Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Studier i permisjonstiden?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• BrittEva
    replied
    Sv: Studier i permisjonstiden?

Jeg tok deltidsstudier når jeg var hjemme med Sigrid og det gikk veldig bra. Godt å få bruke hodet sitt litt når man er hjemme også.

Leave a comment:

• Anke
    replied

Jeg studerte på fulltid med Fredrik det første semesteret og det gikk superfint. Han sov for det meste, eller hang i puppen. Hvis han ble urolig, så gikk jeg ut (tror at det skjedde bare et par ganger at jeg var nødt til å gå ut). De kan ikke nekte deg å ha med barn, så lenge det ikke forstyrrer de andre studentene.

Masse lykke til med studiene!

Leave a comment:

• Cathrine
    replied

Jeg har kommet inn på førskolelærer studietpå deltid ved høgskolen i Oslo, men hvordan er det egentlig å ha med babyer på forelesninger??

Litt spent på hvordan det evnt. skal gå jeg altså...

Det blir jo da skole 2 dager i uken på meg da. Babyen kommer ved årsskiftet, så dette første semesteret går jo greit da.

Leave a comment:

• Ariel&Tingeling
    replied

Jeg pratet med NAV før jeg søkte og de sa det ikke var noe problem om jeg ville studere i permisjonstiden.

Leave a comment:

• MiF
    replied

Opprinnelig lagt inn av Anke Se innlegg
    Egentlig burde jeg få et barn til, bare for å ha en permisjon der jeg bare kan drive dank
    Det synes jeg du burde!

Var ikke så værst!

Leave a comment:

• Anke
    replied

Opprinnelig lagt inn av MiF Se innlegg

Hvordan synes du det gikk studere i permisjonstiden, Anke?
    Bare hyggelig, Villadronninga!

Hvordan det gikk/går? Da Fredrik var nyfødt, var han med på forelesning så godt som hver dag det første halvåret. Det gikk kjempebra. Satt hjemme på gulvet og leste mens han lekte i nærheten av meg.
    Jeg har lært meg å sette meg ned med en gang lillemor sover på dagen. Fram til nå har jeg vært altfor trøtt til å gjøre noe på kveldstid. Men nå må jeg nok også gjøre det, siden jeg skal levere masteroppgaven dette semesteret.

Siden jeg har brukt begge permisjonene mine til studier, lurer jeg på hva de andre mammaene egentlig driver på med hele tiden (de som ikke studerer altså).

Egentlig burde jeg få et barn til, bare for å ha en permisjon der jeg bare kan drive dank

Leave a comment:

• MiF
    replied

Da fikk jeg litt å tenke på også...
    Hvis nr. to kommer til sommeren, kanskje jeg kan plukke litt fag og få utdannelsen fortere ferdig. Hm..

Hvordan synes du det gikk studere i permisjonstiden, Anke?

Leave a comment:

• Villadronninga
    replied

Hei og tusen takk for hjelpen! Da kan jeg puste rolig ut og ta de vektallene jeg ønsker! Jippi!

En blomst til deg for raskt svar!

Leave a comment:

• Anke
    replied

Hei! Jeg har studert i begge permisjonene mine og det er aldri noen som har sagt noe at det ikke er "lov". Det er jo min tid, og jeg kan vel gjøre hva jeg vil! Jeg skal snart levere en masteroppgave som er resultat av to fødselspermisjoner
    Med han store gutten min var jeg hjemme et ekstra halvår fordi vi ikke fikk barnehageplass, og da tok jeg til og med opp studielån, for at da var jeg jo uten inntekt. Ikke noe problem.

Leave a comment:

• Villadronninga
    started a topic Studier i permisjonstiden?

Studier i permisjonstiden?

Er det noen som kan svare meg på noen spørsmål rundt dette med studier under permisjonstiden? Jeg har snakket med flere som skal ta nett studier/høgskolestudier etc når de går hjemme i permisjon. Jeg trodde ikke man kunne være student mens man er i permisjon? At det gikk for det samme som å være i jobb?

Det virker som er perfekt kombinasjon for meg å kunne begynne å ta litt fag når jeg går hjemme, men vil jo ikke gamble med permisjonspengene mine!

Håper noen har erfaring med dette!

Hilsen meg
Working...
X