Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ung og gravid

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Ung og gravid

Jeg regnes vel for å bli tenåringsmor, jeg da. Er ikke mange ukene på vei enda. Kun 7 hittil, men vi har bestemt oss for å beholde, og jeg har tilogmed begynt å venne jeg på tanken på å være gravid.
    Det eneste som er litt kjedelig er at føles ut som om det er så lenge igjen før det begynner å skje ting. Men når jeg tenker meg om så er det jo ikke det heller. Jeg har allerede vært på en kontroll og prata litt med jordmora, og hun har bestilt oss en tidlig ultralyd, da jeg vil være sikker på at alt er bra med ungen vår, siden jeg drakk litt alkohol før jeg visste at jeg var gravid.

Og så skal jeg på ny kontroll i 12. uke. Og så følger vi med på uke-for-uke her. Spennende.

Jeg gleder meg til å bli kjent med dere her inne!

For styrken er i de unge liv, som senere vil bli helter.

Comment

Jeg er 16 og min kjære er 22 år. Vi er nylig forlovet og før jul kjøpte vi oss hus sammen (:
      Min graviditet var, helt ærlig, ikke planlagt. Faktisk så har jeg aldri vært noe "baby-menneske"
      og aldri egentlig tenkt tanken å bli mor. Men som alle vet er ikke alltid livet så forutsigbart, hehe.

Jeg er nå gravid i 22. uke og begynner å bli mer komfortabel med tanken. Har desverre hyperemesis (ekstremsvangerskap) og har derfor vært utrolig dårlig hele veien, og det har ikke
      gitt seg enda. Vært innlagt på sykehuset 2 ganger allerede, pga dehydrering og mangel på næring
      (kastet opp ustoppelig og fikk ikke til å holde på noe), men håper på at det er på bedringens
      vei (:

Håper på å få bli kjent med dere her inne og få dele denne tiden med mange andre (:

Comment

Velkommen!

Comment

Hei igjen!
          I dag er jeg 24+5 uker
          Må si jeg begynner og venne meg til tanken på å bli alenemor nå, selv om jeg må si det har vert mange tøffe stunder! Har fortsatt veldig lite kontakt me bf, han har ikke verdt med på noen kontroller eller ul. Har pratet med han et par ganger på tlfen og han sa ikke noe til sin familie før jeg var rundt 4 mnd på vei :S Han sier også at han ikke vil ta noe ansvar før ungen er født og han har fått farskapstest som viser at han er faren. Irriterer meg egentli veldig mye at han bare skal komme etter og ta ansvar når han ikke har brydd seg i 9 mnder ... Har hatt hipp som happ støtte fra mamma å pappa, mamma mener jeg er alt for ung til å bli mamma enda jeg blir 21 nå i mars og hun var bare 18 når hun fikk eldste søsteren min! Men jeg har heldigvis en storebror og ei svigersøster som støtter meg 100 % og det har verdt utrolig godt! De har to barn sammens og jeg har kunnet komt til hun viss jeg har lurt på noe gjennom graviditeten! Har også fått en fantastisk jordmor som er veldig positiv og støttendes, har aldri angret et sekund på at jeg valgte å beholde barnet! Mine venner ble sjokket ja, fordi jeg var vel en av de siste i vennekretsen som de forventet skulle bli gravid, men alle er kjempeglade på mine veiner og har verdt veldig støttendes Nå driver jeg å lure på å kjøpe meg leilighet til meg og nurket istedenfor å drive å leige å kaste penger ut av vinduet, hvem har sagt at jeg ikke kan bare fordi jeg er ung og skal bli alenemamma? Alt går ann så lenge man virkelig vil Gleder meg utrolig mye til gullet kommer nå, syns det er alt for lenge å vente .... :P Men deilig å kjenne at gullet vokser og sparker og har det bra inne i magen å Helt fantastisk
          Vi er alle sterke jenter, uansett hva folk måtte si om at vi er for ung eller uerfaren til å få barn!

Comment

Heisann!

Utrolig mange fine historier dere har Jeg er selv 20år og prøver å få en liten en. Det kan være ganske tøft med familie og venner når man er ung.. Men håper det løser seg for de fleste!
            2011

Comment

Velkommen folkens!

For styrken er i de unge liv, som senere vil bli helter.

Comment

Rose: kjempe fint at du har ståpåvilje!!
                Tror flere kan lære av deg her inne<3

Synd med moren din, men heldigvis har du god støtte i broren din og svgerinnen
                Du er en inspirasjon<3

Comment

Lillesilla: Haha kjempe bra innlegg!! Har ikke lest det før nå. Ler meg skakk ihjel!!
                  Det er jo de som drikker som er de umodne!! Jeg sa det rett ut til mine venner," ærlig talt så er det jo dere som er de barnslige umodne ungene her da som ikke kan gjøre noe uten gift i kroppen!!Ikke er dere noe modge heller!!"
                  De ble rettogslett paff!!

Comment

Tusen takk for det Agent900

Comment

Opprinnelig lagt inn av Agent900 Se innlegg
                      Lillesilla: Haha kjempe bra innlegg!! Har ikke lest det før nå. Ler meg skakk ihjel!!
                      Det er jo de som drikker som er de umodne!! Jeg sa det rett ut til mine venner," ærlig talt så er det jo dere som er de barnslige umodne ungene her da som ikke kan gjøre noe uten gift i kroppen!!Ikke er dere noe modge heller!!"
                      De ble rettogslett paff!!
                      Hehe, ja det var den dagens utblåsning! haha..
                      Ja det er sant, greit og unne seg en fest i ny og ned når man er fri og frank og ikke har barn, men både fredag og lørdag vær helg blir for meg litt for dumt!
                      Er jo noen av de også, som bare drikker i helger som aldri tar seg en dag til og slappe av med familie og venner som nykter... Fortsår meg bare ikke helt på de, men det kommer jeg vel aldri til og gjøre heller
                      Mamma til glad gutten Daniel Leander
                      f- 04.11.09 Uke 31+3
                      Mamma elsker deg over alt på denne ord!

Comment

Lillesilla: du har vel fått ungen nå? Hvordan går det? koselig?

Comment

Opprinnelig lagt inn av Agent900 Se innlegg
                          Lillesilla: du har vel fått ungen nå? Hvordan går det? koselig?
                          Jepp, lille gutt har kommet vettu i uke 31+3
                          Han kom ca 9 uker før termin.. 4 november i stede for 5 januar.

Han var 40 lang, veide 1738 og hode 29,5
                          Så han var egentlig ganske stor til og være født i uke 31

Var på sykehuset i 20 dager før vi kunne reise hjem.. Var utrolig tøft i begynnelsen, premature ( for tidlig fødte ) er veldig plaget med mage smerter, han gråt hele tiden.. Men dagen etter at han ble 3 mnd så stoppet det så og si.. Så nå er det mye bedre )
                          Han er en kjempe glad gutt, smiler, ler og prater så det synger i veggene hehe.
                          Så nå er det veldig koselig, men det var jo veldig tøffe mnd når han gråt så mye.. ingenting hjalp..
                          Men nå er han 4 mnd og veier mellom 5500-6000, så han har blitt en stor og flott gutt!
                          f- 04.11.09 Uke 31+3
                          Mamma elsker deg over alt på denne ord!

Comment

Gratulerer han er nydelig

Comment

Opprinnelig lagt inn av Luthien91 Se innlegg
                              Gratulerer han er nydelig
                              Tusen takk