der! Håper alt står bra til med dere!! <3 hilsen en familie på 3 stk som håper å bli 4.

Comment

Så masse lykke til med prøving på et barn til
                        L 2008 E 2011 L 2012

Comment

Working...
                        X