Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sykepleie deltid ved HiO?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sykepleie deltid ved HiO?

Er det noen som tar eller har tatt denne utdannelsen?
    Er dette en måte å studere på som lar seg kombinere med jobb og barn?
    Jeg har veødig lyst å begynne på dette studie fra neste høst, men har ikke lyst å ta permisjon fra jobben for å gå på skole.

Så da lurer jeg på om noen har erfaringer å dele med meg?
    Er det gjennomførbart, eller burde jeg bare finne på noe annet?

Takker for respons!
    Elisabeth 15.02.02
    Christina 04.07.05

Bloggen min: Livet i Gullfiskbollen

Sv: Sykepleie deltid ved HiO?

Vet ikke heelt hvordan det er med sykepleierstudiet deltid, men jeg går ihvertfall førskolelærer deltid ved HiO, og da har vi undervisning på skolen torsdager og fredager, samt studiedager annenhver onsdag. Mulig sykepleierstudiet er likedan oppbygd?

Isåfall går det jo fint å kombinere det med jobb og familieliv, såsant økonomien tillater det, vel og merke.

Comment

Ok. Er sånn så høres det jo bra ut.
      Da kan jeg fortsatt jobbe noen dager i uka utenom skoletiden.

Regner med at jeg kanskje vil få litt ekstra støtte fra nav nå i og med at jeg har blitt alene, i periodene jeg ute i praksis, sånn at jeg slipper å jobbe meg ihjel ved siden av.

Jeg er virkelig instilt på dette nå, og det er så leit om "bagateller" gjør at det ikke går.
      Elisabeth 15.02.02
      Christina 04.07.05

Comment

Jeg gikk fulltid, men med mindre deltidsstudiet er bedre/bedre lagt opp eller det er gjort mye endringer siden da vil ikke jeg anbefale å ta sykepleien på HiO, alt for mye tull og rot..
        2009
        2011

Comment

Praksisen er vel på heltid?
          Jeg gikk vernepleier deltid på høgskolen i akershus, fikk jobba masse ved siden av Gikk på skolen to dager i uka, men praksisene var på heltid så da jobba jeg hvilende natt og dro rett i praksis.

Comment

Opprinnelig lagt inn av ingrid Se innlegg
            Jeg gikk fulltid, men med mindre deltidsstudiet er bedre/bedre lagt opp eller det er gjort mye endringer siden da vil ikke jeg anbefale å ta sykepleien på HiO, alt for mye tull og rot..
            Så du har dårlige erfaringer med HiO altså?
            Hmm... Diakonhjemmet var et alternativ først, men måtte gåå bort ifra det, for de er litt strengere på opptakskravene sine når det kommer til realkompetanse.

Hvordan tull og rot oppledve du der?

Opprinnelig lagt inn av jinta85 Se innlegg
            Praksisen er vel på heltid?
            Jeg gikk vernepleier deltid på høgskolen i akershus, fikk jobba masse ved siden av Gikk på skolen to dager i uka, men praksisene var på heltid så da jobba jeg hvilende natt og dro rett i praksis.
            Ja, praksisene er full tid.
            Men ut i fra det som står på nettsidene til HiAk så er første året fulltid, og etter det kan man velge å ta resten på deltid. Det vil ikke funke for meg.
            Elisabeth 15.02.02
            Christina 04.07.05

Comment

Mye dårlige forelesere og forelesninger.
              Lærere som ikke var interessert i spørsmål eller egentlig å lære bort - de hadde jo hatt samme opplegg i årevis så hvorfor endre eller være åpen for noe som helst.
              Liten oppfølging - det ble liksom som et universistetsstudium og man var helt på egen hånd, funker dårlig når de samtidig skulle være høgskole og ha klasser. Ble liksom en kombinasjon med det dårlige fra begge steder istedet for noe bra.
              Det var en del forskjellige ting som var blitt klaget på i flere år før oss, men som de aldri gjorde bedre.

jeg vet at de endret på eksamen ihvertfall sånn at man hadde flere eksamen istedet for alt pensum utover to eksamen (nesten alt var pensum til begge to) så det var en forbedring + at den måten de absolutt skulle ha oss til å skille på innen faget gikk de til slutt bortifra. Så jeg vet de har gjort noe endring på heltidsutdannelsen, og om deltid har andre forelesere/veiledere og sånn så kan det godt hende det er bra.
              Jeg har hørt bra ting om videreutdanningene for sykepleiere ved HiO da.
              2009
              2011

