Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

HJELP?! Når mor er student, kan far ta pappapermisjon?!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HJELP?! Når mor er student, kan far ta pappapermisjon?!

Hei.
    Jeg er høyskole student, og barnefar jobber 100%. Vi skal ha barn i våren 2015.
    Jeg har plan om å ta permisjon rett før termin, for å kunne fullføre praksisen til bacheloren min.
    Har ikke fått avklart hvor lenge jeg kan ha permisjon iforhold til når jeg skal ta opp resterende, det blir alt ettersom hva som er mest lønnsomt for utdanningen men samtidlig for oss. Jeg har ikke krav på foreldrepenger, da jeg kun jobber i ferier. Min kjære vil gjerne ha pappapermisjon med den lille. Hans idè er å ta ut den hver mandag og fredag i så lang tid som mulig, enda vi ser at vi muligens må bruke den da jeg tar resterende av utdanningen min. Det er alt ifra 1mnd til 2 mnd. Har far krav på pappapermisjon og foreldrepenger hvis jeg tar foreldrestipend ? Jeg har kun 1-2mnd igjen med skole, og har ikke tenkt å søke jobb før småtten er i barnehage, da babyen blir født i mars/april 2015, og regner med at vi forhåpentligvis får barnehageplass i august 2016. Så noen mnd av tiden vil jeg være i studiesituasjon, men resterende av tiden vil jeg gå hjemme eller finne på andre ting så de to får tid sammen uten meg.

Noen som har eksempler på hvordan dem har gjort det? Det kom vel nye regler ifra sommeren 2014, så greit om det stemmer over ens med dagens regler.
Working...
X