Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ung og gravid

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Ung og gravid

Jeg er ung å planlegger å bli gravid så jeg vil gjerne føle med her å lese flere historier

Comment

Opprinnelig lagt inn av Eri
      Jeg ble også mor relativt ung, var 22 år. Jeg har med hånden på hjertet aldri opplevd å bli sett stykt på (mulig jeg bare har oversett det). Jeg gikk i barselgruppe med superkoselige jenter som var i alder mellom 30 og 40, og de støttet meg og skrøt masse av meg siden jeg var alene. Vi har også kontakt enda. Synes det er tris at folk opplever å bli uglesett, men det trenger ikke nødvendigvis alltid å være slik.

Ps. Sorry, så nå at denne tråden handler om unge folk som er gravide. Men jeg lar det stå jeg.
      Jeg tror de som opplever å bli uglesett er yngre gravide, altså tenåringsjenter.
      sigpic

Line - redaktør for "Ung Mamma" på Mammanett

Comment

Hei.

Jente 23 år, venter på fjerdemann.

Skal komme tilbake med mer, nå krever minstemann litt oppmerksomhet her.
        02 05​​ 06 09

Comment

Heisan

Eg er 23 år og min kjære smaboer er 24, vi venter vårt første barn i september
          *Bor på en fin og landlig øy rett utenfor Bergen...Så kan vel si att eg er bergenser...
          * Meg og min kjære leier for tiden en leilighet, men håper på å få kjøpt om ikkje altfor lenge...Når mannen har fått seg fast jobb, ja då er det bare til å begynne å leite, så får vi håpe renten holder seg der den er!

Babyen var ikkje planlangt her...Men eg har ønsket meg barn siden eg var 16, alltid vært den største drømmen i verden...Mannen var ikkje helt klar...Fant ut att eg var gravid bare noen dager etter vi hadde flyttet inn i leiligheten, kom som litt av ett sjokk for oss begge...Men gjett om vi var lykkelig Mannen gliste hele dagen, og var kjempe stolt over å skulle bli pappa!!! Og kunne ikkje tro att vi faktisk skulle bli foreldre

No gleder vi oss bare kjempe masse begge to til lille gullet kommer i september, synes det er deilig å være gravid og kjenne på livet inni magen...Fantastisk følelse... Har hatt en del plager, men vet att det er verdt det, uten tvil

Koselig med en slik tråd for oss unge mammaer
          Storebror født 2009 og lillesøster født 2013

Comment

Må være ekkelt å bli uglesett på den måten...Desverre er det mange unge gravide som blir det, noen ser gjerne yngre ut enn de er også...
            Folk finner alltid noe å snakke om, peke og glo på....

Magen her begynner å vises ganske godt...Er sjøl 23 år, men blir gjerne tatt for å være yngre...Og må si eg på en måte kvir meg til magen blir så pass stor att det ikkje er noen tvil, kommer nok til å få en del stygge blikk... Men så er eg en person som også sier ifra, så her skal folk få høre det om de sitter å glaner stygt på meg

Comment

Juhu, jeg er ung gravid Føles ikke sånn, men...

Jeg er 23 (blir 24), og gift med verdens beste mann som blir 33 om en mnd. Vi traff hverandre i 2005, og flyttet sammen i november samme år. I 2006 ble jeg uventet gravid, og vi var vel aldri i tvil om vi skulle beholde eller ikke. Dessverre viste det seg på en UL (en uke etter at vi fant ut at jeg var gravid) å være en ex.u. som hadde gått tilbake av seg selv. Ikke noe man hører om ofte, så det var veldig rart å plutselig ikke være gravid allikevel. Etter dette visste vi begge at vi gjerne ville ha barn, men vi bestemte oss for å forlove oss og gifte oss før vi begynte å prøve. I 2008 giftet vi oss, vi hadde vi begge fast, godt betalte jobber og vi kjøpte oss hus som vi flyttet inn i en mnd etter bryllupet.