Comment

Tusen takk for at du deler erfaringene dine Ingrid. Syns det er så kjekt å få litt erfaringer fra andre før man velger syns jeg.
                Det ble brått litt vanskelig dette syns jeg, med da er det godt jeg har litt tid på meg til å bestemme meg!
                Elisabeth 15.02.02
                Christina 04.07.05

Comment

Ser dette er en litt gammel tråd men velger svare likevel

Jeg må si meg enig med Ingrid her altså - det er utrolig mye rot og tull på sykepleien på HiOJeg studerer på fulltid men kjenner folk som studerer deltid som angrer på velget sitt. Hadde jeg vist om alt rotet før jeg søkte hadde jeg søkt meg til en annen skole - men nå er det vel bare å fullføre på HiO.
                  Studiegruppene som de har lagt opp til er rett og slett bortkastet når man ikke får dratt ordentlig nytte av de og jeg opplevde dårlige lærere og forelsere som egentlig kun var der fordi de fikk betalt. Jeg fikk sjeldent svar på spørsmålene mine og lite hjelp å få både på skolen og i praksis - jeg følte meg faktisk mer "alene" om studiene der enn når jeg studerte på universitetet

Vi måtte svare på et spørreskjema på slutten av året og også det året scoret de dårlig på alt - dette var visst et problem de ikke "klarte" å gjøre noe medMener veilederen vår sa at over 60% svarte at de ikke hadde valgt HiO igjen hvis de kunne søkt på nytt

Comment

Nå er det ikke sikkert det blir deltid likevel, men sykepleien blir det definitivt!
                    Skjønner at jeg skal holde meg unna HiO da med andre ord.

Jeg har jo mulighet både på Diakonova, Lovisenberg diakonale høyskole, diakonhjemmet og HiAk da. Noen som har erfaringer med noen av disse skolene?
                    Elisabeth 15.02.02
                    Christina 04.07.05

Comment

Diakonhjemmet er blitt dårligere de siste årene enn når jeg gikk der.Mens HiO er blitt bedre. I følge stundenter jeg kjenner. Men når det er sagt er jeg fornøyd med Diakonhjemmet der jeg selv tok utdanningen
                      jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Husk også at om du studerer har du rett på permisjon fra jobb de dagene du ikke får dratt på jobb pga studier. Og om du er litt smart får du arb.plassen til å betale utdanningen (bøker stud.avgift etc) mot bindingstid
                        jente f. 2009 jente f.2011

Comment

Jeg kan ikke si noe om Diakonhjemmet fordi jeg ikke kjenner til skolen eller noe som går/har gått der, men kjenner endel som har gått på Louisenberg og er veldig fornøydeJeg valgte HiO fordi de var store og jeg trodde rett og slett det var den beste skolen - og egentlig kan jeg ikke si om den er bedre eller dårligere enn de andre (jeg kjenner jo bare til HiO).
                          Jeg har ahtt permisjon dette året som snart er ferdig og fortsetter studiene i augustog jeg syntes ikke skolen var nevneverdig bra fjoråret men kan jo være noen som er heldig med veilederene sine og at dette gir de en bedre opplevelse av studietMen de jeg var i studiegruppe med i fjoråret var veldig delt sist vi møttes - de som hadde søkt seg til internasjonal klasse (da har man endel forelsesninger på engelsk) var mye mer fornøyd med foreleserene dette året, mens de som ikke gikk i internasjonal klasse fremdeles mente forelseningene var midt på treet!

Anatomi-foresleseren jeg hadde var helt råhan hadde lærerike, morsomme forelesningner der det var lett og moro å følge med. Mens de fleste andre foreleserene syntes jeg var veldig kjedelige og monotone, jeg var langt fra den eneste for auditoriet ble tommere og tommere for hver pause

Comment

Jeg har allerede fått klarsignal fra arbeidsgiver. Hun er vel den største pådriveren til at jeg skal ta sykepleien!
                            Får permisjon og støtte til studieavgift. Usikker på bøker, men jeg kan sikkert få dekket de også, mot at avdelingen får bøkene når jeg er ferdig. Det har blitt gjort med den utdannelsen jeg tar nå i hvertfall.

Jeg binder meg, også plikter jeg til å beholde helgene mine. Men det er helt greit!
                            Elisabeth 15.02.02
                            Christina 04.07.05

Comment

Alle jeg kjenner som har gått på Lovisenberg har vært kjempefornøyde og det er jeg også etter å ha tatt videreutdanning der.
                              Lykke til, Martemor.
                              Det er verdens bete yrke du har valgt!
                              2009
                              2011

Comment

Working...
                              X