Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

PPU-studenter her?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PPU-studenter her?

Hei!

Er ikke tilfeldigvis noen her som studerer PPU ved HIBU/Hønefoss? Evt. andre steder.

Har søkt både heltid og deltid, men det er ganske mange spørsmål som må besvares før jeg evt. kan takke ja til studieplass...

Feks. når ca. begynner og slutter skoledagen, er det mye obligatorisk undervisning, er det mange gruppeoppgaver, kan jeg selv bestemme hvor jeg skal ha praksis, hvordan lar det seg gjøre ift. permisjon fra jobb, går det med mye tid hjemme til studier etc... Mange spørsmål som ikke rammeplanen gir svar på Så hvis det er noen som hadde svar hadde jeg blitt veldig glad

Sv: PPU-studenter her?

PPU- Praktisk pedagogisk utdanning? Jeg går det, har tatt det på heltid nå i år, er snart ferdig
    Om det er det du skal ta så er det vel 80 % obligatorisk oppmøte som gjelder overalt.

Comment

Praktisk pedagogisk utdanning ja! Åh, det må være godt og snart være ferdig! Har året gått fort? Mye jobb/innleveringer/eksamener?? Ca hvor ofte er dere på skolen? Er det enkelte emner som er obligatoriske, eller føres det fravær?? På forhånd takk for svar

Comment

Året har gått fort ja, og det er godt å være ferdig snart, det er intenst mens det står på!

Vi har hatt to dager med undervisning hver uke, noe jeg tror er standard og det blir ført fravær på all undervisning så man må møte på alt.

Hos oss hadde vi en gruppeeksamen og en individuell oppgaveeksamen det første halvåret. Hele greia ble "toppet" med en muntlig eksamen i uke to i januar.. Ikke mye juleferie med andre ord.. Hvordan eksamenen blir lagt opp er forskjellig,jeg vet om noen som praktiserer skoleeksamen og ikke muntlig.

I andre semester har vi hatt mappeoppgaver i hvert av de fagene vi har hatt fagdidaktikk i. Om du kun har fagdidaktikk i et fag så leverer du en fordypningsoppgave i tillegg til mappeeksamen. Dette avsluttes også med en muntlig eksamen. Går du heltid har du seks ukers praksis i hvert av semestrene. Går du deltid har du fire ukers praksis i tre av de fire semestrene.

Jeg ville anbefale deg å ta det på heltid om det er mulig for deg. De på deltid stresser veldig med å komme seg til undervisningen og den arbeidsbelastningen de får ved siden av ordinær jobb.. Så da er det like greit å bare bli ferdig med det på et år!

Comment

Jeg har heltid på førstevalg, synes deltid (kveld/helg v/HIBU) virker mer stressende ift. jobb og familie. Men litt usikker hvordan det blir med permisjon fra jobb... har du fast jobb og permisjon?

De to dagene med undervisning, er det faste dager, elle varierer det fra uke til uke?

Hvor mange fag må man ha fagdidaktikk i?

Det er fristende å takke ja hvis jeg får studieplass, fr å slippe turnus !!!

Comment

Her har det vært faste dager hver uke med undervisning.

Her gikk jeg rett fra permisjon med minstefrøkna og på skolen så jeg har ikke jobb nå, jeg har jobbet som vikar ved en ungdomsskole her når det har vært behov og jeg har hatt tid. Du må uansett ha permisjon fra jobb (om du har dagjobb) når du skal ut i praksis, uansett om du går heltid eller deltid..

Du kan vel ha fagdidaktikk i to fag.

Comment

Ok... Dette er et studie som for meg ville gitt meg "flere bein å stå på" ift. yrkesvalg mtp. utdannelse jeg har fra før. Så det er kanskje ikke noe jeg kommer til å angre på, om jeg takker ja til en evt. studieplass! Men en utfordring i hverdagen er at det er 6mil hver vei til skolen... og to små barn. Men man overlever det for et år også Takk for svar, kan hende jeg spør mer og jeg

Comment

Jeg har tatt PPU for et par år siden og det er det beste jeg har gjort! Var så herlig å jobbe praktisk-teoretisk

Comment

Working...
                X