Begynte prøvingen på bryllupsnatten, og dagen før vi tok over det nye huset vårt fikk jeg positiv test Når jeg var 12 uker på vei (uken før julaften) ble mannen permitert, og har vært det siden da, så vi har hatt litt problemer med å få det til å gå rundt. Men nå har han fått ny jobb, som han begynner i etter påske, så ting ser litt lysere ut!
              Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
              Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
              3. FER - August
              It's hard to wait around for something you know might not happen,
              but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Takk for at dere kom

Lykke til begge to!
                sigpic

Comment

Opprinnelig lagt inn av linepetrine Se innlegg
                  Takk for at dere kom

Lykke til begge to!
                  Takk

Kjempe koselig med en slik gruppe

Comment

Kanskje jeg kan legge ut mine erfaringer her?

Jeg ble gravid da jeg var 17 år. Bodde hjemme hos mamma de første mnd før jeg flyttet sammen med min daværende kjæreste (nå mann).
                    Jeg kan ikke huske at jeg fikk noen negative bemerkninger eller stygge blikk da jeg gikk gravid.
                    Heller motsatt egentlig.
                    Sleit mye med bekkenløsning, så jeg ble litt handikappet...

Da jeg gikk med nr 2 gikk jeg på skolen, og fikk en del blikk og sånt, men det var nok mest stas for klassekameratene mine. (De var 15-16, jeg var 19-20)
                    Fikk mye støtte og positive tilbakemeldinger.

Det som jeg på en måte savnet ved å være ung og gravid er informasjon. Og kunnskap.
                    Jeg meldte meg inn her da jeg gikk med nummer to, men med nummer en var liksom litt alene i verden.
                    Visste liksom ikke hvordan ting skulle være, eller hva jeg skulle spørre om.
                    Og tiden på sykehuset i forkant av fødsel var veldig skremmende...
                    Elisabeth 15.02.02
                    Christina 04.07.05

Bloggen min: Livet i Gullfiskbollen

Comment

Takk, Martemor!

Din historie er viktig.
                      sigpic

Comment

Hallo

Jeg er snart tenåringsmor. Jeg er 19 år (fyller 20 i august) og venter min første nå i mai.

Faktisk så kan jeg ikke komme på noen negative opplevelser i svangerskapet i det hele tatt Jeg har ikke fått noen negative kommentarer, ingen stygge blikk, og folk rundt meg og familie har støttet meg masse hele veien.

For ikke å glemme min fantastiske 22 år gamle kjæreste som har vært en større støtte enn alle Vi har bare vært sammen i litt over et år, men vi bor sammen og gleder oss masse til barnet kommer. Forholdet går også kjempe fint fremdeles så vi bare gleder oss

Vi hadde litt motgang siden min kjære ikke hadde jobb og ingen av oss har lappen, men nå er begge deler i boks.

Jeg for min del studerer på BI og hadde en deltidsjobb. Nå er alt ornet med permisjon og penger, så tror vi kommer til å klare oss veldig bra

Eneste negative er vel at jeg kun kjenner en på ca samme alder i samme situasjon, og hun bor langt unna, så er litt ensom på vennefronten, men jeg klarer meg helt fint =D

Kjempe fint at dere har en sånn tråd som dette.. Tror mange vil ha nytte av den

Comment

Takk skal du ha og lykke til!
                          sigpic

Comment

Eg er 23 år, vil vera 24 når barnet kjem i desember. Foreløpig er det jo ingen som kan sjå noko, og dei få me har fortalt det til, visste me jo at ville bli glade! Eg er gift, mannen er 25 år, så eg er vel i øvre del av "ung" her. Men me er studentar begge to, og slik i ein "ung" livssituasjon. Svangerskapet var planlagd, og me gler oss veldig!!

Svangerskapsdagbok

Comment

Velkommen hit og lykke til!
                              sigpic

Comment

dytte opp
                                sigpic

Comment