Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Åssen klarer dere det?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Åssen klarer dere det?

Hei.

jeg har 2 vakre barn og sitter å vurderer å begynne å studere fulltid etter permisjonen, men jeg skjønner ikke hvordan dere får det til med utgifter.
    vi har ju huslån, 2 bhg plasser som skal betales, forsikringer og vanlige utgifter.
    det går på 2 fulle lønner men åssen skal det gå på 1. Kan ju lese grønn på all info ang stipend og greier. Derfor spør jeg hvordan dere har fått det til?

Sv: Åssen klarer dere det?

Ser det er lenge siden du har skrevet innlegg her, men kan jo hende du titter innom og får se svaret mitt alikevel.

Vi fikk det til ved å leve på ett minimum. Matutgiftene måtte drastisk ned, alt utenom kuttes ut. Ikke ut å spise, ikke kino, ikke kjøpe småting man egentlig ikke trenger, kjøre gammel bil osv. Kun det man virkelig må ha kan kjøpes. Er dere gift vil mannen din spare litt skatt da han får dobbelt minstefradrag. Det blir noen tusen.
    Kanksje kan dere ta huslånet avdragsfritt noen år?

Nå som vi har levd på to lønninger ett års tid skjønner ikke helt jeg heller hvordan vi fikk det til. Men det gikk jo. Nå forsvinner endel til ny bil og vi bruker litt mer på impulskjøp som ikke var mulig da jeg studerte. Det er slitsomt å leve på ett minimum, men det er mulig.

Sett dere ned å se på hvor mye dere har i faste utgifter på ett helt år. Del det opp i mnd utgifter så ser dere hva som må settes av hver måned til å dekke opp for strøm, forsikringer, vann/kloakk osv. Så er det bare å se hva dere har igjen hver mnd når alt dette er betalt som skal dekke mat, klær, lege osv. Da får du ihvertfall se om det er mulig å få det til å gå rundt med hans lønn og ditt stipend. For det må være mulig å få det til å gå rundt om det skal gå. Hjelper ikke leve på minimum hvis det ikke er nok til å dekke de faste utgiftene.
    *Trollet 2005 * Mini mai 2010 * Minsten aug 2012*

Comment

Working...
    X