Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Er det noen som har hatt 3BI eksamen?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp! Er det noen som har hatt 3BI eksamen?

Jeg har privatisteksamen i 3BI på fredag, og er utrolig nervøs. Jeg har lest i flere måneder nå, og trodde jeg begynte å få system på kunnskapen, men når jeg prøver meg på tidligere eksamensoppgaver føles det som om jeg ikke har lært noenting!

Er det noen her inne som har hatt 3BI-eksamen i det siste som har noen tips til hva jeg bør prioritere i forhold til videre lesing (= pugging)?

Sv: Hjelp! Er det noen som har hatt 3BI eksamen?

du bør virkelig kunne de ulike syklusene, sitronsyresyklusen osv...

Comment

Ja, sitronsyresyklusen og resten av celleåndingen + lys- og mørkereaksjonen i fotosyntesen henger i plakatform på veggen her nå Er det flere sykluser jeg har glemt?

Også må jeg gå gjennom celledelingene og proteinsyntesen.

Det skal bli så deilig å bli ferdig med dette faget!! Det er interessant, men aaaalt for mye pugging og kjemi for meg!

Comment

Bla igjennom boka og tenk for hvert kapittel hvordan du kan knytte det opp til andre ting i andre kapitler. Oppgavene krever ofte svar som kommer fra forskjellige kapitler, sammen. F.eks ofte økologi og evolusjon sammen. Skjønner? Da viser man at man har forståelse for faget, ikke at man bare kan stoffet utenatt.
        Regner med at du har sett på tidligere gitte eksamner på www.udir.no. De gir deg i hvertfall en pekepinn på hvordan oppgavene er formet.
        Lykke til
        Storesøster 2014

Comment

Working...
        X